Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Koledzy bardzo proszę o pomoc przy wyborze rowerku , 70% las 30 % drogi polne,  wzrost 178 cm waga 73 Kg. Kwota do wydania 3500-3700 zł. Bardzo podoba mi się Kross level 7 2016 i w sumie jestem na niego zdecydowany, ale potrzebuje się w tym na 100% upewnić i liczę na waszą pomoc:)
Czy coś w tej cenie mogę ciekawego jeszcze dostać?
rozmyślałem jeszcze nad:

TALON 27.5 0 LTD 2016

https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-27.5-0-ltd-2016  (tyle że koło mniejsze) mogę go mieć za 3800 zł
 

CUBE ATTENTION SL 29 2016
 

 

Napisano

Długość nogi w butach:) ok.83 cm .Bym wczoraj zrobić pomiary i kross r7 wielkość ramy M miałem minimalny luz , więc raczej ta rama będzie odpowiednia dla mnie. Przymierzałem się również do B8 i rozmiar M był raczej za duży bo już prawie ocierałem się ramę, ale nie siedziałem na niej:) , nie było rozmiaru S wiec nie mam porównania. Ogólnie rowery fajne, ale bardzo ciężkie Kross r7 M miał wagę 13,6 Kg, a producent podaję 13kg. to b8 pewnie ze 14 kg będzie miał. Ten lakier mat też słabo wygląda, każdą ryskę na nim widać. Jeździłem też TALONem 27.5 0 LTD 2016 też bardzo fajny rower waga 13Kg przy ramie L, nie było rozmiaru M wiec nie wiem która była by dla mnie lepsza ale źle się nie czułem na tej L.
Wracając do krossa R8 co myślicie o tym osprzęcie? SRAM niby droższy i a jak z awaryjnością? Bardziej byłym nastawiony na 
shimano i myślałem o tym R7 ale jeszcze dochodzi ten amortyzator Recon. Koledzy proszę o pomoc bo ciężki wybór.:)

Napisano

Dla mnie Sram to inna bajka i jak będę wymieniał napęd to właśnie na Sram-a. Amortyzator to spory skok w porównaniu do niższych modeli więc na pewno warto gdyż raczej zmiana amorka to spory koszt a tu masz z głowy ten zabieg. Zmienisz z czasem kierownice, sztyce i opony i już sporo zejdziesz z kg. W R8 masz hamulce DB3 a nie DB1 co też jest sporym plusem.

Co do awaryjności to jak wszystko, możesz jeździć 10 lat a możesz po tygodniu reklamować jak źle trafisz.

Mając do wyboru R8 w cenie R7 to nie ma nawet co się zastanawiać.

 

Ważne:

Dowiedz się jak z gwarancją bo kiedyś kumpel kupił Kross-a w internecie i musiał w serwisie zapłacić za podbicie przeglądu i sprawdzenie bo inaczej nie miał by gwarancji.... Chyba, że go oszukali:)

Napisano

Dzięki piękne za podpowiedzi sporo rozjaśniłeś mi temat, zostanę na pewno przy krossie, zastanawiam się czy robić jeszcze raz przymiarkę do koła 29" chodzi dokładnie o level B8 ? Dziś dokładnie zmierzyłem długość nogi wyszło  83cm (w butach -zwykłych sportowych) z wyliczeń wychodzi mi rama 18,6" więc nie wiem czy nie za duży będzie ten B8 rozmiar M. Przepraszam, że tak męczę, ale wczoraj zjeździłem sporo sklepów rowerowych i miałem wrażenie,że  każdy wciskał mi co miał nie zwracając zbytnio uwagi czy ten rozmiar ramy jest na pewno odpowiedni  dla mnie :(  Jeden gość to proponował mi rower rometa gdzie siedziałem na ramie - jaja jakieś:)

Napisano

Jak kupujesz w serwisie to obsługa jest bardzo ważna bo tam też będziesz serwisował rower więc jak teraz Cię olewają to pytanie jak zadbają o Twój rower podczas przeglądu, naprawy?

Każdy model jest inny R czy B może mieć inne parametry i warto przymierzyć.

 

Rozmiar kół to Twój wybór 27,5 są uniwersalne a 29 lepiej się toczą ale trudniej rozpędzić rower.

 

Napisano (edytowane)

Wpadnij do Ostrołęki, idealnie dopasują Ci rower ;). Patrzę na Krossa, rozmiar ponad 20 cali i pytam się, czy jest mniejszy do przymiarki. Nie nie ma, ale tutaj o Pan zobaczy, jak się wykręci śrubki od koszyka bidonu z rury podsiodłowej, to rurę można wsunąć na sam dół i siodełko jest OK. Niepotrzebnie takie długie śruby dawali. HIT normalnie HIT. W pierwszej chwili nie rozumiałem, co ten człowiek do mnie rozmawia. Jak załapałem, to miałem ubaw ze 2 tygodnie.

A potem na mieście widuję Krossy ze sztycą wysuniętą na 5 cm.

Tak serio, to musisz mierzyć i do tego zwracać uwagę na rocznik, mam wrażenie, że wymiary się zmieniały. I osprzęt też, przepraszam za tego R9, wkeliłem z pamięci po modelu, bo dla Żony kupiłem rocznik 2014 ( np. tu http://allegro.pl/kross-level-r9-27-xs-carbon-2014-niska-rama-i6471111357.html ), inne hamulce, inny amortyzator, cena ta sama. 

Edytowane przez paul997
Napisano (edytowane)

Miałem ostatnio podobny dylemat co Ty. Co więcej, mam podobne wymiary (178/80) tylko niestety waga nie ta ;) Wybrałem B8 w rozmiarze S. Niestety nie miałem okazji jeździć R'ką i B w tym samym dniu, ale jeździłem obiema. Najpierw R, a jakieś 3 tyg później B. Wybrałem B bo chciałem spróbować 29". Na pewno usiądź na rowerze przed zakupem i dobrze wysuń siodełko, bo ja mam już wyciągnięte do znacznika.

Mam teraz trochę więcej czasu, więc napiszę coś więcej.

Parę informacji nt Kross'ow

  1. Jak wybierzesz B8 (nie wiem jak z wersją R) to raczej zapomnij o blokadzie amortyzatora z kierownicy (pop-lock)
  2. Jak wybierzesz R7 (pewnie z B jest podobnie) to zapomnij o taperowanym amortyzatorze.
  3. Musisz mieć świadomość, że mogą Ci się trafić luzy na tarczach
    (
    )
    Ostatnio takie u siebie zauważyłem, a przejechałem raptem 150 km. Podobno jest to spowodowane tarczą na 6 śrub i adapterem na centerlock

Ja tam nie jestem pro i mając świadomość tych wad i tak wybrałem ten rower bo zależało mi na sztywnych osiach (bo mam ok 87kg).

 

Co do wrażeń z jazdy to jest naprawdę super. Dobrze podjeżdża i super zjeżdża. Czasem mam wrażenie że przydałoby się bardziej miękkie przełożenia, ale to pewnie wina słabej nogi, kondycji z tyłka i braku techniki. To chyba tyle.

Edytowane przez grzybu
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...