Skocz do zawartości

[stery] Wymiana sterów = efekt bujania


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Wymieniłem stery, ponieważ miałem na nich delikatny luz, którego nie dało się skasować. W nowych sterach nie mam już luzu (nie mam wibracji w trakcie hamowania), za to mam efekt bujania, tak jakbym miał  centrowane koło. Jedyne czego nie wymieniłem, to ten 'kapsel' (zapomniałem nazwy) na rurze sterowej (nowy nie chciał za nić w świecie wejść - oczywiście stary uprzednio zdemontowałem).

Czego to wina?

 

Napisano

Źle zapiętę koło

Krzywe koło

Źle założone stery (krzywo nabite miski, niewłaściwa/przepracowana (np. z poprzednich sterów) bieżnia na widelcu).

W skrajnych przypadkach pogięte miski sterów, pęknięta główka ramy

Napisano

Ok, ale z tego co napisałeś muszę sprawdzić łożysko (włożyć poprzednią). Bo koła są ok, główka też. Jedynie problemem może być bieżnia na widelcu albo miska (łożysko).

Napisano

Jak masz cokolwiek źle ze sterami to będziesz miał luz albo duży opór lub opór podczas obracania będzie zmienny.

 

Efekt bujania w moim rozumieniu może być wynikiem słabego naciągu szprych lub defektu opony ewentualnie problem przy mocowaniu koła do widelca.

 

 

Pozdrawiam

 

 

Napisano

no właśnie zdziwiło mnie to bardzo, ale... pojawiło się po wymianie sterów. Sprawdzę oponę, sprawdzę stery (zamontuje ponownie stare). Sprawdzę jeszcze kompresje na widelcu, podobno zbyt mocna powoduje efekt bujania...

Napisano

A czy podczas wymiany sterów wymieniałeś również bieżnię na rurze sterowej widelca?

Jeśli nie to po pierwsze ta bieżnia może być już zużyta, a po drugie może nie pasować do obecnego zestawu sterów.

Napisano

Próbowałem ale mi się nie udało nałożyć nowej. Też mam takie podejrzenie. spróbuje dziś ponownie ze smarem to wcisnąć. No to będę miał dłubania... :D

Napisano

Drodzy mili, piszę co nastąpiło:

Sprawdziłem przednie koło, zdjąłem, obmacałem, wyczyściłem i założyłem ponownie - bez zmian

Zmieniłem dolne łożysko sterów - bez zmian (ciąg dalszy historii o za chwile)

Zmieniłem górny cap (mam nietypową ramę i myślałem, że coś mi tam pasuje) - bez zmian

Usiadłem na tylnym kole i pomyślałem...coś miękko. Sprawdziłem a tu powietrza poniżej 1atmosfery

Dobiłem do 3, przód na wszelki wypadek z 1.5 do 2.5 też dobiłem i nie ma bujania :P przetestowane na 4h treningu podjazdów i zjazdów, jest ok.

 

Co do dolnego łożyska... rozpadło się w drobny mak (to nowe, co przejechało 15km)

Napisano

Z całej historii wynika że dolne nowe łożysko siedziało na starej bieżni.

Więc nie do końca mnie dziwi zaistniała sytuacja.

 

Co do ciśnienia w oponach ... to tak delikatnie rzecz ujmując brak mi słów.

Nieźle masz wyczuty rower skoro takich spraw nie zauważasz :).

 

Pozdro

Napisano

Aż się odechciewa udzielać jakichkolwiek porad. Każdy delikwent twierdzi, że wszystko jest dobrze, wszystko dobrze zrobił i złożył i tylko ten jeden element na pewno jest do bani. Po czym okazuje się, że pół roweru jest do bani, a właściciel nie ogarnia podstawowej wiedzy w temacie techniki rowerowej.

Napisano

3 dni wcześniej dobijałem powietrza (bez dętki). Gdzieś mi mleczko puściło, dlatego nawet o tym nie pomyślałem. Tuż przed wymianą sterów jeszcze na nim jeździłem i nie było problemów, to drugi powód czemu o tym nie pomyślałem.

Od samego początku mówiłem, że zostawiłem starą bieżnię bo nowa nie chciała wejść.

Zresztą, sprawdziłem co kazaliście, przyznałem się do błędu, pomogliście mi, w czym problem :)?

 

P.S. Zdecydowanie nie mam pół roweru do wymiany, wręcz sporo osób sobie chwali, że dobrze się na nim jeździ :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...