Skocz do zawartości

[piasty] Tania piasta do 29era


MK33

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Potrzebuję porady bardziej doświadczonych rowerzystów przy wyborze piasty do tylnego koła.
Mam do wyboru cztery pozycje:

 

http://allegro.pl/piasta-tyl-force-32h-mtb-lozyska-maszynowe-i6253764994.html

 

http://allegro.pl/piasta-tylna-octane-one-2014-orbital-pro-cassette-i6471255866.html

 

http://allegro.pl/novatec-d522sb-373g-32ot-xc-mtb-am-enduro-shimano-i6457247721.html

 

http://allegro.pl/piasta-shimano-fh-m756a-deore-xt-tyl-32otw-p42-i6243069994.html

 

 

co z tego będzie najlepsze? 3 z tych pozycjach są na łożyskach maszynowych no i jeszcze jest XT 

 

Napisano

Prawdopodobnie najlepszy będzie Novatec. Poza tym trzeba brać pod uwagę dostępność części zamiennych i sądzę, że w tej kwestii Novatec także ma przewagę. Oczywiście zaraz po Shimano, które oferuje wszystkie części serwisowe. 

Napisano

1500km to żaden dystans ;) tyle to nawet moja sh rm30 przetrwała ;) także polecam navatec'a

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Napisano

Dziękuję za radę. pewnie się na to zdecyduję. 
Jeśli zaś chodzi o kulturę pracy to czy przewaga Novateca nad tym Shimano będzie jakoś odczuwalna? czy to tak nikłe różnice, że nie da się tego specjalnie odczuć?

Napisano

przewaga jest jedynie taka że w shimano musisz co jakiś czas zajrzeć do łożysk, a w novatec czekasz aż się zrobią luzy i wtedy wymieniasz ;)

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Napisano

Kiedyś wymienialo się miski jak to jest teraz nie wiem ale piasta na koncu się nie jest dobra wiecznie z nią kłopoty a potem nie da się do ich misek dostać. Przeszedłem na novatec i moje problemy z piastami się skończyły a części do novatec będą niedługo w kioskach ruchu

 

tapniete z telefonu

Napisano

1500km to żaden dystans ;) tyle to nawet moja sh rm30 przetrwała ;) także polecam navatec'a

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

przy wadze 120+ to już coś :)

Napisano

 

 

jeden błąd przy kontrowaniu i szlag trafił miski
argument to nijaki ;-) Można na quando piastach trzasnąć 50 tys km...na konusach i kulkach...... jak i zarąbać łożyska w piaście maszynowej  w jeden błotnisty maraton tak że wytrą się czopy na osiach. 

Nie ma reguły, ale łatwiej obsługiwać te na maszynach. Błąd w sztuce potrafi zdemolować wiele części tak jak i myjka ciśnieniowa użyta po błotnistych zawodach ;-))) 

 

 

 

 

Napisano

ale jak się jeździ bardzo dużo to lepszym rozwiązaniem są łożyska maszynowe bo jak się zuzyją to montujesz nowe, a jak padną bieżnie to musisz przeplatać piastę, już nawet nie mówiąc o dość częstej wymianie konusów więc po dłuższym czasie piasta na maszynach jest bardziej opłacalna ze względów ekonomicznych.

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

A co powiecie o DT Swiss 370?

Piasta jak piasta. Mam je od 2 lat i nie narzekam. Jeżdżę cały czas bez względu na porę roku. Dźwigają łącznie ponad 100kg. Prosta konstrukcja. Wymiana łożysk bezproblemowa.
Napisano

DT 370 są w 2 wersjach

- wersja 3 zapadkowa jest ciekawa, lekka i dość niezawodna, aż żal że nie jest w regularnej sprzedaży

- wersja 2 zapadkowa jest dość ciężka i moim zdaniem przekombinowana, raczej nie sprawia problemów, ale też nie ma się czym zachwycać

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...