Skocz do zawartości

[Amortyzacja] Różne typy tylnego zawieszenia


Cona78

Rekomendowane odpowiedzi

Moje pytanie dotyczy różnic między rozwiązaniami tylnych zawieszeń.

Najczęściej spotykane są dwa:

 

- damper pod górną rurą.

- przymocowany w okolicach mufy.

 

b394b0700cee8693.jpg

 

Możecie mi wytłumaczyć jaki to ma wpływ na pracę? A może żadnego a ważniejsze są inne parametry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod górną rurą zbiera mniej brudu. Na pracę zawieszenia nie ma to żadnego wpływu, ponieważ wszystko zależy od użytego rozwiązania, a nie miejsca mocowania dampera.

przecież już było napisane to co można napisać...

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zaletą mocowania na górze był też łatwy dostęp do dźwigni blokady, jednak w świecie manetek straciło to na znaczeniu. No i blokady nie są aż tak potrzebne jak dawniej, ponieważ tłumiki i zawiasy są lepiej dopracowane. Same tłumiki często zawierają fabryczne ustawienia pod konkretną ramę, tak aby ograniczały bujanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...