Skocz do zawartości

[stery] Wymiana sterów = efekt bujania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wymieniłem stery, ponieważ miałem na nich delikatny luz, którego nie dało się skasować. W nowych sterach nie mam już luzu (nie mam wibracji w trakcie hamowania), za to mam efekt bujania, tak jakbym miał  centrowane koło. Jedyne czego nie wymieniłem, to ten 'kapsel' (zapomniałem nazwy) na rurze sterowej (nowy nie chciał za nić w świecie wejść - oczywiście stary uprzednio zdemontowałem).

Czego to wina?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz cokolwiek źle ze sterami to będziesz miał luz albo duży opór lub opór podczas obracania będzie zmienny.

 

Efekt bujania w moim rozumieniu może być wynikiem słabego naciągu szprych lub defektu opony ewentualnie problem przy mocowaniu koła do widelca.

 

 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy mili, piszę co nastąpiło:

Sprawdziłem przednie koło, zdjąłem, obmacałem, wyczyściłem i założyłem ponownie - bez zmian

Zmieniłem dolne łożysko sterów - bez zmian (ciąg dalszy historii o za chwile)

Zmieniłem górny cap (mam nietypową ramę i myślałem, że coś mi tam pasuje) - bez zmian

Usiadłem na tylnym kole i pomyślałem...coś miękko. Sprawdziłem a tu powietrza poniżej 1atmosfery

Dobiłem do 3, przód na wszelki wypadek z 1.5 do 2.5 też dobiłem i nie ma bujania :P przetestowane na 4h treningu podjazdów i zjazdów, jest ok.

 

Co do dolnego łożyska... rozpadło się w drobny mak (to nowe, co przejechało 15km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całej historii wynika że dolne nowe łożysko siedziało na starej bieżni.

Więc nie do końca mnie dziwi zaistniała sytuacja.

 

Co do ciśnienia w oponach ... to tak delikatnie rzecz ujmując brak mi słów.

Nieźle masz wyczuty rower skoro takich spraw nie zauważasz :).

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż się odechciewa udzielać jakichkolwiek porad. Każdy delikwent twierdzi, że wszystko jest dobrze, wszystko dobrze zrobił i złożył i tylko ten jeden element na pewno jest do bani. Po czym okazuje się, że pół roweru jest do bani, a właściciel nie ogarnia podstawowej wiedzy w temacie techniki rowerowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 dni wcześniej dobijałem powietrza (bez dętki). Gdzieś mi mleczko puściło, dlatego nawet o tym nie pomyślałem. Tuż przed wymianą sterów jeszcze na nim jeździłem i nie było problemów, to drugi powód czemu o tym nie pomyślałem.

Od samego początku mówiłem, że zostawiłem starą bieżnię bo nowa nie chciała wejść.

Zresztą, sprawdziłem co kazaliście, przyznałem się do błędu, pomogliście mi, w czym problem :)?

 

P.S. Zdecydowanie nie mam pół roweru do wymiany, wręcz sporo osób sobie chwali, że dobrze się na nim jeździ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...