winiar Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Witam serdecznie, Posiadam Krossa R3, zeszłoroczny na kołach 27,5 cala http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-275/level-r3 Chciałbym troszkę go odświeżyć. Do tej pory wszystko oryginał. WIDELEC Suntour XCM RL (skok 100mm, blokada w manetce) PRZERZUTKA PRZÓD Shimano Altus FD-M370 PRZERZUTKA TYŁ Shimano Alivio RD-M4000 SGS Shadow HAMULCE PRZÓD Shimano BR-M355 (hydrauliczne, tarcza 160mm S,M; 180mm-L,XL) HAMULCE TYŁ Shimano BR-M355 (hydrauliczne, tarcza 160mm) KASETA Shimano Alivio CS-HG300-9 11-34T KIEROWNICA Kross Sport Components (aluminium, prosta 660mm-S,M; 680mm-L,XL 31,8mm) Od czego zacząć? dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Ciężki temat, jak chcesz go ulepszyć, to trzeba by wymienić niemal wszystko. Można zacząć od kół, ale to spory wydatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winiar Napisano 2 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Wiem, że nie jest to "topowy" rower. ale chciałbym troszkę go polepszyć. póki co rocznie ze 4k kilometrów i koła dały radę, ale chętnie zobaczę co mógłbym w nim zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Powoli powoli i coś tam można ulepszać. Najlepiej zacząć od tego co Ci da jakiś odczuwalny efekt: amor, przerzutki + manetki Amora na XCR chyba sensu zmieniać nie ma, ja bym celował w Raidona. Przerzutki i manetki Deore, ewentualnie tył Alivio można zostawić. No i korba, to co masz to chyba "kasztan" na kwadrat. Ja mam Alivio na Octalink i poza tym że nie jest "trendy" to złego słowa powiedzieć nie mogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Najwięcej odczujesz zmieniając uginacz na prawdziwy amortyzator. Pytanie tylko gdzie tym rowerem jeździsz? Jak Ci koła nie przeszkadzają to możesz zostawić chociaż zaprawdę powiadają, że lekkie i sztywne koła robią robotę, ale tania inwestycja to nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Porządne, lekkie opony + lekkie dętki albo tubeless. To całość modyfikacji które opłaca się tu zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Nie zgadzam się, może na raz to rzeczywiście zły pomysł, ale jak autor będzie dużo jeździł, to będzie czuł czego mu brakuje i wtedy może podmieniać. Nie rozumiem do końca dlaczego niby nie, można modyfikować i za jakiś czas np podmienić ramę. Modyfikacja chyba nie ma sensu tylko wtedy, jak się wie że np za 2 lata kupi się nowy rower wyższej klasy, a nie każdego stać lub ma ochotę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Pamiętaj ,że manetka(prawa w szczególności) XT i przerzutki deore będą lepiej działały niż manetki i przerzutki slx manetka xt robi robote. Wymień amorka/koła..... a napęd wymień jak się zużyje..... Jak nie musisz zmieniać bo wygodnie i działa to nie zmieniaj tylko odkładaj na nowy rower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 nie powiedziałbym że lepiej, ale na pewno przyjemniej Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winiar Napisano 2 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Najwięcej odczujesz zmieniając uginacz na prawdziwy amortyzator. Pytanie tylko gdzie tym rowerem jeździsz? Jak Ci koła nie przeszkadzają to możesz zostawić chociaż zaprawdę powiadają, że lekkie i sztywne koła robią robotę, ale tania inwestycja to nie jest. jeżdżę po lasach, czasem jakis bikemaraton, bez jakiegoś enduro. Jaki amortyzator proponujesz. skom25, roweru zmieniać nie mam zamiaru - są inne wydatki Porządne, lekkie opony + lekkie dętki albo tubeless. To całość modyfikacji które opłaca się tu zrobić. Oryginalne Szwable wymienione na Continentale Najlepiej zacząć od tego co Ci da jakiś odczuwalny efekt: amor, przerzutki + manetki jaka propozycja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 A jaki budżet? Coś powietrznego, żeby się to dostroić pod Ciebie dało. Minimum to jest Suntour XCR Air, Suntour Raidon lub Rock Shox XC32 Solo Air - wszystkie to koszt ~600-800 zł. Na coś tańszego raczej nie ma sensu zmieniać. Opony rozumiem na dętkach cały czas? Tubelless to jest całkiem sensowny pomysł, a da się zrobić bez zmiany opon i kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winiar Napisano 2 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Myślę, że tyle na amorka jestem w stanie wydać. Tak opony nadal na dętkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.