Skocz do zawartości

[2017] Kross


pawel2208

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

KrissDeValnor- tu się trochę nie zgodzę. Miałem co najmniej dwa rowery gdzie "stykałem się z rurką" przy prawidłowo dobranym rozmiarze. Być może Kolega ma krótsze nogi i długie ręce. Najważniejszy jest komfort właściciela, a nie Twoje poglądy ( z całym szacunkiem dla Ciebie rzecz jasna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, odległość rany w kroku już dawno nie jest wyznacznikiem doboru rozmiaru. Kluczem jest długość i pozostałe odczucia. Oczywiście dla komfortu warto mieć większy zapas ale to nie skreśla roweru. Nie wiem jak ty ale ja nie jeżdżę z jajkami na ramie a jak schodzę z roweru to na bok odrazu.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kriss, chyba nie powiesz, że przy 183 cm Kolega powinien kupić rozmiar 17"? :teehee: Jeśli już to może inny rower, przy czym nie sądzę, żeby na innych było zauważalnie lepiej, bo ten Kross nie jest wyjątkowo krótki ani wysoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kriss, jak zapewne wiesz, geometria roweru to składowa kilku parametrów a nie tylko odległość genitalia -rama. Oczywiście ,że nie można mieć @#$%^&* na długość rury podsiodłowej, ale IMO należy się kierować komfortem ,a nie tylko suchymi liczbami.

Wygoda przede wszystkim.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ polphastg

Gratulacje, ale kupiłeś za duży rozmiar skoro czujesz ramę w kroku :down:

Jeszcze żeby to był cross lub treking, ale to jest MTB  :bye2:

 

Myślałem, że brak "przeprosin" wynikał z tego, że wstydzisz się pisać w tym wątku.

Widzę jednak, że wynikał z czegoś zupełnie innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie mam się czego wstydzić, skoro nawet w sklepie stacjonarnym mówili że M to 19 " , a w internetowym też był taki opis - to po pierwsze.

Po drugie : do czego pijesz tym razem :icon_question:

Do tego, że dla mnie niedopuszczalne jest czuć ramę w kroku, a innym to nie przeszkadza, albo przymykają na to oko, bo reszta jest OK :icon_question:

Właściwie powinno być prawie OK, a prawie czyni wielką różnicę.

Widzieliście kogoś jeżdżącego na wysokim poziomie na za dużej ramie :icon_question:

MTB w którym czuje się ramę w kroku nadaje się co najwyżej do niedzielnej turystyki, albo na miasto zamiast trekinga lub cross'a.

 

PS

@ sli

Na kwiaty nie licz :icon_lol:

Edytowane przez KrissDeValnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,

Widzieliście kogoś jeżdżącego na wysokim poziomie na za dużej ramie :icon_question:

MTB w którym czuje się ramę w kroku nadaje się co najwyżej do niedzielnej turystyki, albo na miasto zamiast trekinga lub cross'a.

 

Jedynym gwarantem aby nie otłuc się o górną rurę są pedały wpinane lub dobre platformy.  W momencie kiedy spadnie ci noga z pedału i polecisz na rower, siła rozpędu uderzysz, nawet jeśli rura będzie bardzo nisko. Jeszcze nikt nie wymyślił roweru który górną rurę przy główce ramy miał niższą niż nasz przekrok.

 

Mniejsza rama to większe szanse że zrobisz lot przez kierownicę na zjeździe. Jeżdżący na wysokim poziomie muszą też dobrze podjeżdżać, duża rama temu nie sprzyja. Zwyczajny kowalski w najgorszym przypadku rower sobie podprowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Widzieliście kogoś jeżdżącego na wysokim poziomie na za dużej ramie

Kris, czy gdzieś zostało napisane,że rower ma być do jeżdżenia na wysokim poziomie? Poza tym widziałeś jakiegokolwiek zawodnika na zbyt małej ramie? Pewnie tak, ale zawodnik dokonał świadomego wyboru po przymiarkach do kilku rozmiarów i sprawdzeniu pozycji u fittera. Nie porównuj więc dwóch skrajnie różnych sytuacji.

Kolega kupił Lkę,bo tak zadecydował, a Twoje kolejne "uświadamiające" posty niczego nie zmienią. Zakończmy ten temat,który zresztą dotyczy oferty Krossa na 2017.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? To moim zdaniem należy ubolewać, że producenci klepią 3 rozmiary ram w odstępach co 2" (5cm). To dość spora różnica jakby nie patrzeć. Moim zdaniem rozmiarów powinno być ok. 5, maks co 1,5". Prawdę mówiąc, co nas konsumentów to obchodzi, że to dodatkowe linie produkcyjne, większe koszta czy coś. Ja chcę 20", TTh 625 i taki ma być, nie chcę się na siłę uszczęśliwiać 19", TTh 617 i wyciągać sztycę 400mm w kosmos lub odwrotnie 21", TTh 635mm. Dla czego Colnago może tak szyć na miarę ramy, a inni nie?

Edytowane przez Arni220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nas konsumentów obchodzi to tak, że większy koszt produkcji przekłada się na wyższą cenę końcową. Dla jednego to nie problem, dla drugiego owszem. Nie chce mi się szukać, jak wygląda rozmiarówka Colnago i ich szycie na miarę, ale to tak jakbyś narzekał, czemu BMW potrafi zaproponować klientowi w najniższym modelu 10 tapicerek, 9 wersji wykończenia listw, a kupując Dacię w najwyższej wersji masz do wyboru dwie tapicerki i wszystko w czerni.
Nie ma w ofercie danego producenta czegoś co Cię interesuje? Zarobi ktoś inny. Nad czym tu ubolewać? Skoro sam piszesz, że wybór u innych jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja chcę 20", TTh 625 i taki ma być, nie chcę się na siłę uszczęśliwiać 19", TTh 617 i wyciągać sztycę 400mm w kosmos lub odwrotnie 21", TTh 635mm.

Merida ma TTh 625 w rozmiarze 19" :), Radon robi parzyste rozmiary, a Trek ma rozmiarówke co 1", chociaż akurat pomiędzy 19.5, a 21.5 jest przerwa. Generalnie spośród różnych producentów można coś dobrać, ale oczywiście fajnie byłoby mieć większy wybór. Pisząc o TTh 617 masz pewnie na myśli Peak'a i tutaj zdecydowanie mogliby mieć gęstszą rozmiarówkę, bo jest to sama rama i chyba dużo ich sprzedają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kit kitem, ale czemu w telefonach nawet za ponad 1500zł brakuje głupiego NFC? Czemu najtańsze pozbawione są lampy błyskowej? Przecież taki moduł kosztuje producenta dosłownie grosze. Tyle, że jak się te grosze przemnoży przez ilość wyprodukowanych egzemplarzy, to to są ogromne pieniądze, których firma nie zamrozi w danym modelu. Nie wspominając już o przykładzie nowego MacBooka. Ilośc portów obcięta do aktualnie granic możliwości. A ile kasy można natrzepać na przejściówkach?
Jesteśmy na forum rowerowym i patrzymy na to inaczej, ale "zwykły" Kowalski wchodzi do sklepu, ma x złotych i kupi rower w modelu i rozmiarze, który poleci mu sprzedający. Dla sprzedającego nastawionego na takich Kowalskich ograniczona rozmiarówka też jest dobra, bo i tak coś dobierze, a mniej miejsca zajmą mu egzemplarze danego modelu.

Jak ktoś wpadł na pomysł Press-Fit, to pewnie księgowy aż zatańczył z radości widząc zyski. Inna sprawa, że czasem cięcie kosztów wychodzi bokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagęszczenie rozmiarówki ramy w krossie.  

Po Co?

 

Buty kupujecie z rozmiarem wkładki co do milimetra, a po dżinsy do krawca?

 

Po to się używa podkładek pod mostek, długości mostka, sztycy z offsetem lub bez, przesunięcia na prętach siodełka aby uzyskać tą samą oczekiwaną pozycję.

 

Jestem przekonany że dwóch  sąsiednich rozmiarach ramy da się ustawić taką samą geometrię punktów podparcia.

 

Zastanawiam się, po co tak mocno skupiać się nad linią długości roweru, kiedy w terenie bardzo często ma się tyłek nad siodełkiem.

 

Peak sprzedaje się dobrze bo jest ...... tani. Zagęszczenie rozmiarówki zwiększy koszty produkcji bo zwiększy się wolumen zamówienia. 

 

 Jestem przekonany, że te najmniejsze w 29 sprzedają się bardzo słabo, bo klienci zdecydują się na 27,5. 

jedyne czego można się przyczepić w rozmiarówce B8, że nie ma rozmiaru XL.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

wystarczy co 5mm, ale brak połówek to sorry

Sporo firm ma w  ofercie rozmiary połówkowe ( choćby Nike).

 

 

Sorry, ale ja za to płacę więc mam prawo wymagać.
 

Niestety tylko Tobie się tak wydaje. Obecnie rynek masowy jest sterowany nie poprzez popyt generowany przez klienta, ale przed producentów.

 

 

ale czemu w telefonach nawet za ponad 1500zł brakuje głupiego NFC

Ile osób korzysta w Polsce z NFC? 1%?

 

 

Nie wspominając już o przykładzie nowego MacBooka. Ilośc portów obcięta do aktualnie granic możliwości

Zły przykład. Mac Book jest przeznaczony dla wąskiej grupy klientów,dla których jeden port USB-C i przejściówki nie są problemem. To samo się dzieje z Ajfonem 7- brak gniazda słuchawkowego na początku był dramatem społecznym, obecnie jakoś temat nie jest aż tak istotny . Bo, patrząc przez pryzmat naszego społeczeństwa w ruinie, te produkty nie są produktami masowymi i producent zakłada,że te ograniczenia nie będą dla odbiorców ograniczeniem.Pomijam ,że Apple ma swoją własną wizję produktów. 

Nie zmienia to jednak faktu, że rynkiem kierują producenci i sprzedawcy i oni określają potrzeby klientów. Jeśli ktoś myśli ,że zasada "płacę-wymagam" jest aktualna to jest w błędzie, lub też jest nie tam gdzie trzeba ( w sensie budżetowym). Ta zasada działa, ale na wyższych pułapach cenowych.

Chcecie rower zrobiony pod Was? Wyszukajcie sobie manufaktury z Jukeja lub Hameryki. Ewentualnie z Czech i zapytajcie o cenę customowej ramy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odbyłem pierwsza jazdę i mogę powiedzieć że w B8 rozmiar M na 174 na pewno nie jest za duży. Wręcz może być za mały, zastanawiam czy z mostkiem 2cm dłuższym nie byłby lepszy. A rower super!

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez lukaszko82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyne czego można się przyczepić w rozmiarówce B8, że nie ma rozmiaru XL.

 

 Jest xl , a dokładniej XL/21'/52cm

 

TTh 625 i taki ma być, nie chcę się na siłę uszczęśliwiać 19", TTh 617 i wyciągać sztycę 400mm w kosmos lub odwrotnie 21", TTh 635mm.

Te 8mm w jedną stronę czy 10mm w drugą, nie jest problemem, bo zmiana mostka o tyle mm nie spowoduje mocnej zmiany w prowadzeniu roweru. Obracając kierownicą w mostku w poszukiwaniu odpowiedniego kąta nadgarstków można spowodować większe zmiany w odległości między rzeczywistym miejscem połączenia kierownicy z mostkiem, a wirtualnym.

Co do sztycy, to jej optymalne wyciągnięcie jest między 230mm (miejsce na myk myk) a 270 (10mm od ogranicznika) i w którymś z rozmiarów (19' lub 21') to uzyskasz.

 

Widzieliście kogoś jeżdżącego na wysokim poziomie na za dużej ramie

Zły przekrok to nie to samo co za duża rama!!!

Przekrok ma taki sam wpływ na czas okrążenia podczas wyścigu, co poduszka powietrzna w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...