bl00keRs Napisano 30 Sierpnia 2016 Napisano 30 Sierpnia 2016 Mógłby mi ktoś wyjaśnić przyczynę lekkiego piszczenia dampera podczas jego uginania? Rozebrałem sprężynę i całkowicie go przeczyściłem bo pełno błota i syfu było i myślałem, że piszczy przez jakie tarcie o piasek ale jak widać to nie to było przyczyną. Czy taki amortyzator trzeba konserwować okresowo poza tym aby utrzymywać go w czystości, np. naoliwiać, wypełniać jakimiś płynami czy coś z powietrzem (nie wiem, hmmm... odpowietrzać albo wypełniac powietrzem)? Jeżeli chodzi o sam damper to jest to DNM ST-8AR
Mod Team michuuu Napisano 30 Sierpnia 2016 Mod Team Napisano 30 Sierpnia 2016 Jak każdy amortyzator trzeba okresowo serwisować. Czyszczenie, smarowanie ew. wymiana uszczelnień. Pewnie piszczy sucha uszczelka.
bl00keRs Napisano 30 Sierpnia 2016 Autor Napisano 30 Sierpnia 2016 Wyczyszczony w całości z zewnątrz już jest i te tulejki w środku czy jak to nazwać (tam gdzie mocuje się go do ramy śrubami) też wydają się spoko, nie są jakoś zużyte z tego teflonu(?) więc to nie tu problem z piszczeniem raczej. Zapomniałem w pierwszym poście napisać, że rurka metalowa co się ugina w środku damperka jakby taka troszkę zbyt ślizga od oleju była i zapewne do tego syf tak się lepił. Teraz jak jest wyczyszczony i nieco dociskany na sucho w domu to czuć palcem jak się dotknie najbliżej komory z gwintem do której ona się chowa, że zaczyna być lekko oleisty ale jak na razie bez przesady. Nie wiem czy tak powinno być czy może nieszczelny zaczyna się robić albo i już jest i zaczyna wyciekać z niego olej ale z przodu nic takiego nie ma miejsca. Jestem niedzielnym rowerzystą a więc wymiana raczej nie wchodzi w grę, do czasu aż całkowicie wysiądzie o ile nie ma ryzyka, że ramę mi złamie jak będę jechać, uszkodzi się do końca i rurka schowa się a rama się zegnie? Co do wymiany części w nim to może być problem bo to jakiś staroć z 2000 roku albo i jeszcze starszy. Przy takim amorku z powietrzem nie trzeba nic robić? Z tego co się orientuje to tam jest pojemniczek/komora na powietrze. Dziękuję za pomoc.
bl00keRs Napisano 1 Września 2016 Autor Napisano 1 Września 2016 Podbijam. Nie jest w stanie nikt jeszcze udzielić się odnośnie pierwszego postu oraz powyższego? Dodam, że jeździłem troszeczkę dziś i może nie jest co się zamartwiać albo może i jest ale wydaje mi się jakby coraz więcej oleju wyciekało z środka po tej rurce. Jest nieco tłusta a i nawet sprężyna zaczyna być a odtłuściłem i wyczyściłem wszystko zanim złożyłem.
Mod Team michuuu Napisano 2 Września 2016 Mod Team Napisano 2 Września 2016 Może warto by oddać do serwisu na przegląd? Jak nic przy nim nie było robione to może się "świeczka dopalać". Na forum znajdziesz wskazówki jak temat ogarnąć we własnym zakresie. Jak ma komorę powietrzną to i ma wentyl do dopompowania powietrza.
bl00keRs Napisano 2 Września 2016 Autor Napisano 2 Września 2016 Nie mieszkam w Polsce a tutaj za te pieniądze, które zapłacę za serwis to dwa nowe damperki kupię. Ten co posiadam DNM to jakiś staroć i nie wiem czy czasami nie najwyższych lotów też także wolał bym już nowego kupić za te $$. Rower kupiłem roczny używany i czy przez ten rok było coś przy nim robione na 100% tego nie wiem jednak wątpię. Tak wygląda ten amortyzator. Czerwony kurek jest ułamany i nie wiem do czego służy. Został się kawałek gwintu z tej śruby co kurek na niej był i po drugiej stronie do odkręcania jakimś specjalnym okrągłym kluczem, imbus nie pasuje żaden. Zaznaczone na zielono to jest chyba ta komora powietrzna i daje radę odkręcić imbusem jedną i drugą ale nie bardzo wiem jak się za to zabrać.Poczytam o tej dopalającej się świeczce.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.