szymonski Napisano 7 Września 2016 Napisano 7 Września 2016 Siemanko, mam taki oto problem, że ostatnie 2 wyjazdy mój ( prawdopodobnie ) suport dawał się ostro we znaki jeśli chodzi o trzaski.... Piszę, prawdopodobnie bo nie jestem w 100 pro pewny czy to on czy nie np łańcuch itp. ale jestem wręcz pewny że stukot dochodzi właśnie z niego... Nie jest to taki typowy stuk, który prawdę mówiąc towarzyszył mi często ( gość z serwisu nawet powiedział że jest git i że w trekach tak bywa ) tylko taki dłuższy, bardziej pusty dźwięk, który następuje przy naciskaniu na pedał. Stukot występuje raczej przy większych prędkościach, przy wyższej intensywności pedałowania ( trening wytrzymałości siłowej ). Chcę rozebrać całość żeby sprawdzić co jest pięć ale tu pojawia się problem bo nie potrafię tego zrobić... Przeszukałem cały internet, poradniki od SRAMA ale nigdzie nie ma dokładnej instrukcji jak to wykonać należy. Problem jest przy ściągnięciu ramienia, bo korba schodzi bez problemu, po prostu odkręcam śrubkę i wysuwam ją. Jednak ramienia nijako nie mogę obsunąć. Jeżeli ktoś miał styczność ze sprzętem lub wie co jest grane, mógłby mi tu wyjaśnić jak należy system rozebrać ? Ew podsunięcie pomysłu co do innej przyczyny trzasków niż suport też będzie OK
Piter233 Napisano 7 Września 2016 Napisano 7 Września 2016 Z tego co widzę to jest to korba pod isis, a co za tym idzie tego typu suportów się nie rozbiera tylko wymienia na nowy. Ramiona zdjąłeś, dobrze zrozumiałem? Jeśli zdjąłeś korbę bez ściągacza to masz prawdopodobnie rozwalone gniazdo w ramieniu. Wrzuć zdjęcia jak to wygląda.
szymonski Napisano 7 Września 2016 Autor Napisano 7 Września 2016 zdjąłem tylko korbę, drugiego ramienia nie mogę ( sorry za nieprofesjonalne nazewnictwo ale nie wiem jak nazywa się drugie ramię ...) jutro wrzucę zdjęcia
Piter233 Napisano 7 Września 2016 Napisano 7 Września 2016 Może tak: korba ma ramię prawe (to z zębatkami) oraz ramię lewe. Wkłada się je na suport, a konkretniej na oś suportu. Do ściągnięcia korby potrzebujesz ściągacza do korby, jeśli prawe ramię ściągłeś bez niego to było coś nie tak.
szymonski Napisano 7 Września 2016 Autor Napisano 7 Września 2016 Ale właśnie ściągnąłem ramię prawe ( to z zębatkami ) bezproblemowo, a to lewe nie chce się ściągnąć COŚ NIE TAK ?
Piter233 Napisano 9 Września 2016 Napisano 9 Września 2016 Raczej korba, ale niech autor w końcu wrzuci te zdjęcia.
szymonski Napisano 9 Września 2016 Autor Napisano 9 Września 2016 Tak więc, zdjęcie: ( wiem, jaka jest jakość, niestety nie miałem możliwości wykonania zdjęć lepszym aparatem... ) Nie wiem do końca czy o takie chodziło, jak coś proszę piszcie, zaraz dodam inne...
tobo Napisano 9 Września 2016 Napisano 9 Września 2016 Korba w standardzie mocowania Srama zwanym Power Spline, nie jest to klasyczny isis, oś korby ma wypusty o innym kształcie i rozmiarze. Śruba się wykręca i to normalne że się ją wyciąga. Oba ramiona trzeba ściągnąć za pomocą ściągacza do korb. Suport jest wkręcony za pomocą wielowypustowego klucza do suportów "wewnętrznych", standardowe narzędzie. Korby nie powinieneś być w stanie zdjąć bez ściągacza. Jeśli zeszła w ten sposób to najprawdopodobniej gniazdo jest rozbite. To może być przyczyna niechcianych dźwięków. Do wykonania tego serwisu będziesz potrzebował jeszcze najprawdopodobniej klucz do pedałów, płaski 15 mm, bo przy uszkodzonym gnieździe czeka Cię wymiana korby. Zrób zdjęcie gniazda w ramieniu które ściągnąłeś bez ściągacza.
szymonski Napisano 9 Września 2016 Autor Napisano 9 Września 2016 No to rzeczywiście nieciekawa sprawa... Tu zdjęcie, chociaż nie wiem czy sfotografowałem dobrą część.
tobo Napisano 10 Września 2016 Napisano 10 Września 2016 Gniazdo nie wygląda źle ale realnie może być źle nawet jeśli tak to nie wygląda. Jeśli dobrze rozumiem to wykręciłeś śrubę i ściągnałeś korbę ręką - zeszła bez problemu? Przed jej demontażem był luz, ramieniem dało się poruszać wzdłuż osi roweru i prostopadle do niej? Bo jeśli korbę da się zdjąć ręką to musi ona być bardzo luźna. Ja w takim przypadku spróbowałbym założyć korbię i ją dociągnąć, sprawdzić czy znowu się luzuje w czasie jazdy. Jeśli tak to wymiana, wszystkiego. Suport to cena w granicach stu zł (tak na szybko znalazłem). Jeśli potrzebna będzie wymiana to wg mnie sensowniej jest załatwić to w serwisie - kupując wyższe modele korb będziesz miał suport z innym gniazdem dla klucza więc kupno dedykowanego klucza do tego obecnego suportu mija się z celem (podobnie jak do ściągania korb, bo nie użyjesz ich więcej).
szymonski Napisano 10 Września 2016 Autor Napisano 10 Września 2016 Czyli tak wygląda sprawa - OK, przede wszystkim dzięki za pomoc! Powiedz mi jeszcze co znaczy "dociągnąć korbę". Wczoraj byłem na treningu na tym dokręconym zestawie i żadnych trzasków nie było, co do luzu to nie wiem bo korbę po przyjeździe rozkręciłem...
tobo Napisano 10 Września 2016 Napisano 10 Września 2016 Dociągnąć czyli dokręcić śrubę mocującą. Nie powiem Ci z jaką siłą, łatwiej jest powiedzieć że producent zaleca określony moment żeby korba siedziałą prawidłowo na osi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.