Nerrad Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Hejo. Mam drobny, ale może większy problem. Mam hamulec hydrualiczny avid elixxir 5 . Niestety klocki są tak zaciśnięte że nie da się pomiędzy nich klocków. Nic nie dało rozepchanie tłoczków śrubokrętem . Czy jest możliwe aby był zapowietrzony ? Jak myślicie o co mu może chodzić? Dodaje fotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomo63 Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Mozliwe ze masz za duzo plynu w ukladzie i bez odpuszczenia minimalnej ilosci nie rozepchniesz. Sent from my D6503 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Chodzi o zakończenie żywota hamulca. Uszczelki/membrana są spuchnięte, ich zwiększona objętość zabrała miejsce w układzie dla płynu i tłoków w zacisku nie da się popchnąć. Hebel można doraźnie reanimować przez rozepchnięcie tłoczków po wcześniejszym otwarciu odpowietrznika w korpusie klamki. Ogólnie jednak hamulec nadaje się do śmieci lub remontu - wymiany uszczelnień i odpowietrzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomo63 Napisano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 Kilka dni temu dotknal mnie ten sam problem w zestawie Juicy7 (klamka ma jakies 8 lat) i zacisk elixir 5. Te same objawy - tloczki zaczely sie zaciskac, pojezdzilem tak kilka dni (dawalo to rade niwelowac regulacja odleglosci klockow od tarczy). Dzis jednak przyszedl kres i zdecydowalem sie usterke usunac po raz kolejny (to samo mialem w zeszlym roku). Zestaw po odpowietrzeniu zachowuje sie sie znow normalnie i zadne tam wymiany uszczelek nie byly potrzebne. Jestem przekonany, ze i w Twoim problemie pomoze odpowietrzenie. Uszkodzenie duzej czesci hebli avida na allegro to wlasnie nieumiejetnosc odpowietrzenia przez serwis lub uzytkownika. Sent from my D6503 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 Oczywiście że zachowuje się normalnie, układ masz zalany ilością płynu odpowiednią do jego objętości. Pomyśl w jaki sposób hamulec ma być "zdrowy", wcześniej pracował normalnie a ostatecznie zrobiło się "ciasno". W takim przypadku odpowietrzanie jest zbędne bo nie robi się "miękki". Wystarczy wypompować nadmiar płynu. Z postępem czasu klamka zacznie przymulać bo uszczelki na tłoku podawczym zwiększą tarcie i sprężyna nie będzie w stanie popychać tłoka do pozycji wyjściowej. Uszkodzić (jeśli można tak w ogóle mówić o sponiewieranym hamulcu) można układ jeśli uszczelki są spuchnięte a jednocześnie zatarte tłoczki w zacisku. Jeśli jeden całkowicie się nie rusza to wepchnięcie drugiego popchnie płyn do zbiornika ze sporą szansą na uszkodzenie membrany. Elixiry często tak siorbią. Wiele avidów ma sperforowaną powłokę lakieru wokół krawędzi zbiorniczka wyrównawczego, nawet jeśli hamulce nadal działają to wskazuje to na popękaną membranę która wypuszcza dot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.