Garlock Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Rewelacyjny pomysł... Niech mu się częściej stery rozkręcają... Na stery to właśnie WYŁĄCZNIE loctite Wszystkie połączenia gwintowane w rowerze można(a nawet należy) smarować smarem. Prawidłowo skontrowane stery nie mają prawa się rozkręcić same. Podobnie jak konusy osi czy suport. Połączenia kontrowane w rowerze wymyślono w czasach gdy nikt nawet nie śnił o powstaniu firmy Loctite i działały już wtedy bez problemu. Wiec czemu dzisiaj miałoby być inaczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareios Napisano 9 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Chyba znalazłem klucz do odkręcenia, ale najpierw chciałem poluzować ten pierścień z otworami, bo na kole zawsze łatwiej. Tylko że za chiny nie chce się ruszyć. Gwóźdź się spłaszczył, otwory trochę poharatały, a ten nie chce odpuścić. Macie na to jakiś sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Chyba znalazłem klucz do odkręcenia, ale najpierw chciałem poluzować ten pierścień z otworami, bo na kole zawsze łatwiej. Tylko że za chiny nie chce się ruszyć. Gwóźdź się spłaszczył, otwory trochę poharatały, a ten nie chce odpuścić. Macie na to jakiś sposób? Zdjęcia poproszę. Wszystkie połączenia gwintowane w rowerze można(a nawet należy) smarować smarem. Prawidłowo skontrowane stery nie mają prawa się rozkręcić same. Podobnie jak konusy osi czy suport. Połączenia kontrowane w rowerze wymyślono w czasach gdy nikt nawet nie śnił o powstaniu firmy Loctite i działały już wtedy bez problemu. Wiec czemu dzisiaj miałoby być inaczej? Praktyka warsztatowa. I lata doświadczeń. Różne stery są produkowane i w różnych warunkach żyją rowery, czasami całkiem długo. Nie zakładaj niczego z góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareios Napisano 9 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Chodziło o te dziurki w pierścieniu w wolnobiegu, które dają dostęp do mechanizmu zapadkowego. Jednak z dumą donoszę że operacja zakończyła się sukcesem, ale obkupiona została zmiażdżeniem 3 gwoździ i pęknięciem rączki jednego pilnika. Sam wolnobieg także udało się odkręcić i to bez imadła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareios Napisano 12 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2016 Witam Panów Ostatnie dni spędziłem na kompletowaniu narzędzi. Trochę się naciąłem, bo pamiętałem jeszcze czasy w których aby rozkręcić cały rower wystarczyły dwa płaskie klucze uniwersalne i ewentualnie jakieś narzędzia domowe. Widzę, że trochę się pozmieniało i każdą część teraz odkręca się czym innym. Tylko nie wiem czy to jest postęp... Zamówiłem również prawie wszystkie niezbędne części zamienne (oprócz hamulców i łożysk, te kupię na miejscu, hamulce chyba jednak Saccon). Dziś planuję się zabrać za serwis wolnobiegu. I tu pojawia się pytanie - ile powinno być kulek w dolnym i górnym rzędzie? Pytam tak na wszelki wypadek jakby mi się całość rozsypała i kulki się wymieszały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareios Napisano 18 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2016 Witam ponownie. Wczoraj w końcu zabrałem się za wolnobieg - udało się go rozłożyć, nasmarować i ponownie złożyć. Okazało się, że kulek jest 40 w dolnym rzędzie i 34 w górnym. Jednak chyba będzie problem z łańcuchem. Pin mojego obecnego ma 8mm długości. Nie widzę nigdzie takich spinek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.