siemalysy Napisano 24 Sierpnia 2016 Napisano 24 Sierpnia 2016 Siema :-) Zastanawiam się nad zakupem opon w rozmiarze 27,5". Jeszcze jakiś czas temu miałem fajne oponki Michelin Wild Grip'r (27.5x2.25). Byłem z nich bardzo zadowolony. Zmieniem ramę i okazało się, że są trochę za szerokie do tylnego trójkąta. Kupiłem Schwalbe Rapid Rob 27.5x2.10 i z nich jestem mega niezadowolony. Wystarczy trochę piachu i czuję się jakbym na slickach jechał. Tak czytam, przeglądam forum i wytypowałem kilka modeli: Maxxis Ikon 27.5x2.20 EXO - za ok. 100 zł mozna kupić zwijaną Maxxis Crossmark II 27.5x2.10 - też chyba zwijana Vittoria Saguaro 27.5x2.2 - o Vittori czytałem opinie, że są mało trwałe i w tym przypadku drut bo zwijane są cholernie drogie. Jeżdżę przede wszsytkim w terenie. Asfaltu jest bardzo mało. Jedynie dojazdy do lasu czy terenu, w którym zamierzam w danym dniu jeździć. Może polecicie coś jeszcze, może coś od Schwalbe, Hutchinsona?
lewocz Napisano 24 Sierpnia 2016 Napisano 24 Sierpnia 2016 Z drutówkami uważaj bo bardzo często modele z drutem są robione z innych mieszanek i niższa cena nie wynika tylko z obecności drutu, ale są też po prostu gorsze. Jak cos to kupiłem wiosną 4 sztuki Rubena Scylla. Jakoś wyszło, że leżą i się kurzą i chyba je wystawię na allegro.
phoe Napisano 24 Sierpnia 2016 Napisano 24 Sierpnia 2016 Weź może na tył Wild Race'R, ona powinna wejść w wersji 2,25, bo nie ma aż takich dużych klocków bocznych jak Grip'R(jak je masz, to sam wiesz że są on spore ) Crossmark jak ci Rapid Rob pływa to będzie to samo, jak nie gorzej, Ikon 2,20 jak już z tych co podałeś.
siemalysy Napisano 24 Sierpnia 2016 Autor Napisano 24 Sierpnia 2016 @phoe masz rację z tymi klockami w Grip'R. Zdarły mi lakier z trójkąta ramy z jednej strony.
CentrumRowerowe Napisano 29 Sierpnia 2016 Napisano 29 Sierpnia 2016 Tylko dodam, że do jazdy po piachu zwłaszcza takim drobnym i głębokim należy mocno spuścić ciśnienie w oponie. Może się okazać, że Twój Rapid Rob na nieco mniejszym ciśnieniu wiele by zyskał. Piszę to bo spotkałem się z podobną sytuacją. Oczywiście im szersza opona tym lepiej. Z zaproponowanych przez Ciebie modeli Maxxis CrossMark będzie najbardziej uniwersalny.
ManMadeHell Napisano 29 Sierpnia 2016 Napisano 29 Sierpnia 2016 Mój brat jeździ na Maxxis'ach Crossmark 27,5 i nie narzeka, więc myślę, że są godne polecenia. W piachu zachowują się naprawdę nieźle!
siemalysy Napisano 29 Sierpnia 2016 Autor Napisano 29 Sierpnia 2016 Tylko dodam, że do jazdy po piachu zwłaszcza takim drobnym i głębokim należy mocno spuścić ciśnienie w oponie. Może się okazać, że Twój Rapid Rob na nieco mniejszym ciśnieniu wiele by zyskał. Piszę to bo spotkałem się z podobną sytuacją. Oczywiście im szersza opona tym lepiej. Z zaproponowanych przez Ciebie modeli Maxxis CrossMark będzie najbardziej uniwersalny. Ciśnienie obniżałem, za wiele to nie pomogło. Z Maxxisów to bardziej mi do Ikona niż do Crossmarka. Znajomi polecaja też Schwalbe Racing Ralph tylko nie wiem czy uda mi się znaleźć w rozmiarze 27.5x2.2 zwijaną za rozsądne pieniążki ;-)
phoe Napisano 29 Sierpnia 2016 Napisano 29 Sierpnia 2016 Ikon kup w wersji EXO, masz wytrzymały bok, a RaRa za 100zł to masz papier z boku jakich mało. Dla przykładu Michelin Wild Grip'R ma bok prawie 2x grubszy od RaRa.
siemalysy Napisano 29 Sierpnia 2016 Autor Napisano 29 Sierpnia 2016 Mam takie Ikony w sklepie na miejscu. Wersja zwijana 60 tpi EXO TR myslę, że wystarczy. Czy warto jednak dopłacić 100 zł za dwie opony do 120 tpi?
phoe Napisano 29 Sierpnia 2016 Napisano 29 Sierpnia 2016 Zależy, 120TPI to oplot gęstszy, ale z cieńszych włókien - opona bardziej elastyczna ale mniej odporna na przebicia, nie dał bym 50zł więcej, chyba że to już 3 składnikowa wersja, a tobie zależny bardzo na niskich oporach toczenia.
siemalysy Napisano 29 Sierpnia 2016 Autor Napisano 29 Sierpnia 2016 Dokładnie to wersja z linku poniżej. Trzy składnikowa mieszanka gumy, ale raczej ~320 zł za komplet opon to juz trochę grubo... Maxxis Ikon 27,5x2,2 120tpi 3C
phoe Napisano 29 Sierpnia 2016 Napisano 29 Sierpnia 2016 No to nie płacisz głownie za te TPI, tylko za 3 różne mieszanki gumy. Taka do maratonów guma, do codziennego użytku brać tańszą.
siemalysy Napisano 29 Sierpnia 2016 Autor Napisano 29 Sierpnia 2016 Dzięki W maratonach nie jeżdżę więc kupie tańszą wersję.
modrzew Napisano 29 Sierpnia 2016 Napisano 29 Sierpnia 2016 Jeśli byłeś zadowolony z tych Miszelinów i już wiesz czym pachną popularne Rapidroby, to śmiem wątpić czy będziesz zadowolony z kolejnych opon tego typu, czytaj: nastawionych głównie na małe opory toczenia dla rejsingowych podniecaczy Te Miśki to naprawdę świetne, uniwersalne, terenowe opony. Dlaczego nie spróbujesz wersji 2.1”? Tak BTW do to za rama, gdzie nie wchodzi 2.25”? Jaka realna szerokość tych gum Ci wychodziła?
phoe Napisano 29 Sierpnia 2016 Napisano 29 Sierpnia 2016 2,2 na piasku będzie mu się toczył jako tako, nie będzie to jak fat bajk, ale szerokość się liczy bardziej niż bieżnik żeby się opona nie zapadała, bieżnik na piasku tylko robi mega opory toczenia. Do MTB dziwne że Wild Grip'R się nie zmieścił, ona jest szeroka, no ale bez przesady też, ja mam w Anthem 2015 po ponad 5mm zapasu.
siemalysy Napisano 30 Sierpnia 2016 Autor Napisano 30 Sierpnia 2016 Hej. Nie mierzyłem tego miszelina i nie wiem jaką ma realną szerokość. Na oko zapasu było nie wiele. A rama to Author Egoist. Z jednej strony mi opona przytarła widelki od środka. Okazało się też że koło jest delikatnie scentrowane. Być może to było przyczyną. Wysłane z mojego SM-G925F
Alsew Napisano 30 Sierpnia 2016 Napisano 30 Sierpnia 2016 Mam tą samą ramę i włoski na bocznych klockach Race Kinga 2,2 wytarly mi lakier do aluminium wiec je ścielem nożyczkami :-) A kolo proste jak struna... Zastanawiam się czy mi w tą ramę wejdzie Saguaro 2,2
siemalysy Napisano 30 Sierpnia 2016 Autor Napisano 30 Sierpnia 2016 @Alsew zastrzeliłeś mnie tą wiadomością. Race Kingi jak na 2.2 dla mnie były dość wąskie. Miałem je jeszcze w Krossie. Teraz to zbaraniałem
Alsew Napisano 31 Sierpnia 2016 Napisano 31 Sierpnia 2016 Mowie poważnie... RK 2,2 Race Sport na obręczy 19 mm przy ciśnieniu max 2,5 bara końcówkami włosków dotykał ramy... Nic z tym początkowo nie zrobiłem , a piasek który osadzal się na tych włosach zrobił swoje :-(
siemalysy Napisano 23 Września 2016 Autor Napisano 23 Września 2016 Hej. A czy starło u Ciebie równomiernie z dwóch stron ramy? Wysłane z mojego SM-G925F
Alsew Napisano 23 Września 2016 Napisano 23 Września 2016 Z obu stron tak samo. Rama Author Vision 27,5 z 2014
siemalysy Napisano 23 Września 2016 Autor Napisano 23 Września 2016 W mojej ramie Egoist z 2016 roku bardziej z lewej strony...
Alsew Napisano 19 Października 2016 Napisano 19 Października 2016 Jestem bardzo zadowolony z tej ramy ale szerokość tylnego widelca to kpina! Miałem w planie przez zimę pojeździć na zestawie Saguaro 2,2 tył i Barzo 2,1 przód, ale po założeniu Saguaro okazało się że między oponę a widełki w najwezszym miejscu przy ciśnieniu 2,2 bara wchodzi tylko wykałaczka :-( Co myślicie? Jeździć tak? Siema :-) Zastanawiam się nad zakupem opon w rozmiarze 27,5". I co, kupiłeś coś sensownego?
cervandes Napisano 19 Października 2016 Napisano 19 Października 2016 Oczywiście, że nie jeździć, ponieważ na luzie to wykałaczka ale jak będziesz sprintował nie siedząc na siodełku, to koło pracując będzie darło ramę.
Alsew Napisano 19 Października 2016 Napisano 19 Października 2016 Oczywiście, że nie jeździć, Też tak myślę, a tak z ciekawości... wykałaczka ma 2 mm , a jaki wg Was jest minimalny akceptowalny luz między oponą a ramą???
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.