Matzel Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Witam, Wymieniłem stery, ponieważ miałem na nich delikatny luz, którego nie dało się skasować. W nowych sterach nie mam już luzu (nie mam wibracji w trakcie hamowania), za to mam efekt bujania, tak jakbym miał centrowane koło. Jedyne czego nie wymieniłem, to ten 'kapsel' (zapomniałem nazwy) na rurze sterowej (nowy nie chciał za nić w świecie wejść - oczywiście stary uprzednio zdemontowałem). Czego to wina? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Źle zapiętę koło Krzywe koło Źle założone stery (krzywo nabite miski, niewłaściwa/przepracowana (np. z poprzednich sterów) bieżnia na widelcu). W skrajnych przypadkach pogięte miski sterów, pęknięta główka ramy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matzel Napisano 25 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Ok, ale z tego co napisałeś muszę sprawdzić łożysko (włożyć poprzednią). Bo koła są ok, główka też. Jedynie problemem może być bieżnia na widelcu albo miska (łożysko). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Jak masz cokolwiek źle ze sterami to będziesz miał luz albo duży opór lub opór podczas obracania będzie zmienny. Efekt bujania w moim rozumieniu może być wynikiem słabego naciągu szprych lub defektu opony ewentualnie problem przy mocowaniu koła do widelca. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 25 Sierpnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Źle osadzone stery nie mają wpływu na bujanie. Sprawdź czy na oponie nie pojawił się bąbel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matzel Napisano 25 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 no właśnie zdziwiło mnie to bardzo, ale... pojawiło się po wymianie sterów. Sprawdzę oponę, sprawdzę stery (zamontuje ponownie stare). Sprawdzę jeszcze kompresje na widelcu, podobno zbyt mocna powoduje efekt bujania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BezSpiny.pl Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 A czy podczas wymiany sterów wymieniałeś również bieżnię na rurze sterowej widelca? Jeśli nie to po pierwsze ta bieżnia może być już zużyta, a po drugie może nie pasować do obecnego zestawu sterów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matzel Napisano 25 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Próbowałem ale mi się nie udało nałożyć nowej. Też mam takie podejrzenie. spróbuje dziś ponownie ze smarem to wcisnąć. No to będę miał dłubania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matzel Napisano 26 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Drodzy mili, piszę co nastąpiło: Sprawdziłem przednie koło, zdjąłem, obmacałem, wyczyściłem i założyłem ponownie - bez zmian Zmieniłem dolne łożysko sterów - bez zmian (ciąg dalszy historii o za chwile) Zmieniłem górny cap (mam nietypową ramę i myślałem, że coś mi tam pasuje) - bez zmian Usiadłem na tylnym kole i pomyślałem...coś miękko. Sprawdziłem a tu powietrza poniżej 1atmosfery Dobiłem do 3, przód na wszelki wypadek z 1.5 do 2.5 też dobiłem i nie ma bujania przetestowane na 4h treningu podjazdów i zjazdów, jest ok. Co do dolnego łożyska... rozpadło się w drobny mak (to nowe, co przejechało 15km) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 A to dolne łożysko to na jakiej bieżni siedziało? Bo jeśli włożyłeś źle, potem skręciłeś całość do oporu, tylko i wyłącznie Twoja wina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Z całej historii wynika że dolne nowe łożysko siedziało na starej bieżni. Więc nie do końca mnie dziwi zaistniała sytuacja. Co do ciśnienia w oponach ... to tak delikatnie rzecz ujmując brak mi słów. Nieźle masz wyczuty rower skoro takich spraw nie zauważasz . Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Aż się odechciewa udzielać jakichkolwiek porad. Każdy delikwent twierdzi, że wszystko jest dobrze, wszystko dobrze zrobił i złożył i tylko ten jeden element na pewno jest do bani. Po czym okazuje się, że pół roweru jest do bani, a właściciel nie ogarnia podstawowej wiedzy w temacie techniki rowerowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matzel Napisano 26 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 3 dni wcześniej dobijałem powietrza (bez dętki). Gdzieś mi mleczko puściło, dlatego nawet o tym nie pomyślałem. Tuż przed wymianą sterów jeszcze na nim jeździłem i nie było problemów, to drugi powód czemu o tym nie pomyślałem. Od samego początku mówiłem, że zostawiłem starą bieżnię bo nowa nie chciała wejść. Zresztą, sprawdziłem co kazaliście, przyznałem się do błędu, pomogliście mi, w czym problem ? P.S. Zdecydowanie nie mam pół roweru do wymiany, wręcz sporo osób sobie chwali, że dobrze się na nim jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.