Skocz do zawartości

[remont] 20 letni ABT


Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Rewelacyjny pomysł... Niech mu się częściej stery rozkręcają... Na stery to właśnie WYŁĄCZNIE loctite

Wszystkie połączenia gwintowane w rowerze można(a nawet należy) smarować smarem. Prawidłowo skontrowane stery nie mają prawa się rozkręcić same. Podobnie jak konusy osi czy suport. Połączenia kontrowane w rowerze wymyślono w czasach gdy nikt nawet nie śnił o powstaniu firmy Loctite i działały już wtedy bez problemu. Wiec czemu dzisiaj miałoby być inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem klucz do odkręcenia, ale najpierw chciałem poluzować ten pierścień z otworami, bo na kole zawsze łatwiej. Tylko że za chiny nie chce się ruszyć. Gwóźdź się spłaszczył, otwory trochę poharatały, a ten nie chce odpuścić. Macie na to jakiś sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem klucz do odkręcenia, ale najpierw chciałem poluzować ten pierścień z otworami, bo na kole zawsze łatwiej. Tylko że za chiny nie chce się ruszyć. Gwóźdź się spłaszczył, otwory trochę poharatały, a ten nie chce odpuścić. Macie na to jakiś sposób?

 

Zdjęcia poproszę.

 

 

Wszystkie połączenia gwintowane w rowerze można(a nawet należy) smarować smarem. Prawidłowo skontrowane stery nie mają prawa się rozkręcić same. Podobnie jak konusy osi czy suport. Połączenia kontrowane w rowerze wymyślono w czasach gdy nikt nawet nie śnił o powstaniu firmy Loctite i działały już wtedy bez problemu. Wiec czemu dzisiaj miałoby być inaczej?

 

Praktyka warsztatowa. I lata doświadczeń. Różne stery są produkowane i w różnych warunkach żyją rowery, czasami całkiem długo. Nie zakładaj niczego z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-200026-0-71052200-1473458409_thumb.jpg

 

Chodziło o te dziurki w pierścieniu w wolnobiegu, które dają dostęp do mechanizmu zapadkowego. Jednak z dumą donoszę że operacja zakończyła się sukcesem, ale obkupiona została zmiażdżeniem 3 gwoździ i pęknięciem rączki jednego pilnika. 

 

Sam wolnobieg także udało się odkręcić i to bez imadła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów

 

Ostatnie dni spędziłem na kompletowaniu narzędzi. Trochę się naciąłem, bo pamiętałem jeszcze czasy w których aby rozkręcić cały rower wystarczyły dwa płaskie klucze uniwersalne i ewentualnie jakieś narzędzia domowe. Widzę, że trochę się pozmieniało i każdą część teraz odkręca się czym innym. Tylko nie wiem czy to jest postęp...

 

Zamówiłem również prawie wszystkie niezbędne części zamienne (oprócz hamulców i łożysk, te kupię na miejscu, hamulce chyba jednak Saccon). Dziś planuję się zabrać za serwis wolnobiegu. I tu pojawia się pytanie - ile powinno być kulek w dolnym i górnym rzędzie? Pytam tak na wszelki wypadek jakby mi się całość rozsypała i kulki się wymieszały. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Wczoraj w końcu zabrałem się za wolnobieg - udało się go rozłożyć, nasmarować i ponownie złożyć. Okazało się, że kulek jest 40 w dolnym rzędzie i 34 w górnym.

 

Jednak chyba będzie problem z łańcuchem. Pin mojego obecnego ma 8mm długości. Nie widzę nigdzie takich spinek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...