olkab Napisano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) Cześć!Zabrałam się za renowację starego roweru. Od jakiegoś czasu służył mi do dojazdów na uczelnię i bujanie się po mieście. - rama, widelec i sztyca lecą jutro na malowanie - oczywiście gadźety typu bagażnik, lampa, błotniki wyleciały I tu Was proszę o porady - wymiana hamulców: myślałam o jakichś caliperach Tektro, max 100zł za komplet, zakres szczęk koło 75mm, np. Tektro 984A. A może macie inne propozycje? Muszą być czarne. - klamki - tu chcę wydać możliwie jak najmniej za przyzwoitą jakość. Jeden warunek - muszą być czarne. Allhonga HJ - 272AQ dadzą radę, czy lepiej się w tą firmę nie pakować? - kierownica - używany baranek, jak najtaniej na olx coś znajdę. Pytanie, bo nie wiem jak się do tego zabrać: jeśli kupię kierownicę z bardziej "nowoczesnych" z mostkiem, to aby wszystko się spasowało to wpakowanie adaptera wystarczy, czy jeszcze coś by trzeba dokupić? Czy polować po prostu na starą kierownicę ze starym mostkiem? (nie wiem czy w zrozumiały sposób wyraziłam swoje myśli - chodzi mi o spasowanie średnic mostków) I generalnie w pierwotnym zamyśle remontu było tyle, ale jak dziś rozkręcałam bebechy to przyjrzałam się wolnobiegowi - starte zęby, dramat. Przerzutka Shimano Positron FH400. Nowy drucik to koszt koło 50zł... Czy, a jeśli tak to na co wymienić napęd? Z tego co się doliczyłam to wolnobieg 14-32, ale największej koronki w ogóle nie używam, za lekko dla mnie jak na ten teren w którym jeżdżę. Zmienić na nowy wolnobieg, czy kasetę? Jaką wielkość zębatek proponujecie (6-7 rzędów)? Przerzutka i manetka mogą być używki oczywiście, chciałabym wydać na nie max 100zł. No chyba, że polecicie coś wartego doinwestowania. No i jeszcze łańcuch... Koła 28", nie wiem czy stal czy alu. Wymieniać, zostawiać? Generalnie nic im do zarzucenia nie mam. Wiem, że jeśli zdecyduję się na kasetę to tył na pewno do zmiany. Siodło i opony to przy tym wszystkim najmniejszy pikuś, więc na razie ten temat pomijam. Nie zależy mi żeby zachować wygląd typowego klasyka. Jeśli chodzi o czas skończenie roweru to wcale mi się nie spieszy. Teren w jakim będę na nim jeździć: Kraków i okolica. Nie ma to być rower do ścigania, a do sprawnego przemieszczania się z punktu A do punktu B z maksymalnym wykluczeniem awaryjności podzespołów. Nie licząc malowania, chcę wydać koło 250 - 300zł. No to się opisałam, mam nadzieję, że ktoś coś doradzi I jeszcze raz - cześć wszystkim! EDIT: Dobra, poniosła mnie fantazja z tym 250 - 300zł jeśli w grę wchodziłaby zmiana napędu Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez olkab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borsooq Napisano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 250-300 pln - nie dasz rady, jesli chcesz zmienić koła. Ze zdjęcia tego nie widzę dobrze, ale koła chyba masz alu. Hamulec tylny bym zaxchował i podobny dokupił na przód. Ale to nie spełnie wymagań - bycia czarnym. Jeśli upierasz się na wymianę, to podpowiem - Alhonga HJ-714AG, ale upewnij się co do zasięgu ramion. Taniej niż Tektro, a też dobre. Koła o tyle wazne, żeby były aluminiowe, bo takie hamują, a stalowe się ślizgają. Zatem, najpierw odpowiedz sobie na pytanie: 'jakie mam koła'. To możesz łatwo sprawdzić magnesem, jeśli nie masz pewności. Do aluminiowych magnes się nie przylepi. Po tym teście rozważałbym kolejne opcje wymiany napędu. Co do kierownicy, to kwestia tylko i wyłacznie dobrania mostka (ja bym wziął wpuszczany). Zobacz na mój topic. http://www.forumrowerowe.org/topic/207624-renowacja-romet-mistral/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olkab Napisano 31 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 Hamulce z przodu i z tyłu były takie same, ale to była porażka... zwalniały rower minimalnie, a dawałam je do regulacji w serwisie bo już sama nie mogłam sobie z nimi poradzić. Dlatego padła decyzja o wymianie - szkoda zdrowia i nerwów. Może wina leżała po stronie klamek, ale i tak zmienię na coś czarnego, żeby nie zaburzać wizji roweru jaką mam. Jak Ci się te Alhongi sprawują? Bo czytałam skrajne opinie na temat tej marki. Mostek stary jednak też poszedł do malowania dziś. Nie wiem kiedy rama wróci - może za tydzień a może za 3 miesiące (robione po znajomości, jak będzie czas i odpowiedni lakier to zrobią) także mam czas na przemyślenia, ale ogólna lista zakupów już jest i powoli będę części kompletować. Twój rower świetny! Podsunął mi kilka pomysłów Pytanie: czym odczyścić stare koła? Są na nich resztki tego czerwonego sprayu. Do piaskowania ich nie oddałam razem z resztą gratów, a benzyna nie daje rady. Jakieś propozycje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borsooq Napisano 1 Września 2016 Udostępnij Napisano 1 Września 2016 (edytowane) Sprawdź z czego są obręcze. Jeśli są stalowe, to wymiana hamulców wiele nie da.Wg mnie te hamulce Alhonga są super. Mi bez problemu potrafią zblokować koło. Tylko zmierz dobrze ramiona.Ja nie słyszałem złych opinii o Alhonga. Wiele już ich produktów przerobiłem i jakość zawsze była ok. Klamki musisz mieć do calipera/cantilevera, takie, które mają krótki ciąg,a le mocniejszą dźwignię. Jeśli zastosujesz od V-brake, to nie będzie to dobrze hamować. Ja mam klamki przełajowe Saccon. Kosztowały mnie za komplet koło 45pln, więc nie ma tragedii. W innym rowerze stosowałem kiedyś Sturmey-Archer BLS-80 als BLS-81, ale one mają bardziej klasyczny wygląd. Do baranka potrzebujesz klasycznych szosowych.Ja na baranka się nie zdecydowałem. Edytowane 1 Września 2016 przez borsooq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olkab Napisano 12 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Hej :-) Trochę mi to zajęło, ale rower już prawie gotowy. Prawie, bo narodził się spory problem. Usiłuję wyregulować tylną przerzutkę, ale coś jest wybitnie nie tak. Wygląda to tak, jakby w ogóle nie mogła sięgnąć do pierwszych trzech największych zębatek. W ogóle nie utrzymuje łańcucha nawet na niższych tylo zrzuca na najmniejszą. Wydaje mi się, że długość łańcucha mam dobrą. Przerzutka: Shimano Altus na śrubę Łańcuch: Shimano, 108 ogniw Wolnobieg: Sunrace 13-28t Korba: jeden blat, 46T Link do zdjęć jak źle to wygląda: https://drive.google.com/folderview?id=0ByfSlG0xtU8xbzlWWl8zdzVnQnc Błagam pomocy bo zaraz zwariuję z tym :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
relyt Napisano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Śruba L wyregulowana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olkab Napisano 12 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Już wszystko gra. Chciałam zrobić to tak jak ma być, oglądnęłam milion filmików o montażu i regulacji przerzutki. I nic. Wkurzyłam się, zrobiłam to po swojemu i działa aż miło Po świętach postaram się zrobić ładne fotki i wrzucę jak rower wygląda po renowacji. Postaram się też ogarnąć końcowy kosztorys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olkab Napisano 24 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 (edytowane) No to pozwólcie, że się pochwalę Rower gotowy, śmiga aż miło. Nic nie trzeszczy, nie piszczy, nie klekocze, a co najważniejsze - hamulce działają jak powinny (w przeciwieństwie do tego co było przed renowacją) Tu zdjęcia: https://drive.google.com/open?id=0ByfSlG0xtU8xbzlWWl8zdzVnQnc Spis części ze starego roweru: rama (malowanie) widelec (malowanie) sztyca (malowanie) mostek (malowanie) suport dostałam za darmo: siodło Selle Royal Freccia (używane od znajomych)zakupione części: koła kierownica (używka znaleziona na OLX) hamulce Alhonga HJ-714AG korba 46T (no-name, Allegro) opony Kenda Kwest 700x28 dętki pedały przerzutka tył Shimano Altus wolnobieg SunRace 13-28T 7rz klamki Alhonga HJ-272QA owijka Bike Ribbon Elo Soft manetka prawa Shimano Altus łańcuch Shimano CN-HG40 dzwonek odblask linki pancerze Całość wyniosła około 600zł. Malowanie za darmo, ale czekałam na części 7 miesięcy. Połowę wkładu finansowego zawdzięczam tacie, który przy okazji wizyty w sklepie rowerowym miał zapytać o ceny części, które mu wypisałam, a on je po prostu kupił. Żebyście widzieli moją radość... Czas składania: około 12h Czy się opłacało? Zdecydowanie tak. Ile mi frajdy sprawiło składanie to sobie nawet nie wyobrażacie Najwięcej problemów było z różnymi pasowaniami, ale czego się nie zdziała za pomocą gumowego młotka, taśmy izolacyjnej i puszki po coli? Jazda na tym rowerze to sama przyjemność. Wiadomo, szosówka do ścigania to to nie jest, ale rower miejski stylizowany na szosę idealny. Po mieście jeździ się świetnie. Kręci się na nim super - lekkie depnięcie, a potem rower się toczy, i toczy, i toczy... Podsumowując - jest dokładnie taki, jak sobie wymarzyłam Edytowane 24 Kwietnia 2017 przez olkab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
relyt Napisano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 Super. Naprawdę gratuluję pomysłu i wykonania. Wygląda rewelacyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olkab Napisano 24 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 Super. Naprawdę gratuluję pomysłu i wykonania. Wygląda rewelacyjnie. Dzięki! Bardzo się cieszę, że Ci się podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
relyt Napisano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2017 Jedynie co, ten łańcuch to chybiony pomysł. Strasznie szybko się rozciąga i zużywa resztę napędu. Sam na tym się przejechałem. KMC x8.93 - zdecydowanie lepsza opcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olkab Napisano 25 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2017 Łańcuch był właśnie jedną z tych rzeczy, które tata zakupił. Nie napisałam konkretnego modelu i akurat taki mu dali. Dzięki za info, zapamiętam i będę mieć na uwadze jego żywotność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.