Robson91 Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Witajcie,od około tygodnia jestem posiadaczem tego rowerku i jestem zadowolony poza jednym mankamentem który polega na tym że : - W momencie mocniejszego dociskania tylko na prawy pedał słychać w jego okolicach cykanie,strzykanie,zgrzytanie. - Problem występuje tylko w momencie gdy przednia przerzutka jest wrzucona na maks ( 3 ) i tylnia też na wysoko - Pedał wykręcałem i wkręcałem kilka razy przy użyciu ogromnej siły Tak jak mówię,problem występuję w momencie gdy muszę włożyć w napęd nieco siły,po rozpędzeniu roweru problem znika. Zanim oddam rower do serwisu mam nadzieję że to jakaś bzdura i da się to naprawić w domu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 1) Lazaro w forum szosowym? (to w takim razie mam dwie szosówki, a nie - doliczając Accenta, trzy ) 2) Często na przedniej przerzutce zostaje nie zerwana naklejka służąca tylko do ustawienia po raz pierwszy przerzutkę względem największego blatu, jeśli jest to zerwij ją. 3) Problem występuje tylko w momencie gdy przednia przerzutka jest wrzucona na maks ( 3 ) i tylnia też na wysoko Jeśli masz taki przekos to co się dziwić że ociera przy depnięciu na mega miękką korbę na kwadrat? 4) Pedał wykręcałem i wkręcałem kilka razy przy użyciu ogromnej siły A smaru używałeś? 5) Częstym takim zjawiskiem jest też brudna sztyca w rurze podsiodłowej, zdemontuj, wyczyść, daj trochę oliwki i zmontuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robson91 Napisano 4 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2016 1.hehe jestem tu nowy a widziałem w tym dziale kilka krosów więc poszedłem za tropem 2.Tak się dzisiaj stało że to zerwałem akurat bo ocierało o coś i to było okropne - problem fixed 3.możesz jasniej ? 4.Nie używałem,jaki polecasz ? 5.zrobię to ale czy naprawde jeśli dzwięk słyszę z okolic pedałów to sztyca może mieć wpływ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurekz1978 Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 miałem dokładnie taki sam problem po kupnie roweru. Co prawda zupełnie innego bo z korbą z jedną zębatką z przodu i z biegami w piaście z tyłu. Było to już dość dawno ale z tego co pamiętam to też zabrałem się za pedały od razu i to nie pomogło. Później na raz zrobiłem dwie rzeczy i problem zniknął. Która z nich pomogła nie wiem bo jak piszę zrobiłem je za jednym razem. Może zrób tak. Najpierw jeszcze dokręć korby. Ja pamiętam wtedy wykręciłem całkiem suport. Mam taki zwykły na kwadrat chowający się w mufie więc nie jakieś cudo. Wyczyściłem tam gwinty i lekko przesmarowałem zwykłym smarem, Wbrew pozorom tam jest też syf choć nie za wielki ale jest. Skręciłem to porządnie, dokręciłem dobrze korby i problem zniknął. Ale poczekaj jeszcze na porady od kogoś bo ja nie jestem ekspertem od rowerów tylko zwykłym użytkownikiem. Mi to pomogło więc to według mnie była któraś z tych rzeczy. która nie wiem. Pamiętam, że czytałem, że to może być także sztyca od siodełka w skrajnym wypadku pęknięcie ramy. A dodatkowo to co słyszymy lub czujemy, że to gdzieś w okolicy suportu "pyka" może być mylne i pochodzić np. z tylnego napędu. Skoro to nowy rower to stawiam, że gdzieś jest za lekko skręcony. Właśnie korby lub suport. O te pół obrotu za mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gawel76 Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 3.możesz jasniej ? Z twojego opisu wynika że jeździsz ze skrzyżowanym łańcuchem a to powoduje hałas i przyśpiesza zużycie całego napędu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robson91 Napisano 4 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Nie jeżdże ze skrzyżowanym łańcuchem,czytałem o tym Tak czy siak - problem rozwiązany-winowajcą była żle wyregulowana przednia przerzutka Tylnia też będzie do regulacji bo przy zmianie biegów słychać trzask Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mismic Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 Żeby nie było wątpliwości (bo określenie "wysoko" każdy rozumie po swojemu) - oto przekos: Tak nie powinno się robić. To jest złe. Większe tarcie, ciężej się kręci i zużycie postępuje nad wyraz. A fe! Druga rzecz - zmiana biegów - biegi zmienia się na względnym luzie. Kręci się żwawo, bez obciążenia - kiedy łańcuch dynda, to i leciutko przeskakuje. Pod obciążeniem też się da, ale tak jechanie na przekosie, zmiana pod obciążeniem to zło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.