Skocz do zawartości

[rower] kross level 7 vs ?


pabloooo

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy bardzo proszę o pomoc przy wyborze rowerku , 70% las 30 % drogi polne,  wzrost 178 cm waga 73 Kg. Kwota do wydania 3500-3700 zł. Bardzo podoba mi się Kross level 7 2016 i w sumie jestem na niego zdecydowany, ale potrzebuje się w tym na 100% upewnić i liczę na waszą pomoc:)
Czy coś w tej cenie mogę ciekawego jeszcze dostać?
rozmyślałem jeszcze nad:

TALON 27.5 0 LTD 2016

https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-27.5-0-ltd-2016  (tyle że koło mniejsze) mogę go mieć za 3800 zł
 

CUBE ATTENTION SL 29 2016
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość nogi w butach:) ok.83 cm .Bym wczoraj zrobić pomiary i kross r7 wielkość ramy M miałem minimalny luz , więc raczej ta rama będzie odpowiednia dla mnie. Przymierzałem się również do B8 i rozmiar M był raczej za duży bo już prawie ocierałem się ramę, ale nie siedziałem na niej:) , nie było rozmiaru S wiec nie mam porównania. Ogólnie rowery fajne, ale bardzo ciężkie Kross r7 M miał wagę 13,6 Kg, a producent podaję 13kg. to b8 pewnie ze 14 kg będzie miał. Ten lakier mat też słabo wygląda, każdą ryskę na nim widać. Jeździłem też TALONem 27.5 0 LTD 2016 też bardzo fajny rower waga 13Kg przy ramie L, nie było rozmiaru M wiec nie wiem która była by dla mnie lepsza ale źle się nie czułem na tej L.
Wracając do krossa R8 co myślicie o tym osprzęcie? SRAM niby droższy i a jak z awaryjnością? Bardziej byłym nastawiony na 
shimano i myślałem o tym R7 ale jeszcze dochodzi ten amortyzator Recon. Koledzy proszę o pomoc bo ciężki wybór.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie Sram to inna bajka i jak będę wymieniał napęd to właśnie na Sram-a. Amortyzator to spory skok w porównaniu do niższych modeli więc na pewno warto gdyż raczej zmiana amorka to spory koszt a tu masz z głowy ten zabieg. Zmienisz z czasem kierownice, sztyce i opony i już sporo zejdziesz z kg. W R8 masz hamulce DB3 a nie DB1 co też jest sporym plusem.

Co do awaryjności to jak wszystko, możesz jeździć 10 lat a możesz po tygodniu reklamować jak źle trafisz.

Mając do wyboru R8 w cenie R7 to nie ma nawet co się zastanawiać.

 

Ważne:

Dowiedz się jak z gwarancją bo kiedyś kumpel kupił Kross-a w internecie i musiał w serwisie zapłacić za podbicie przeglądu i sprawdzenie bo inaczej nie miał by gwarancji.... Chyba, że go oszukali:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki piękne za podpowiedzi sporo rozjaśniłeś mi temat, zostanę na pewno przy krossie, zastanawiam się czy robić jeszcze raz przymiarkę do koła 29" chodzi dokładnie o level B8 ? Dziś dokładnie zmierzyłem długość nogi wyszło  83cm (w butach -zwykłych sportowych) z wyliczeń wychodzi mi rama 18,6" więc nie wiem czy nie za duży będzie ten B8 rozmiar M. Przepraszam, że tak męczę, ale wczoraj zjeździłem sporo sklepów rowerowych i miałem wrażenie,że  każdy wciskał mi co miał nie zwracając zbytnio uwagi czy ten rozmiar ramy jest na pewno odpowiedni  dla mnie :(  Jeden gość to proponował mi rower rometa gdzie siedziałem na ramie - jaja jakieś:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupujesz w serwisie to obsługa jest bardzo ważna bo tam też będziesz serwisował rower więc jak teraz Cię olewają to pytanie jak zadbają o Twój rower podczas przeglądu, naprawy?

Każdy model jest inny R czy B może mieć inne parametry i warto przymierzyć.

 

Rozmiar kół to Twój wybór 27,5 są uniwersalne a 29 lepiej się toczą ale trudniej rozpędzić rower.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadnij do Ostrołęki, idealnie dopasują Ci rower ;). Patrzę na Krossa, rozmiar ponad 20 cali i pytam się, czy jest mniejszy do przymiarki. Nie nie ma, ale tutaj o Pan zobaczy, jak się wykręci śrubki od koszyka bidonu z rury podsiodłowej, to rurę można wsunąć na sam dół i siodełko jest OK. Niepotrzebnie takie długie śruby dawali. HIT normalnie HIT. W pierwszej chwili nie rozumiałem, co ten człowiek do mnie rozmawia. Jak załapałem, to miałem ubaw ze 2 tygodnie.

A potem na mieście widuję Krossy ze sztycą wysuniętą na 5 cm.

Tak serio, to musisz mierzyć i do tego zwracać uwagę na rocznik, mam wrażenie, że wymiary się zmieniały. I osprzęt też, przepraszam za tego R9, wkeliłem z pamięci po modelu, bo dla Żony kupiłem rocznik 2014 ( np. tu http://allegro.pl/kross-level-r9-27-xs-carbon-2014-niska-rama-i6471111357.html ), inne hamulce, inny amortyzator, cena ta sama. 

Edytowane przez paul997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio podobny dylemat co Ty. Co więcej, mam podobne wymiary (178/80) tylko niestety waga nie ta ;) Wybrałem B8 w rozmiarze S. Niestety nie miałem okazji jeździć R'ką i B w tym samym dniu, ale jeździłem obiema. Najpierw R, a jakieś 3 tyg później B. Wybrałem B bo chciałem spróbować 29". Na pewno usiądź na rowerze przed zakupem i dobrze wysuń siodełko, bo ja mam już wyciągnięte do znacznika.

Mam teraz trochę więcej czasu, więc napiszę coś więcej.

Parę informacji nt Kross'ow

  1. Jak wybierzesz B8 (nie wiem jak z wersją R) to raczej zapomnij o blokadzie amortyzatora z kierownicy (pop-lock)
  2. Jak wybierzesz R7 (pewnie z B jest podobnie) to zapomnij o taperowanym amortyzatorze.
  3. Musisz mieć świadomość, że mogą Ci się trafić luzy na tarczach
    (
    )
    Ostatnio takie u siebie zauważyłem, a przejechałem raptem 150 km. Podobno jest to spowodowane tarczą na 6 śrub i adapterem na centerlock

Ja tam nie jestem pro i mając świadomość tych wad i tak wybrałem ten rower bo zależało mi na sztywnych osiach (bo mam ok 87kg).

 

Co do wrażeń z jazdy to jest naprawdę super. Dobrze podjeżdża i super zjeżdża. Czasem mam wrażenie że przydałoby się bardziej miękkie przełożenia, ale to pewnie wina słabej nogi, kondycji z tyłka i braku techniki. To chyba tyle.

Edytowane przez grzybu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...