pawel2208 Napisano 28 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2016 Cześć, Temat jakich sporo odnośnie wyboru smaru do łożysk "rowerowych" Ostatnio zabrałem się za serwis pedałów. Fabrycznie pracowały one bezszelestnie, bardzo płynnie jakby w środku znajdował się bardzo lepki smar. Przy serwisie użyłem Lotos ŁT-43. Po złożeniu zaczęły inaczej pracować tak jakby smar nie był już tak lepki jak poprzedni, a efektem jest szum łożysk mimo że smaru nie jest mało. Coś mi cały czas strzela, ale nie jestem pewien czy to pedały i nie wiem czy właśnie to może mieć wpływ na powstawanie tych dźwięków. Ktoś z was porównywał lepkość ŁT-43 do np smaru Shimano Grease lub Motorexa Bike Grease 2000? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihauok Napisano 28 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2016 Wymyłeś wszystko dokładnie? Sprawdź czy na gwincie na osi,który wkręcasz w korbę nie ma żadnego brudu. Ogólnie ten smar, czyli ŁT43 nadaje się do smarowania drabin w wozach strażackich( tak mi powiedział kiedyś pewien majster), czyli jego właściwości nie są zbyt powalające. Niemniej jednak, do pedałów powinno starczyć. Sprawdź też stan łożysk, może z nimi jest coś nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2016 ŁT-43 to ja pakuję tylko na gwinty, chyba to jest jedyne sensowne zastosowanie. Natomiast do wszystkich łożysk itd polecam coś lepszego, Motorex Bike Grease jest fajny, w miarę rzadki i nie wymywa się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 28 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2016 Może po prostu kulki nieco inaczej się ułożyły, lub siła dokręcenia jest o kilka mili Nm inna. Stosowałem smar Motorexa, długo ŁT i obecnie od dwóch lat smar który kosztuje 1300 zł za 5 kg ale tylko dlatego że taki dostałem i różnicy nie ma żadnej. Zostaw ten ŁT jaki masz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 28 Sierpnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2016 To nie są mechanizmy wysokoobrotowe albo znacznie obciążone. Ważniejsze żeby ten smar był tam gdzie trzeba a mniej istotne czy to łt czy Shell czy Motorex..W tym przypadku nie rodzaj smaru stanowi o jakości pracy i nie ma co tworzyć legend ani siać teorii spiskowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Sierpnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2016 Niby nie ale ważne jest by smar był odporny na wypłukiwanie. PM600 na pewno się świetnie nadaje do łożysk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 28 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2016 Myślę że za mocno skręciłeś, lub za dużo smaru nawaliłeś, pojeździj trochę może wróci do normy. Ile obrotów robi pedał? Jak robi pełnych kilka obrotów to jest ok, nie będzie się pedał kręcił jak koło bo ma sporo mniejsza średnice, powinien chodzić z lekkim oporem, a jak wcześniej się kręcił jak koło to było w środku sucho! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 28 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2016 Wszystkie kulki i bieżnie są ok. Chodzi głównie o pracę tych łożysk. Niby zrobią ok 2-3 obroty, luzów nie ma, kombinowałem z siłą skręcenia (trochę lżej, trochę mocniej), a i tak szumią. Fabrycznie, nie miały luzów, skręcone za mocno też nie były, bo kręciły się gładko (1- max 2 obroty, ale nie szumiały. Sam smar był dość klejący. Może skoro łożysko szumi to i wydaje dziwne dźwięki przy obciążeniu. Gwinty i cała reszta wyczyszczona. Postaram się może nagrać jakieś video i pokazać o co chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 28 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2016 Nie marnuj czasu na kręcenie filmików, tylko ciesz się jazdą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 28 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2016 Już od dawna używam ŁT-43 i nie przeszkadza mi to Zapytałem z czystej ciekawości czy inny smar rozwiąże zagadkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgrzezly Napisano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2016 Gdzieś wyczytałem, że Motorex Bike Grease 2000 jest niezbyt lepki, na tyle że kulki nie chcą sie lepić bieżni przed włożeniem osi z konusem. Ktoś używa potwierdzi lub zdementuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2016 Cześć, Temat jakich sporo odnośnie wyboru smaru do łożysk "rowerowych" Ostatnio zabrałem się za serwis pedałów. Fabrycznie pracowały one bezszelestnie, bardzo płynnie jakby w środku znajdował się bardzo lepki smar. Przy serwisie użyłem Lotos ŁT-43. Po złożeniu zaczęły inaczej pracować tak jakby smar nie był już tak lepki jak poprzedni, a efektem jest szum łożysk mimo że smaru nie jest mało. Coś mi cały czas strzela, ale nie jestem pewien czy to pedały i nie wiem czy właśnie to może mieć wpływ na powstawanie tych dźwięków. Ktoś z was porównywał lepkość ŁT-43 do np smaru Shimano Grease lub Motorexa Bike Grease 2000? ŁT-43 jest "smalcowaty" - jest nieco gęstszy lecz mniej lepki od motorexa. Ja stosuje wszędzie gdzie uszczelnienie jest słabe lub jest go brak - mororexa ( nie wypłukuje się pod wpływem wody , nie wycieka pod wpływem temperatury i nie wciąga tyle śmiecia do łożysk co łt. Tak na motorexe łożyska pracują ciszej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2016 Ja na Motorex'ie nigdy nie miałem problemów żeby kulki wypadały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.