zlaczka Napisano 1 Września 2016 Napisano 1 Września 2016 Witam, Posiadam sztycę regulowaną Gianta. Niestety jest to jak na razie element wymagający masę uwagi i środków aby działał poprawnie. Sama sztyca jeśli działa, działa bez problemu ale .... Jej najsłabszym elementem jest linka sterującą. Fabryczna linka z pancerzem wytrzymały 1,5 wyjazdu. Niestety zardzewiał pancerz. Wymieniłem na nowy zestaw Clarcsa z pancerzem i linką. Ten zestaw wytrzymał jeden wyjazd w góry. Dopóki jest sucho, to wszystko działa idealnie, ale w drodze powrotnej z gór padał deszcz i po powrocie do W-wy linka stoi. Aby ją ruszyć należy nacisnąć manetkę całą dłonią i wagą 90kg. Inaczej nie ma możliwości jej wcisnąć. Szczerze mówiąc, to trochę drogie rozwiązanie, aby co wyjazd wymienać linki. Czy macie pomysł, czemu linka poprowadzona wewnątrz ramy tak szybko kończy swój żywot? Co innego mogę założyć aby móc cieszyć się niezawodnym działaniem sztycy Gianta?
MartinH Napisano 1 Września 2016 Napisano 1 Września 2016 A gdzie ta linka rdzewieje, w którym miejscu? Dużo osób użytkuje te sztyce i nie ma żadnych problemów. Wdadzasz linkę na sucho? Daj trochę smaru.
MarcinGoluch Napisano 1 Września 2016 Napisano 1 Września 2016 Oryginalnie jest tam pancerz JagWire więc nie jest źle. Linka szlifowana czy nierdzewna choćby leżała w wodzie nie ma opcji żeby tak szybko zardzewiała.
zlaczka Napisano 2 Września 2016 Autor Napisano 2 Września 2016 1.Po wyjęciu z ramy pancerz ma pordzewiale końce. 2. Wiem, że wiele osób użytkuje te sztyce, co nie zmienia kwestii, moja nie działa. We wtorek jadę na Fabryczna do Gianta, bo coś trzeba wymyślić w tej kwestii. Aczkolwiek jak bylem u nich wczoraj, to wiem że slyszeli juz o podobnym problemie.
tobo Napisano 2 Września 2016 Napisano 2 Września 2016 Jej najsłabszym elementem jest linka sterującą. Fabryczna linka z pancerzem wytrzymały 1,5 wyjazdu. Niestety zardzewiał pancerz. Wymieniłem na nowy zestaw Clarcsa z pancerzem i linką. Ten zestaw wytrzymał jeden wyjazd w góry. Nawet jeśli pancerz zardzewieje to nie ma to wpływu na działanie układu linka - pancerz. Zardziewiały jest stalowy oplot pancerza a w środku jest plastikowa rurka, w niej porusza się linka. Żeby praca była upośledzona to linka musi być brudna, jej powierzchnia musi zrobić się chropowata lub do środka pancerza musi dostać się brud. Mechanizm powrotny sztycy, ma za słabą "sprężynę". Co znaczy że linka poprowadzona jest w środku ramy? To znaczy że masz wersję typu stealth? https://www.sram.com/rockshox/products/reverb-stealth Taką jak wyżej, tzn że linka jest przyczepiona do mechanizmu sztycy na dole? Czy mechanizm zwalniający jest przy jarzmie sztycy i tamtędy woda dostaje się do środka? Jeśli tak to owin główkę sztycy oraz mechanizm regulacyjny workiem foliowym i zaklej taśmą poniżej.
zlaczka Napisano 2 Września 2016 Autor Napisano 2 Września 2016 Linka prowadzona jest w ramie. Problemem jest brak mozliwosci "wcisniecia" manetki. Wszyatko stoi na sztywno.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.