Skocz do zawartości

[koło tylne, szosa] sztywne i wytrzymałe


zibra

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wczoraj miałem stłuczkę z rolkarzem w wyniku czego ucierpiało głównie koło tylne, DT R23 Spline. W serwisie powiedzieli mi, że jest dosyć mocno zwichrowane i postarają się je naprostować, ale idealnie będzie raczej niemożliwe. Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie, ale chciałbym już zasięgnąć porady co można kupić na przyszłość lepszego. Czy to fabrycznego czy to składaka. Zawsze mogę adoptować piastę DT z obecnego koła.

Widełek cenowych nie podaję - chciałbym coś zbliżonego jakościowo, a może są lepsze obręcze?

 

Zapomniałem dodać, jeśli miałaby być wykorzystana piasta DT to tył na 24 szprychy. Moja waga 82-84kg.

Mam dokładnie takie koło? Co to za piasta DT?

 

http://cdn.probikeshop.fr/images/products2/44/84819/84819-dt-swiss-paire-de-roues-r23-spline-a-pneus-noir.jpg

Napisano

Rower mam od niedawna i zrobiłem na razie jakieś 300-400km. Do wypadku nie było żadnego problemu mimo jazdy po róznej jakości asfaltach progach zwalniających, brukach czy dziurach.

Co sądzicie o obręczach Kinlin? Nazwa brzmi jakoś chińsko, a czytam same pozytywne opinie.

Napisano

Nie pali się, zobaczymy jak w serwisie poradzą sobie z obecnym kółkiem. Czy zmiana na to samo to najtańsze rozwiązanie? Nie wiem:

 

http://www.sbike.pl/dt-swiss-obrecz-dt-swiss-r-460-28-szosa-24h-o_l_5789.html

 

  http://kxbike.pl/pl/p/Obrecz-KinLin-XR-300/422

 

Różnica pomijalna, chyba, że szprychy DT nie pasują. Nie wiem jednak czy byłaby różnica w sztywności i wytrzymałości. Poczytałęm trochę o tych DT i opinie są różne, a czasem wręcz, że to miękkie koła.

Napisano

Piszesz że są ok.... A potem sobie zaprzeczasz. Często lepsze jest wrogiem dobrego. Jak dojdzie zmiana szprych to zmiana na te kinliny okaże się bardzo kosztowna... A jakość może być gorsza.

Napisano

Może i były ok. Zazwyczaj jednak tył jest bardziej obciążony, a przód potrafię odciążać i nie dobijać. Po takim przebiegu nie jestem w stanie stwierdzić jak się sprawują - powiedzmy, że do tej pory było ok.

Wymiana na taką samą obręcz - ciekawe tylko na jaką, bo nie widzę modelu R23. Myślałem, że te koła są zbudowane na R460, ale ona jest chyba szersza.

No i szprychy Aerolite 24 na moją wagę - czy to nie zbyt słaby i giętki element?

Nie spieszy się, poczekam najpierw na koło z serwisu, ale wstępnie chciałbym rozważyć upgrade. Rower jest lekki i sztywny, a kółka to ważna rzecz.

 

EDIT: Chyba jednak faktycznie R23 są zbudowane na obręczy R460.

Napisano

Mam te Kinliny i pod moimi 90+ kg sprawują się bardzo dobrze, kwestia odpowiedniego zaplotu i doboru szprych. Tym niemniej, zmiana obręczy na inną może wiązać się ze zmianą szprych, a być może i nypli.

Napisano

Jeśli to faktycznie R460 to myślę, że nie jest z nimi tak źle. Może ktoś na nich jeździ i się wypowie? W specyfikacji R23 nie podają nazwy obręczy, ale na 90% to one. 23mm szerokości i opony 25C - to by wyjaśniało dosyć duży komfort jazdy.

Napisano

 

 

ale 2-3 szprychy są mocno luźne. Nie da się ich dokręcić, bo nyple się obracają.

 

Głośno i wyraźnie napisz wszystkim, jaki to serwis?????

 

Jak to się nie da dokręcić? Trzeba wymienić nyple na nowe, pisałem wyżej, że pewnie do tego dojdzie. Te luźne szprychy będą pracować, nyple się całkowicie poodkręcają, a koło rozcentruje na nowo. Manianę odwalili oddając ci takie koło.

Jeśli nie szło wycentrować koła, bo obręcz krzywa, to należało cię o tym poinformować być mógł podjąć decyzję co do ewentualnego przeplotu czy sposobu postępowania. Teraz dałeś 2 dychy za centrowanie i za tydzień do nich wrócisz dać kolejne 2 dychy?

Napisano

No nie dam się spławić, ale też nie znam się na centrowaniu, czy np. szprychy Aerolite wymagają specjalnych nypli itd. Od razu zakomunikowałem, że szprychy niektóre są luźne więc nie wmówią mi, że po jeździe się rozcentrowały. Ale nie miałem dziś czasu.

Jeśli to kwestia wymiany nypli na jakiekolwiek inne to jutro im koło zwrócę. To duży sklep w Sosnowcu. Teraz widzę, że ma świetne opinie...

Chciałem blisko i szybko, a pewnie skończy się u Dawida:(

Napisano

Skoro piszesz, że nyple się obracają to mamy 2 powody stanu rzeczy: zaorany kształt nypla źle dobranym kluczem, zerwany gwint. W obu przypadkach nyple do wymiany, a po niej centrowanie poprawne, zgodnie ze sztuką. Nie ma 3 powodu i rozwiązania, muszą dać nowe nyple i zrobić to fachowo. Jak to zrobią zastrzegając, że obręcz w fatalnym stanie, a po tygodniu koło będzie krzywe, to pchał bym do żyda i składał nowe.

Napisano

Czy to nie jest przypadkiem obręcz R460? Piastq ma system ratchet, ale nie wiem też co to za model. W kołach systemowych ciężko znaleźć jakiekolwiek oznaczenia.

Jeżdżę raczej w suchych i dobrych warunkach.

Poza R460 na co można zmienić obręcz, żeby była pod piastę 24H i aby dało się wykorzystać szprychy DT? Jakieś pomysły? Tą obręcz i tak pewnie zaniedługo szlag trafi.

Napisano

Pewnie się zdecyduję docelowo na DT R460. Na 24H coś fajnego coężko znaleźć u nas. Jest tylko na allegro Archetype, ale kosztuje ponad 300zł plus ewentualne now szprychy.

Jeszcze co do piasty - ma takie oznaczenia i symbol systemu ratchet. Jak to w końcu z nią jest? Co to za model?

Koła nie sprzedam - piasta i szprychy pojdą do nowej obręczy i będzie bardziej ekonomicznie.

 

post-138961-0-20376000-1472753722_thumb.jpgpost-138961-0-90446500-1472753722_thumb.jpg

 

 

Napisano

Szprychy pójdą do nowego jeśli długością spasują. I proponuję odeślij to do roboty fachowcom od kół, a nie partaczom. Wiesz, szprychy dobiera się dosłownie co do 1mm choć chyba występują co 2mm.

Napisano

Bylem wczoraj u serwisanta i stalem kolo niego na centrownicy. Lepiej sie nie da zrobic, bo obrecz jest tak walnieta i tyle. Nuple wie nie obracaja - szef cos pokrecil. Tak czy siak zrobie nowe kolo u Dawida.

Napisano

Czy ktoś zna sklep Gładysz w Tarnowskich Górach? Byłem tam dziś i obsługa miła i przyjazna, a mają również serwis. Czy ktoś zaplatał tam koła? Mam dosyć blisko do nich dlatego pytam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...