M370N Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Za około 10 miesięcy zamierzam wybrać się z pewną ekipą na dość ekstremalną wyprawę. Do pokonania dystans około 8000km, czas ok. półtora miesiąca, brak wsparcia zewnętrznego. Obecnie jeżdżę rowerem Kands Maestro, zachwalanym tu kiedyś, jako sprzęt o dobrym stosunku ceny do jakości. Sprawdza się. Ale na dłuższy wypad się nie nadaje: niezbyt szeroka kierownica i niska ładowność dyskwalifikują go. Proszę doradźcie, jaki rower w przedziale cenowym 2-3 tyś. (choć wolałbym kupić coś bardziej za dwa niż trzy tysiące) warto kupić. Jednocześnie informuję, że zamierzam na razie kupić sam goły rower, resztę sprzętu później, więc do przedziału cenowego nie liczcie bagażników, sakw, oświetlenia itd. Chciałbym, żeby sprzęt spełniał takie wymagania: rama 19" hamulce tarczowe hydrauliczne możliwość zamontowania bagażników Tubusa, zarówno na tyle jak i na przednim widelcu szeroka kierownica koła 28", crossowej szerokości, czyli szosa-teren wysoka ładowność - mocna rama, mocne koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Czyli ewentualnie cross,bo osprzęt i tak dokupisz?Ma być z prądnicą w piaście?Ile ważysz i jaki ładunek zabierasz?Widelec sztywny czy amortyzator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makog Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 https://www.expertbike.pl/unibike-zethos-gts-2015-p-530.htmlmoze cos takiego, tylko czy na tak daleka wyprawe hydrauliki to dobry pomysl ? nie lepiej jakies V-breki na pewno mniej podatne na awarie ,a w razie draki latwiej je naprawic w trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 albo hamulce mechaniczne- zawsze możesz wymienić hydrauliki na coś pokroju bb7 Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M370N Napisano 3 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2016 (edytowane) Faktycznie, cross wychodzi. Ja jestem dość ciężkim zawodnikiem - 90-95kg - zależy od sezonu. Do tego dochodzą trzy komplety ubrań, ręczniki, namiot, karimata, zestaw naprawczy, apteczka, 5l napojów, 2kg zapasów żywności, menażka alu, baterie... i pewnie coś jeszcze, ale zapomniałem o tym wspomnieć... Widelec - amortyzowany raczej. Ciekawą kwestią jest prądnica w piaście - dobrze, że wspominasz o takim rozwiązaniu, bo ja do tej pory czegoś takiego nie znałem. Otóż to, czy chciałbym się zaopatrzyć w taką prądnicę zależy od tego, co ona potrafi zasilić. Właśnie robię internetowy research. Obecnie do jazdy nocnej korzystam z lampki Bike Pro Shout, ładowanej przez USB. Czy można użyć prądnicę w piaście do ładowania baterii np. podczas jazdy w dzień? Co do hamulców. Miałem kiedyś rower MTB wyposażony w hydraulikę - jego hamulce zapamiętałem jako zawsze skuteczne i bezawaryjne. Hydraulika może wymagać specjalistycznej interwencji np. po 10 000 km? Nie zależy mi na szpanowaniu tarczami, po prostu miło mi się z nimi jeździło. Edytowane 3 Września 2016 przez M370N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Dzisiejsze hydrauliki z rowerów z tej półki cenowej niestety raczej nie są tak bezawaryjne jak te starsze.Może warto zastanowić się nad mechanikami?Prądnicą może być uzywana jako ładowarka po zakupie specjalnego urządzenia.Musisz poszukać bo nie pamiętam jak to się nazywało.A jeśli chodzi o koła,to Twoja waga +25 kg ekwipunku (podejrzewam że tyle się uzbiera) to może być za dużo jak na seryjne koła i taki dystans.Przynajmniej tylne koło trzeba by złożyć pod siebie.Czyli piasty novatec z 4 łożyskami,mocna obręcz i mocne szprychy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grande1970 Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 (edytowane) Za taka kasę nie kupisz roweru z niezawodną hydrauliką a te tańsze (włącznie z deore 615) naprawy mogą wymagać nawet po 4 tys km, więc mocno to przemyśl. Kolega wspomniał o kole tylnym, jak już dojrzejesz do składania to pomyśl o piaście thru bolt bo zwykła może się poddać z uwagi na punktowe przenoszenie obciążenia na haki ramy Edytowane 3 Września 2016 przez grande1970 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M370N Napisano 3 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Dziękuję za rady. Widzę więc, że kupowanie gotowca nie ma sensu, skoro i tak będzie wiele rzeczy do przerobienia/wymiany. Będę miał więc ostatnie pytanie. Czy wg. Was moja obecna rama nadaje się na podstawę, do zbudowania na niej roweru na planowaną wyprawę? Czy będzie na niej możliwość instalacji hydrauliki? Czy będzie dość wytrzymała? Tak, jak wspomniałem, mój obecny rower to Kands Maestro, wersja taka, jak na tym zdjęciu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Jeśli ma mocowania na hamulce tarczowe to się da.Rama raczej je ma,a amortyzator nie wiem,musisz sprawdzić.Nowy rower to nie jest zły pomysł.Nowe koła z roweru sprzedajesz i składasz nowe.Parę złotych zaoszczędzone.Obawiam się że taka trasa to za dużo dla niego.Przy takim przebiegu sypnie się suport,pedaly,stery na kulkach też.Korba,kaseta.Rama pewnie wytrzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M370N Napisano 4 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Dziękuję zatem wszystkim za odpowiedzi. W najbliższym czasie zabiorę rower do serwisu, aby sprawdzić przydatność jego ramy. [temat do zamknięcia] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.