Skocz do zawartości

[zakup szosy] pierwsza kolarka


kal800

Rekomendowane odpowiedzi

hej,

 

po przeszło 20 latach na MTB przyszedł czas na szosę, na której nigdy jeszcze nie jeździłem, no prawie - kiedyś w podstawówce kumpel dał mi się karnąć :)

 

ale do rzeczy - cel - rekreacyjne śmiganie treningowe oraz amatorski triathlon - na ten moment 1/4, bez brawury. budżet - powiedzmy 4k wyskrobię jak będzie trzeba, no może trochę więcej. wzrost 195 cm, waga około 100 kg. no i dylematy:

 

1. Lepsza nówka z gorszą ramą i osprzętem czy używka? z tym trochę problem, bo mało jest rowerów 58-60 na mój rozmiar.

2. Napinać się na karbon czy alu spokojnie wystarczy na ten moment?

3. Jak z osprzętem? W MTB jeżdżę na XT więc naturalnie "pozycjonowałem" się na Ultegrę, ale być może na szosie nie ma się co spinać i zadowolić się 105 albo nawet Tiagrą?

4. Co ważniejsze - osprzęt czy rama, innymi słowy - lepszy alu na Ultegrze, czy karbon na Tiagrze?

 

konstruktywne odpowiedzi i wszelkie sugestie mile widziane!

 

z góry dziękuję i pozdrawiam

 

Kal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że w budżecie powiedzmy 4.5k można już coś znaleźć.

 

kolejny fajny egzemplarz i to lokalnie - http://allegro.pl/cube-agree-gtc-pro-karbon-full-ultegra-2015-i6466507156.html#thumb/1

 

mam natomiast pytanie odnośnie rozmiaru. sprzedający podają parę rozmiarów. czy któryś z kolegów mógłby mnie nakierować na jakąś stronę gdzie mógłbym sobie poczytać o tych wymiarach i ewentualnie odnieść je do swoich własnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

195 cm, waga około 100 kg. no i dylematy

Przy tych paramsach szedłbym w dosc solidny rower jesli nie przełaj, a koniecznei szosa  to naprawde musi to byc cos na mocnych kolach. Osprzet to tam ...jaki by nie był z nowszych da rade, ze starszych od 105 w góre, ale prostowanie kol co wycieczke to ja juz kiedys przerabialem, mala dziura i przy wadze 95kg kolo się krzywiło.

Na olx jest fajny przełaj stevensa ale za 5,2k :> Rozmiar 62cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dylemat z rozmiarem jak zwykle. 

 

Zrobiłem pomiary:

 

wzrost 194

inseam 90

sternal notch - 159

arm - 75

 

Wpisałem je do paru kalkulatorów i zgłupiałem - rozbieżność między pomiarami jest olbrzymia. O ile kwestia wymiarów rury pionowej jest w miarę spójna - udało mi się uzyskać w miarę zbliżone wyniki w paru miejscach, to kwestia rury poziomej jest dla mnie zagadką. 

 

Mam już wybrany egzemplarz - http://allegro.pl/hand-made-somec-falcon-dura-ace-sl-k-60roz-i6485001258.html

 

Wspomniany rower ma wymiary - rura pionowa CC - 57cm , CT - 60cm ; rura pozioma C-C - 60cm. 

 

Czy będzie dla mnie OK? Niestety pewnie będę musiał go kupić zdalnie, poza tym nawet jakbym miał się przejechać, to i tak nie wiem czy by to miało sens, bo jak pisałem wcześniej, na szosówce jeszcze nie jeździłem. 

 

pozdrawiam

 

K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomierzyłem się raczej dokładnie. sęk w tym, że jeden kalkulator wskazuje, że powinienem mieć dłuższą poziomą, a drugi, że krótszą, za to pionowa powinna być jeszcze dłuższa, i bądź tu mądry..

 

pytanie, jaka jest tolerancja, czy te 1-2 cm jestem w stanie w ogóle odczuć?

 

no i pytanko odnośnie roweru - on już jakiś czas jest "w ofercie" i ostatnio obniżyli mu cenę. a maszyna wygląda zacnie - bądź co bądź na pełnym Dura-Ace, a i rama wygląda na zawodową. czy to może być kwestia właśnie nietypowego rozmiaru, czy gdzie indziej może się kryć pułapka?

 

pozdrawiam

 

K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ytanie, jaka jest tolerancja, czy te 1-2 cm jestem w stanie w ogóle odczuć?

 u niektorych producentow ramy rosną dokładnie co 2cm (np Stevens)  ;-)  Czytalem ze jesli pozniej ktos zmienia np dlugosc mostka o 2cm i wiecj aby się dopasować, to znaczy ze wybrał zly rozmiar roweru lub rower ktory nie jest dla niego (np szosa i dązenie do wyprostownaej sylwetki), a znaczne zmiany mostka w stosunku do seryjnego powodują, że rower zaczyna się  prowadzić inaczej niż powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

on już jakiś czas jest "w ofercie" i ostatnio obniżyli mu cenę. a maszyna wygląda zacnie - bądź co bądź na pełnym Dura-Ace, a i rama wygląda na zawodową. czy to może być kwestia właśnie nietypowego rozmiaru, czy gdzie indziej może się kryć pułapka?

 

Na rower używany z najwyższej półki, bardzo ciężko znaleźć kupca jak nie jest w odpowiedniej cenie, a jak dodamy do tego to, że jako kraj nie zaliczamy się do narodów wybitnie usportowionych i rozmiar ramy jest niepopularny, to można uznać obecną cene za wcale nie za niską. 

 

Stopniowanie rozmiarów jest co 15-20 mm, czyli prawidłowy zakres w który trzeba się wstrzelić to 15 mm horyzontalnie i tak podają kalkulatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jestem nowy i nie będę zakładał specjalnie tematu tylko dołączę swoje zapytanie tutaj.

Planuję zakup roweru dla dziewczyny - szosówka bo na takich zawsze jeździła (dotychczas "starsze" modele). Niestety nie znam się na temacie bo sam jestem zwolennikiem MTB, a do szosy mi nie po drodze.

Ostatnio rower zaginął i myślimy nad jakimś sprzętem w okolicach 3000zł - jeżeli będzie coś droższego ale zmiana będzie sensowna to jestem w stanie wyskrobać kilka zaskórniaków. W skrócie co do sprzętu: nie musi być z "najwyższej półki" bo na żadne wyścigi się nie wybieramy, ważne żeby nie nawalił w trasie i nie był za ciężki (162cm i szczupła sylwetka).

Podobnie jak to napisał kolega w pierwszym poście - wszelkie sugestie mile widziane!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i mam zagwozdkę... 

 

Mam w domu dosyć fajną maszynę - na pojeżdżenie/testy. Rzecz raczej zacna - Pinarello Dogma 60.1, na Dura-Ace Di2 + pomiar stages. 

 

Sęk w tym, że rozmiar 57,5. Wychodzi na to, że według kalkulatora, rura pozioma jest OK, natomiast rura pionowa 2 cm za krótka. Przejechałem rowerem około 10 km i chyba gra, ale jak pisałem wcześniej z szosą nie miałem do czynienia jeszcze i trudno mi ocenić, czy jest dobrze czy niekoniecznie. 

 

Przesyłam fotkę mojej pozycji na rowerze. Jakość słaba, bo niestety selfik w lustrze, ale powinna mniej więcej obrazować o co chodzi. Nie wiem czy moja pozycja jak trzymam kierownicę za baranka nie jest za bardzo wyprostowana, z drugiej strony mam ręce wyprostowane, poza tym mam możliwość obniżenia kierownicy o 2 podkładki jakby co. 

 

Chętnie bym kupił ten rower, bo to raczej oznacza spokój na lata, natomiast wolałbym, żeby było wszystko OK z rozmiarem. 

 

pozdrawiam

 

Kal800

 

 

post-179658-0-66774000-1474370455_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie rower nie wygląda na zbyt mały. Niestety, nawet fotka dobrej jakości, nie będzie w stanie określić rozmiaru ramy (siodło jest na sztycy z offsetem, jesteś teraz na środku siodła itp itd, niejasności mnóstwo) . Musisz zaufać kalkulatorowi, jak nie wyrobiłeś sobie przez kilka sezonów własnego prawidłowego przedziału długości ramy na szosie. Jak dobrze się pomierzysz to nie ma opcji, aby kalkulator cię oszukał, przynajmniej ten z linku niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Musisz zaufać kalkulatorowi, jak nie wyrobiłeś sobie przez kilka sezonów własnego prawidłowego przedziału długości ramy na szosie.

Jak to pierwsza szosa. Na moje rower jest za krótki, a on siedzi zgarbiony.

Ustaw siodlo jak trzeba, patrzac na ten film z YT. Nastepnie sie bryknij tak z godzine, cobyś wiedział gdzie masz siedzieć. Cyknij wtedy fotke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje rower jest za krótki, a on siedzi zgarbiony.

No trochę zgarbiony jest, i jeszcze fakt, że nie ma długiej szyi, a wizura przedniej piasty zdecydowanie przed kierownicą. Most wydaje mi się krótki jak na ramę 575 mm, ma ile ? 10, 11 cm ? Przy 194 cm, most może mieć nawet 13 cm. Główka ramy ile ma ? Bo na 194 to powinna mieć około 200 mm, a tu wyglada na mniej.

 

Do kalkulatora trzeba pomierzyć się kilkukrotnie (z 5-6 razy) z kimś i samemu, aby było obiektywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

przejechałem 20km - niby wszystko OK,
 

 

Ok oznacza, że czułeś się dobrze na tym rowerze? Czy chęć posiadania tego modelu roweru nie wybiela wszelkich niedogodnośći? Tak jak z piękną kobietą kiedy nie dostrzegamy jej wad :D.

 

Uważąm że jeśli po 20 km podpasuje rower, to nie potrzeba do tego potwierdzenia żadnych tabelek. Nie musisz znać rozmiaru buta, żeby po przymierzeniu wiedzieć czy ten but jest wygodny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś w tym jest - kiedyś tak mi się podobały jedne buty, że kupiłem o dwa numery mniejsze. wydawały mi się prawie dobre i stwierdziłem, że jakoś to będzie i się rozchodzą :). sęk w tym, że wtedy chodziło o pareset zł a nie parenaście tyś zł.

 

tak, bardzo mi się ten rower podoba, a z każdym kliknięciem manetki od DI2 jeszcze bardziej, natomiast nic na siłę - bardziej mi zależy na dobrze dobranej ramie niż na super wyposażeniu - osprzęt można przecież wymienić, a pomiar siły dołożyć.

 

najgorsze jest to, że nie wiem na co mam zwracać uwagę, bo jak pisałem na szosie wcześniej nie jeździłem. może powinienem jeszcze z 200 km przejechać i wtedy coś się okaże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się nie znam ale rower fajny - też szukam pierwszej szosy ale powoli bez napinki - tylko wygląda jak rower młodszego brata od komunii... :(

Jak patrzę na kolarzy to w dolnym chwycie plecy powinny być bardziej poziomo tym bardziej, że to jest chyba race nie endurance. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest geo tej 575 mm:

http://glorycycles.com/pinarello-dogma-60-1-frameset/

 

Na ostatniej fotce widać, że wcale nie jest mały, to samo mówią liczby. 575 mm to będzie minimum na 194/90 cm, ale z odpowiednim mostem 11 lub 12 nawet 13 cm, nie ma siły aby ten rower był za mały/duży. Główka ma 184 mm to też jest wystarczająco, będą podkładki, ale tragicznie dużo ich nie będzie nawet na komfortową jazdę. Można brać, takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...