winiar Napisano 2 Września 2016 Napisano 2 Września 2016 Witam serdecznie, Posiadam Krossa R3, zeszłoroczny na kołach 27,5 cala http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-275/level-r3 Chciałbym troszkę go odświeżyć. Do tej pory wszystko oryginał. WIDELEC Suntour XCM RL (skok 100mm, blokada w manetce) PRZERZUTKA PRZÓD Shimano Altus FD-M370 PRZERZUTKA TYŁ Shimano Alivio RD-M4000 SGS Shadow HAMULCE PRZÓD Shimano BR-M355 (hydrauliczne, tarcza 160mm S,M; 180mm-L,XL) HAMULCE TYŁ Shimano BR-M355 (hydrauliczne, tarcza 160mm) KASETA Shimano Alivio CS-HG300-9 11-34T KIEROWNICA Kross Sport Components (aluminium, prosta 660mm-S,M; 680mm-L,XL 31,8mm) Od czego zacząć? dzięki za pomoc
alagor96 Napisano 2 Września 2016 Napisano 2 Września 2016 Ciężki temat, jak chcesz go ulepszyć, to trzeba by wymienić niemal wszystko. Można zacząć od kół, ale to spory wydatek.
winiar Napisano 2 Września 2016 Autor Napisano 2 Września 2016 Wiem, że nie jest to "topowy" rower. ale chciałbym troszkę go polepszyć. póki co rocznie ze 4k kilometrów i koła dały radę, ale chętnie zobaczę co mógłbym w nim zmienić.
Gość Napisano 2 Września 2016 Napisano 2 Września 2016 Powoli powoli i coś tam można ulepszać. Najlepiej zacząć od tego co Ci da jakiś odczuwalny efekt: amor, przerzutki + manetki Amora na XCR chyba sensu zmieniać nie ma, ja bym celował w Raidona. Przerzutki i manetki Deore, ewentualnie tył Alivio można zostawić. No i korba, to co masz to chyba "kasztan" na kwadrat. Ja mam Alivio na Octalink i poza tym że nie jest "trendy" to złego słowa powiedzieć nie mogę.
seraph Napisano 2 Września 2016 Napisano 2 Września 2016 Najwięcej odczujesz zmieniając uginacz na prawdziwy amortyzator. Pytanie tylko gdzie tym rowerem jeździsz? Jak Ci koła nie przeszkadzają to możesz zostawić chociaż zaprawdę powiadają, że lekkie i sztywne koła robią robotę, ale tania inwestycja to nie jest.
Silver400 Napisano 2 Września 2016 Napisano 2 Września 2016 Porządne, lekkie opony + lekkie dętki albo tubeless. To całość modyfikacji które opłaca się tu zrobić.
Gość Napisano 2 Września 2016 Napisano 2 Września 2016 Nie zgadzam się, może na raz to rzeczywiście zły pomysł, ale jak autor będzie dużo jeździł, to będzie czuł czego mu brakuje i wtedy może podmieniać. Nie rozumiem do końca dlaczego niby nie, można modyfikować i za jakiś czas np podmienić ramę. Modyfikacja chyba nie ma sensu tylko wtedy, jak się wie że np za 2 lata kupi się nowy rower wyższej klasy, a nie każdego stać lub ma ochotę.
llancer Napisano 2 Września 2016 Napisano 2 Września 2016 Pamiętaj ,że manetka(prawa w szczególności) XT i przerzutki deore będą lepiej działały niż manetki i przerzutki slx manetka xt robi robote. Wymień amorka/koła..... a napęd wymień jak się zużyje..... Jak nie musisz zmieniać bo wygodnie i działa to nie zmieniaj tylko odkładaj na nowy rower
piciu256 Napisano 2 Września 2016 Napisano 2 Września 2016 nie powiedziałbym że lepiej, ale na pewno przyjemniej Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.
winiar Napisano 2 Września 2016 Autor Napisano 2 Września 2016 Najwięcej odczujesz zmieniając uginacz na prawdziwy amortyzator. Pytanie tylko gdzie tym rowerem jeździsz? Jak Ci koła nie przeszkadzają to możesz zostawić chociaż zaprawdę powiadają, że lekkie i sztywne koła robią robotę, ale tania inwestycja to nie jest. jeżdżę po lasach, czasem jakis bikemaraton, bez jakiegoś enduro. Jaki amortyzator proponujesz. skom25, roweru zmieniać nie mam zamiaru - są inne wydatki Porządne, lekkie opony + lekkie dętki albo tubeless. To całość modyfikacji które opłaca się tu zrobić. Oryginalne Szwable wymienione na Continentale Najlepiej zacząć od tego co Ci da jakiś odczuwalny efekt: amor, przerzutki + manetki jaka propozycja?
seraph Napisano 2 Września 2016 Napisano 2 Września 2016 A jaki budżet? Coś powietrznego, żeby się to dostroić pod Ciebie dało. Minimum to jest Suntour XCR Air, Suntour Raidon lub Rock Shox XC32 Solo Air - wszystkie to koszt ~600-800 zł. Na coś tańszego raczej nie ma sensu zmieniać. Opony rozumiem na dętkach cały czas? Tubelless to jest całkiem sensowny pomysł, a da się zrobić bez zmiany opon i kół.
winiar Napisano 2 Września 2016 Autor Napisano 2 Września 2016 Myślę, że tyle na amorka jestem w stanie wydać. Tak opony nadal na dętkach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.