Skocz do zawartości

[Amortyzator] RS Recon SL umarła blokada skoku?


PeKa86

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! To mój pierwszy post na forum, więc wypada się przywitać :)

Po 12 latach przerwy w MTB postanowiłem na "starość" powrócić na "górala". Szukałem, przymierzałem i... poszedłem w używkę na 26". Na klasycznym rozmiarze jest mi najwygodniej. Ale nie o tym. W 'Hajbajku" mam RS Recona SL z bodaj 2010 roku z PopLockiem. Wszystko przez tydzień było cacy, aż tu nagle dziś wsiadłem, blokada skoku w pozycji ON, a wideł ugina się tak jak bez niej. Sam PopLock działa, linka ciągnie i się blokuje. Podziało się coś w bebechach. Wiem, że bez rozebrania to wróżenie z fusów, ale może ktoś już się spotkał z podobnym problemem? Co można obstawiać? Dodam tylko, że tłumienie samo w sobie działa ok.

PS. wrzucam zdjęcie widelca, bo może się okaże że to nie 2010 ;)

post-200078-0-15033400-1472333003_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Powodów jest kilka:

- brak oleju, za niski stan oleju i blokady niema. Czemu za mało, a no bo wyciekł.

- padła blokada, ze starości, ze zużycia, no zdechło i już. A ten TK jest raczej nie naprawialny.

- obie opcje naraz także sa możliwe.

 

Jeżeli to Recon z tłumikiem MC, da sie wszystko naprawić, jak TK, to sam tłumik jest mało rozbieralny, to plastikowa jednorazówka. Mam nawet gdzieś taki, może by i pasował.

 

W każdym razie trzeba zrobić serwis widelca. Może to kosztowac nawet 100-150zł, zależy gdzie i kto ci to będzie robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydlubaj te czarna  zaslepke i zobacz co jest  pod spodem. Jak masz TK to gatea nie ma na pewno. 

Patrzac na rocznik to powinien byc MC, jak mi sie przypomina, to wcale to nie musi byc zaslepka, tylko tak uksztaltowane grzybek, ktory trzyma tylko segera.

Tu to dobrze widac.

http://sin-limite.com.ar/producto/simple-cristo-rock-shox-/(agotado)-horquilla-rock-shox-recon-race-2010.html/2137 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świt już dawno nastał, więc wrzucam obiecane foty.

74f0dc480aedd637med.jpg

31c2cb19af5571f5med.jpg

Wrzucam też filmik, bo coś strzela, choć mam wrażenie, że to druga laga, nie ta z tłumikiem. Ale na słuch to wiecie, różnie być może, kobieta mi mówi, że słyszę tylko to co chce ;)

https://youtu.be/5zKemy2UkmA

 

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A więc TK, a więc nie ma sie czym cieszyć. Bez rozbierania głębszego, możesz zrobić tak:

- odkręcić linkę

- zdjąć obejmę

- wykręcić tłumik kluczem 24 najlepiej nasadowym

- zdiagnozować ilość oleju oraz poziom działania blokady.

- podjąć odpowiednie kroki by naprawić blokadę.

 

Diagnoza jest prosta, nawet jak jesteś księgowym i jedyne na czym sie znasz to podatki etc. Robisz bagnet z czegokolwiek, np szprychy. Sprawdzasz ile mm oleju jest od góry. Jego poziom ma być na tyle wysoki by zakrywał dolną uszczelką ( oring) w blokadzie. W TK nawet ma być trochę ponad.

 

Dodatkowo kręcąc pokrętłem blokady na dole ma sie otwierać i zamykać zawór. No i nic nie powinno być połamane i pogięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Strzelanie to to nie jest, chyba ze dźwięk jest tak zniekształcony, brzmi jak mocno zapowietrzony tłumik, ale ciężko określić przez wiatr i inne niepożądane dźwięki. Powinieneś nagrywać w domu w nocy :D jak jest cisza :D

 

Sam tłumilk nie ma prawa generować dziwnych dźwięków, stuków bo tam nie ma co stukać, chyba ze coś sie urwało i lata. Najprędzej stukać może soloair.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem i tłumik wizualnie cały! Ale wylecialo mi to z lagi:

563f0cbbf66e1935med.jpg

Kumam, że mam to wkręcić w tłumik od spodu, ale w jakiej kolejności i z jaką siłą?

 

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka

Ok, nie czekając skręciłem tak, jak zobaczyłem na obrazku w sieci. Działa!!!

 

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumam, że mam to wkręcić w tłumik od spodu, ale w jakiej kolejności i z jaką siłą?

 

 

Licząc od tłumika:

1. Podkładka

2. Sprężyna

3. Śruba

 

Dokręcić imbusem z wyczuciem, by się znowu nie odkręciła.

 

Ta śruba wkręca się z częściowo, sprężyna delikatnie dociska tą podkładkę do tłumika.

Edytowane przez ctm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bądź bohaterem w swoim garażu :D tak btw, ciekawe jakim sposobem sie odkręciło.

Nie wiem i mniejsza o to :) Amor był, jak sprzedawca powiedział, po serwisie. Rzeczywiście olej i uszczelki są świeżutkie. Może po prostu za słabo skręcił? Ja też nie dokręcałem tej śruby na "chama". Grunt, że bangla! Dzięki ogromne za pomoc! :)

Jutro można lecieć rowerem do pracy i to jest najlepsza wiadomość :)

Edytowane przez PeKa86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że skręciłem tebtrzy elementy tak lekko palcami, dziś postanowiły znowu się odkręcić. Rozebrałem, skręciłem, ale... Teraz blokada zaczyna działać po kilku ugięciach, tak jak by wideł się utwardzał stopniowo. Po "utwardzeniu" jednak, wchodzi on dużo więcej niż wcześniej. WTF!?

 

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...