qb41 Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Witam, Dostałem do przeglądu rower znajomego z w/w hamulcami, rower nowy był nim dosłownie 2 razy w parku. Hamulce, zarówno przód jak i tył nie hamują praktycznie wcale. Próbowałem czyścić tarcze benzyną, przetarłem klocki papierem i nic. Przód mógł być zalany więc liczę się, że tutaj klocki do wymiany ale tył? I problem nie jest w zasadzie, że hamują słabo tylko w ogóle. Czy wymiana na nowe klocki metaliczne coś da ? ewentualnie proszę o poradę jakie klocki kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Tłoczki chodzą? Tarcze najlepiej odkręcić i wymyć wodą i płynem do naczyń, takie czyszczenie wkręconej tarczy nie zawsze działa, zwłaszcza benzyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qb41 Napisano 2 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Ok spróbuje płynem, tak tłoczki chodzą ale nawet jak stanę za kierownicą i nacisnę klamkę to jestem w stanie swobodnie ruszać kołem przód -tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 No ale czujesz że klocki opierają się o tarczę i musisz wsadzić trochę siły żeby ruszyć czy jest to zupełnie luźny ruch? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 2 Września 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Może hamulce są zapowietrzone? Do czyszczenia tarcz użyj alkoholu izopropylowego, nie zwykłej benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qb41 Napisano 2 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Klocki łapią ale jestem w stanie ruszyć kołem na "sucho". Spróbuje tak jak radzicie z odtłuszczeniem tarcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 (edytowane) Kloski są zachlapane czym tłustym. Wystarczy przypadkowo psiknąć np. Brunoksem na golenie amora, kropla spłynie na klocki i efekt jest jak opisany. Rada? Weź i solidnie zahamuj - piszę tu o solidnym, kilkusetmetrowym zjeździe, może będzie to trzeba zrobić kilka razy. Troche pośmierdzi palonym olejem, ale hamulce zaczną łapać. Edytowane 2 Września 2016 przez gocu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Albo się zabije na końcu zjazdu. Tak to można robić jak coś delikatnie jest zabrudzone a nie tak że nie blokuje koła na stojącym rowerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qb41 Napisano 2 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Zastanawia mnie tylko czy jest to możliwe przy w zasadzie nowych hamulcach? Czytałem, że właśnie z "tym" modelem były problemy ale kurde nie myślałem, że hamulec "takiej" firmy jak Magura będzie gorszy od podstawowego shimano. Dodatkowo jest zamontowany w cube AMS 150 masakra jakaś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Nie wiesz gdzie leży problem a już wydajesz "wyrok". Równie dobrze "ciapowaty" znajomy mógł upaprać całe tarcze smarem czy innym tłuszczem. Jak myłeś tarcze, to na ręczniku zostawał czarny ślad czy był czysty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qb41 Napisano 2 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2016 (edytowane) Nie wydaję żadnego wyroku, wyluzuj trochę. Napisałem, że przód może być zalany ale problem dotyczy zarówno przodu jak i tyłu a tył nie był zalany niczym a mimo to hamuje gorzej niż v-brake. Napisałem - spróbuje wyczyścić i zobaczę czy to coś da. A tarcze po wytarciu nie zostawiły żadnego syfu na ścierce. Edytowane 2 Września 2016 przez qb41 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Ja jestem wyluzowany, na spokojnie, raczej chodziło mi że najpierw trzeba dokładnie sprawdzić Ręcznik czysty? To już nieco problem, gdyby tarcza była czymś zalana to by się brud kleił. A klocki jakie? Żywica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Tarcze porządnie wyszorować izopropanolem, klocki przeleciec 200etką papierem ściernym na tarczy na szlifierce lub wkrętarce. Musi się polepszyć, a czy zabieg będzie wystarczający to sam ocenisz. Jak będzie poprawa to jest to dobry kierunek i pełna moc uzyskasz na nowych klockach i bardzo dobrze umytych tarczach płynem do odtłuszczania hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 a może po prostu hamulce porządnie zapowietrzone? może ktoś skrócił przewody i nie dolał oleju? Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Możliwe jest wszystko przy nawet nowych hamulcach bo przeszły etapy: składanie w fabryce, składanie roweru w fabryce, składanie roweru w sklepie. Użytkowanie roweru przez właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 A do odtłuszczania polecam kupić specyfik do tego. Typowo do rowerów kosztuje ok. 24 zł, natomiast w mrówce jest odtłuszczacz do hamulców (samochodowy) za 13 zł. Tego samochodowego jeszcze nie używałem, ale za takie ceny moim zdaniem nie warto żyłować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qb41 Napisano 3 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Zrobione w zasadzie wszystko co proponowaliście ale poprawy brak. Muszę jeszcze faktycznie porządny ale bezpieczny zjazd zaliczyć bo wszystko wygląda jak fabryczne. Klocki - żywica. Hamulce nie zapowietrzone, klamki działają idealnie, klocki pracują równo, tarcze czyściutkie. Jeśli zagrzanie nic nie da to zostanie mi wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 to teraz czekamy aż napiszesz czy pomogło, jeśli się nie odezwiesz w ciągu kilku godzin to oznacza że @gocu ma cię na sumieniu Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Szczerze nie wiem w czym ma pomóc zjazd jak po czyszczeniu i wypalaniu klocków poprawy nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gawel76 Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 (edytowane) Może nie na temat,ale jak odbierałem swojego Unibike to przód też nie hamował,wróciłem do serwisu i facet 3 razy nowe klocki Shimano zakładał.Nic nie czyścił tylko brał nowe z półki Edytowane 3 Września 2016 przez Gawel76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 7 Września 2016 Udostępnij Napisano 7 Września 2016 Szczerze nie wiem w czym ma pomóc zjazd jak po czyszczeniu i wypalaniu klocków poprawy nie ma W niczym. Tyle że zjazd trzeba było zrobić najpierw, nie kosztuje ani pieniędzy ani pracy. A potem się - jeśli nie pomoże - bawić innymi metodami. No ale jak ktoś woli od d... strony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 7 Września 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Września 2016 Się mi przypomniało,ze z moimi MT6 miałem podobny problem. Dopiero wymiana klocków pomogła. Spróbuj na próbę włożyć inne klocki najbardziej zbliżone są chyba od Avidów, seria Elixir. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Września 2016 Udostępnij Napisano 7 Września 2016 W niczym. Tyle że zjazd trzeba było zrobić najpierw, nie kosztuje ani pieniędzy ani pracy. A potem się - jeśli nie pomoże - bawić innymi metodami. No ale jak ktoś woli od d... strony... Jasne, tylko nie wziąłeś jednej dość mało istotnej rzeczy pod uwagę... bezpieczeństwo. Ja na takich hamulcach bym nie wyjechał na płaski teren, a Ty piszesz o zjazdach. Można znać trasę na pamięć a trafi się jakaś sytuacja "losowa" i wtedy zaczyna się problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.