Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No przecież właśnie Smart Samy są do tego. Wprawdzie na prostej Race King będzie od niej szybszy, a generalnie lepsze będą np Rocket Ron czy Racing Ralph w wersjach evo. Tylko tam też bieżnik ucieka równie szybko jak asfalt, a ceny mało ciekawe. Na razie mam 900km na nich i zużycia nie widzę ale to za mało żeby coś powiedzieć o trwałości.

Napisano

@phoe 

Skąd ten wniosek? Wg Schwalbe SS jest prawie 2 razy bardziej wytrzymały, do tego mają zupełnie inne przeznaczenie, w którym właśnie wytrzymałość jest najbardziej pożądana.

Napisano

No i co kwadracikami się chcesz sugerować? Gdy opona wg Schwalbe dostaje 1 kwadracik więcej za grubszą ściankę boczną(Snake Skin)?

 

Bieżnik nie jest kierunkowy, tylko są to małe klocki, te poza środkowymi są bardzo podobne do tych z Racing Ralph, a RaRa nie lubi asfaltu.

Napisano

Oczywiście, że patrzę na te kwadraciki. W przypadku oporów toczenia zgadzają się z rzeczywistością więc zakładam że reszta też. Snake Skin dodaje kwadracik do ochrony, a nie wytrzymałości. A o niej będę mógł się przekonać już za 550km gdy osiągnę poziom w którym zajechałem Rocket Rona Evo.

 

Poza tym bieżnik sam w sobie nie ma większego znaczenia, liczy się tylko mieszanka z której jest wykonany.

Racing Ralph jest oponą wyścigową, tam wytrzymałość nie jest ważna. A Smart Sam ma służyć na długich trasach więc jest projektowany pod innym kątem.

Napisano (edytowane)

No i nagle taki:
https://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/hans-dampf.html

Ma wytrzymałość lepszą od RaRa czy prawie jak Smart Sam?

 

... a taki uniwersalny:
https://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/hurricane.html

Ma niższą niż Hans? Wiesz ile można zrobić KM na hurricane?

 

I teraz lepsze:
https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon.html - opona na której zrobisz spokojnie 10k KM...

ma niższy indeks durability od:

https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-plus-mtb.html
;)

Edytowane przez phoe
Napisano

A czemuż to Hans Dampf miałby mieć wytrzymałość mniejszą od RaRa?

Marathon i Hurricane to są opony drogowe, a nie do MTB i jazdy po górach więc nie wiem czy można je porównywać.

A Marathon Plus MTB ważą 1300g więc dla rowerów MTB będą bardzo wytrzymałe. 
Nie ma tu żadnej niezgodności.

Napisano (edytowane)

Nie wiem jak akurat Hans, ale NN znika jak się jeździ po asfalcie, szybciej niż RaRa

 

Dla mnie te kwadraciki są mało wiarygodne.

Edytowane przez phoe
Napisano

Widocznie mamy inne doświadczenia. Co do Smart Sama zobaczymy pod koniec roku. Może przekroczę 3 tysiące na nim, to już by można coś powiedzieć ale to się okaże. Tylko w przyszłym miesiącu prawdopodobnie będę miał jeszcze chwilową zmianę z powrotem na Rocket Rona 2,25 i zobaczę jak mi się jeździ. 

Napisano

kipcior,  możesz wkleić zdjęcie na dziś( tył) i  info ile na nich przejechałeś?

Jest jeszcze ktoś kto jeździ na nich i może się pochwalić zdjęciem i przebiegiem?

Napisano

Dzisiaj odebrałem SS w rozmiarze 29x2,1 cala. Gdyby kogoś interesowała waga to wynosi 750 g czyli o 30 g więcej niż deklaruje producent. Na obręczy 18,5 mm przy ciśnieniu 2,5 bara trzyma wymiar czyli 54 mm szerokości.

Napisano

Na razie trudno powiedzieć bo przejechałem tylko 1 km. Poza tym mam ją tylko na tyle - zastąpiła Race Kinga, który już na małym błotku pod górę nie dawał rady. Z przodu mam X-Kinga i jak porównywałem toczenie pojedynczych kół to na X-Kingu czuć poszczególne klocki a SS koło toczy się gładko.

Napisano

Moje z racji rozmiaru i wagi są nieco ociężałe na asfalt, jednak same opory toczenia są na dobrym poziomie i nie przeszkadzają. Nie nadają się na wyścig ale do każdej innej jazdy jak najbardziej.

Napisano (edytowane)

Jak zakupię lżejsze koła (obecne ważą prawie 2,5 kg) to pomyślę też o lżejszych oponach :) Chodzi mi po głowie taki zestaw: DT M442, Novatec 771/772 jakieś wytrzymałe szprychy i mosiężne nyple. Ile mogą ważyć takie koła?

Edytowane przez firefoks
Napisano (edytowane)
Na razie nie widzę śladów zużycia.

Ja po 2250 km na nich w tym roku też nie widzę śladów zużycia innych, niż brak tych gumowych "wąsów" na klockach. Wygląda na to, że nowy właściciel roweru będzie na nich jeździł jeszcze baaaardzo długo.

Co do toczenia... Mam założone 27,5x2,25, przy wadze 95kg+ rower 15kg tył był nadmuchany tylko na 2 bary (zapomniałem, że miałem sprawdzić ciśnienie...kilka razy :rolleyes:) i po asfalcie grzały jak szalone. ;) Nie mam porównania do innych poza Rapid Robami, ale moim zdaniem - nie jest źle.

@firefoks

W kwestii wyścigów - możesz próbować, w końcu każdy sam wie najlepiej, jak lubi jeździć. Jednemu potrzeba opon za 300 zł/szt, drugi pojedzie na takich np. Smart Samach i będzie zadowolony.

 

Ja nie narzekam na trakcję w terenie. Dają radę i po kamieniach, i po piachu. Nie polecam jedynie ostro skręcać na mokrym i w błocie. ;) Ja sam chciałem na nich startować w maratonie, ale nie zdążę, bo wymieniam rower. ;)

Edytowane przez TheJW

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...