Skocz do zawartości

[Dętka rowerowa] jaka będzie najmocniejsza ?


LOKI.RS

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Piszę ten post z powodu iż szukam dobrej dętki rowerowej. W sklepach rowerowych jest ich multum, ale chciałbym poznać wasze zdanie na temat tego jaką dętkę kupić. Konkretnie chodzi mi o dętkę w teren, ale i też taką która wytrzyma lądowanie czy uderzenie o jakiś ostry kant. Zwykle kupowałem zwykłe, tajwańskie dziadostwo, które o'dziwo wytrzymywało i radziło sobie w każdym terenie, ale od ostatniego czasu coś jest z nimi nie tak, bo tydzień temu kupiłem czwartą, która dziś mi pękła i musiałem wracać do domu 14 km na piechotę, mam już tego dosyć i proszę was o pomoc.

 

Dodatkowe informacje:

Rozmiar opon 26x2.10

Max. cena za dętkę 50zł

 

Napisano

@Maniak raz pękła i była dziura ok 3 cm wzdłuż i 1 cm wszerz, a raz się przebiła

A co do opon, to są w porządku bo sprawdzałem od zewnątrz i wewnątrz 

Napisano

Myślę, że miałeś po prostu pecha i zdarzyło Ci się to w ostatnim czasie częściej niż normalnie. Też znam ten ból..  :laugh: I zgadzam się z kolegą, że warto bardzo dokładnie obejrzeć oponę przy wymianie gumy, bo zdarza się, że siedzi w niej tylko maleńki drucik..

 

Ale dętki nie różnią się od siebie kolosalnie jakością jeżeli uwzględnimy znane marki  :thumbsup: Unikaj tych najtańszych, lepiej dorzucić kilka złotych i mieć większą szansę, że nie będzie wad fabrycznych.

 

Ja bazuję na Schwalbe, Continental i ewentualnie KLS. Z nimi nie powinieneś mieć problemów o ile nie wjedziesz w szkło :) 

 

 

Napisano

Chcesz pancerne to Michelin Protek MAx, w Deca kupisz np, tylko one ważą z 400g/szt, 2x więcej niż zwykła dętka, ale mają dodatkowo płyn uszczelniający w środku więc jakiś tam mały kolec powinna przyjąć nawet.

 

A najlepiej to przejść na tubeless'a, zestaw to z 100-150zł, w zależność jakie wentyle kupisz.

Napisano

W BS będziesz czeka na te dętki 3 tyg mając pecha, Michelin Protek Max jest sprawdzony, ale mówię przejdź na mleko najlepiej, tylko pytanie jakie masz obecnie opony i w jakim stanie?

Napisano

Jeśli od jakiegoś czasu masz problemy z dętkami, należy sprawdzić stan opon, opasek i obręczy. Dętki nie przebijają się od tak. Jeśli problem tkwi gdzie indziej, nawet dętki o wadze pół kilo nie pomogą.

Napisano

Ja jeżdżę na dętkach Maxxis Ultralight 140 g. czyli lekkich i teoretycznie cienkich. Przejechałem na nich już prawie 4,5 tys. km i jak na razie jeden snake (typowo z mojej winy) i JEDNA dziura, zaklejona łatką i trzyma kilka miesięcy.

Zainteresuj się oponami, bo pewnie coś z nimi jest nie tak, albo kup dętki renomowanych producentów, bo jak sam widzisz kupując tandetę płacisz kilka razy za to samo i gdzie tu oszczędność?

 

A tak na przyszłość, to jak się gdzieś wybierasz rowerem to obowiązkowo zapasowa dętka i łatki, żeby nie trzeba było zapierniczać z buta :)

Napisano

@phoe Aktualne opony to Schwalbe RAPID ROB, które kupiłem 1,5 miesiąca temu, są w dobrym stanie. Przejechałem na nich ok. 200 km.

Napisano

Rapid Robów nie opłaca się na mleko przerabiać, ale może faktycznie winna jest opaska osłaniająca dętkę przed nyplami?

 

Może dobijasz o krawężniki, kamienie czy korzenie? Na jakim ciśnieniu jeździsz?

Napisano

 

 

Może dobijasz o krawężniki, kamienie czy korzenie
 

Tak dobijam, dlatego napisałem, że dętka musi być mocna

 

Konkretnie chodzi mi o dętkę w teren, ale i też taką która wytrzyma lądowanie czy uderzenie o jakiś ostry kant
. Myślałem o Protek Max, które poleciłeś, ale nie jestem pewien czy ta dętka takie coś wytrzyma.   
Napisano

Przed dobiciem nie uchroni Cię w 100% ŻADNA DĘTKA, tylko tubeless, ale to i tak obręcze powyginasz prędzej czy później.

 

Są 2 rozwiązania, przejeżdżać krawężniki wolniej albo napompować na 4 bar i wtedy nie dobijesz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...