Cona78 Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Moje pytanie dotyczy różnic między rozwiązaniami tylnych zawieszeń. Najczęściej spotykane są dwa: - damper pod górną rurą. - przymocowany w okolicach mufy. Możecie mi wytłumaczyć jaki to ma wpływ na pracę? A może żadnego a ważniejsze są inne parametry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Pod górną rurą zbiera mniej brudu. Na pracę zawieszenia nie ma to żadnego wpływu, ponieważ wszystko zależy od użytego rozwiązania, a nie miejsca mocowania dampera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 3 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2016 A co masz na myśli pisząc "użytego rozwiązania"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NajaraNy Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Tutaj jest wyjaśnione http://portal.bikeworld.pl/artykul/porady/abc_rowerzysty/2750/systemy_zawiesze_n Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 3 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2016 wyjaśnienie bardzo dobre, brakuje tam tylko opisu zawieszenia pod górną rurą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Bo nie ma takiego. To tylko sposób mocowania dampera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 3 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2016 tak i chciałbym przeczytać jakie są wady i zalety takiego mocowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Pod górną rurą zbiera mniej brudu. Na pracę zawieszenia nie ma to żadnego wpływu, ponieważ wszystko zależy od użytego rozwiązania, a nie miejsca mocowania dampera.przecież już było napisane to co można napisać... Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Kiedyś zaletą mocowania na górze był też łatwy dostęp do dźwigni blokady, jednak w świecie manetek straciło to na znaczeniu. No i blokady nie są aż tak potrzebne jak dawniej, ponieważ tłumiki i zawiasy są lepiej dopracowane. Same tłumiki często zawierają fabryczne ustawienia pod konkretną ramę, tak aby ograniczały bujanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Niektórzy twierdza ze pionowe położenie dampera poprawia jego smarowanie, zaś poziome pogarsza - górny bok zostaje mniej oleju. Ile w tym prawdy? Nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 0% prawdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Classified Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 wady i zalety takiego mocowania. Zasadniczo takie same jak innych czterozawiasów, Często taki montaż jest w ramach o małym skoku Przy czym damper pod górną rurą daje przede wszystkim inne doznania wizualne i mniej jest narazony na zanieczyszczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Nie przejmuj się tym, to nie ma żadnego znaczenia. Może poza faktycznie tym, że damper na dole zbiera więcej brudu - ale po jeździe podczas której go ubłocisz i tak trzeba cały rower umyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.