Skocz do zawartości

[Formula R1] odległość klocków od tarczy


michaljg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jaka odległość klocków od tarczy mają u Was te hamulce? U mnie tak minimalną, że praktycznie nie ma możliwości ustawić zacisku tak, żeby klocki nie ocierały o tarczę... Aż mam ochotę kupić szczelinomierz i zmierzyć, ale obstawiam, że dobrze będzie, jeśli 0,1mm wyjdzie.

Kiedy już uda mi się za 50 razem ustawić zacisk, to po kilku mocniejszych hamowaniach z powrotem zaczynają gdzieś ocierać. No już mnie ch... strzela. Miałem kiedyś Avid Elixir R, o których też ludzie pisali, że mają niewielki luz na tarczę, że trudno ustawić zacisk, ale to była bajka, w porównaniu do R1.

Chyba, że z moimi coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

  • Czy Hamulce The One R to te same co R1? U mnie też szczelina jest niewielka. Mam do nich tarcze z kompletu. Pierwsze moje pytanie to czy wam te hamulce też tak wyją jak tylko trochę wilgoci jest w powietrzu. Wystarczy, że jest niewielka mgła i cała wioska wie, jak tylko lekko klamkę wcisnę. Rower mam od września, tylny hamulec wył od samego początku i gdzieś po 10 dniach poszedł na gwarancje. Tam szlifowanie klocków, czyszczenie tarczy, trochę pojeździłem, było dobrze. Teraz trochę wilgoci i dalej wyje razem z przednim.

Z przodu mam tarczę 203 mm  i wydaje mi się ona miękka. Co najmniej raz w tygodniu ustawiam zacisk i trochę ją prostuję bo zaczyna ocierać. Jak pojeźdżę w jakimś błocie to trze cały czas, nawet po umyciu. Wiem, że są tarcze o grubości 1.7 mm i tarcze z takim sztywnym aluminiowym elementem. Do tego rzekomo im więcej dziur w tarczy tym głośniejsze hamowanie. Czy po założeniu tarczy 1.7mm bez takich dziur i z tym usztywnieniem będzie lepiej. Czy można te problemy inaczej rozwiązać? Czy można przerobić zacisk albo klamkę by zwiększyć tą szczelinę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pocieszyła mnie ta wiadomość  :( . A jak dam tarcze 1.7 mm to czy ta szczelina będzię większa? I czy tarcza z tym aluminiowym elementem będzię się mniej zginać. I jak to się nazywa?  Jak chudsza tarcza  nic nie da to na zimę je rozbiorę i bd kombinował. Od czego zależy poziom hałasu podczas hamowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam C1 z klockami jagwire półmetalikami na tarczy xt i wycia nie ma, no jest ale tylko po myjce ciśnieniowej jak syfem z kasety tarcz zachlapie - po czyszczeniu benzyną znika.

Co do szczelin, ja be cerygieli rozepchnąłem tłoczki i szczelina jest wystarczająca aby nic nie tarło.

 

Poziom hałasu głównie zależy od kombinacji klocek - tarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kilka razy rozpychałem już te tłoczki i jak wcisnę klamkę kilka razy to szczelina potem znowu jest taka sama. Moje hample w zasadzie jak jest sucho to też są ciche, ale wystarczy trochę wilgoci i piszczą. Czyszczenia benzyną mam już dosyć, pucuje pożądnie tarcze, a po kilku godzinach jest to samo. Może formula robi słabe klocki lub tarcze. Wydaje mi się też, że moja tarcza jest dosyć miękka i przez to ten hałas. Wraz ze wzrostem zużycia klocka ta szczelina się powiększa czy pozostaje taka sama i tłoczki po prostu się mniej chowają?  Jest może coś godnego polecenia by zminimalizować hałas lub zmniejszyć gięcie się tarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...