Skocz do zawartości

[Rower] BMC Fourstoke FS03 29er


MichalKepa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Od jakiegoś czasu, ok miesiąca, poszukuje nowego rower do XC. W grę wchodzą głównie używki z kołami 27.5 lub 29.. Ponieważ mój ostatni rower, którym był Kross Level A8, był wyposażony w niezły osprzęt (Przerzutki Deore/XT (P/T), hample Elixir 3, amor RS Recon Silver) i miał sportową (wyścigową) geometrię naprawdę dobrze mi się na tym zestawie jeździło. Dlatego w "nowym" chce mieć co najmniej taki sam zestaw, z tą różnicą, że dobrze by było gdyby główka ramy była Taper'owana. 

Kwota jaką na ten cel chciałem przeznaczyć to 3500 ale ponieważ do tej pory nie znalazłem odpowiedniego "kandydata" za te pieniądze zacząłem przeglądać droższe rowery.. i tak dochodzimy do meritum..

 

Mianowicie dzisiaj trafiłem na rower BMC Fourstoke FS03 29er z 2013 roku.

 

http://olx.pl/oferta/bmc-fourstoke-fs03-29er-rozmiar-m-CID767-IDgLyX9.html#6c3bdc2452;promoted

 

Specyfikacja: http://www.vitalmtb.com/product/guide/Bikes,3/BMC/Fourstroke-FS03-29-SLX-XT,11785

 

Sprzedający jest drugim właścicielem i twierdzi że rower jest w b.dobrym stanie.. cena wywoławcza to 4700 ale jest w stanie zejść do 4500 (ja sądzę że odda za 4300-4400).

 

I teraz pytanie do Was.. Co sądzicie o tej maszynie? nie ukrywam, że mi bardzo się podoba, ma dobry osprzęt, sportową geometrię i nowe koła XT na oponach Maxxis i szczerze mówiąc miałem zamiar jechać po niego nawet dzisiaj (ok 160 km w jedną stronę) ale nie chcę podejmować decyzji pod wpływem emocji bo 4500 to już dość spory wydatek dlatego stwierdziłem, że zajrzę tutaj i się poradzę..

 

Ewentualnie może ktoś ma inną propozycję? mamy końcówkę sezonu więc może lepiej jeszcze trochę poczekać? Ale z drugiej strony 3 września jest "Bike" w Markach i chciałbym wziąć w nim udział.. 

 

Nadmienię że mam 180 cm i ważę 95 kg. Z tego co zauważyłem w tym rowerze nie ma sztywnych osi i to mnie lekko martwi, aczkolwiek w Kross'ie też ich nie było i bezproblemowo dawał radę.. czasami zdarzało się że przednia tarcza się odezwała ale wielce mi to nie przeszkadzało..

 

Czekam na Wasze sugestie.. Tylko możliwie jak najszybciej! ;)

 

Pozdrawiam

 

Edytowane przez MichalKepa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leo2

ten Mondraker to model Tracker z 2014.. Spec: http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_full/mondraker/36566/tracker_29

gość wymienił napęd z 3 rzędowego X5 na 2rzędowy X9.. 

 

BMC osprzętowo lepszy.. przede wszystkim dużo lepszy amor.. poza tym Mondraker to rower trail a ja jeżdżę XC.. 

 

GTZaskar1991 

oczywiście że sprawdzę dokładnie ramę.. przede wszystkim pojadę podjechać pod jakąś stromą górkę.. wtedy ewentualne pęknięcie da o sobie znać..

 

Edit:

 

skoro już rozpocząłem dyskusję to może podam Wam wszystkie opcje, które brałem pod uwagę do tej pory.. więc tak:

 

Jako pierwszy w rozważaniach pojawił się: Wheeler ProTron Annivesary http://allegro.pl/wheeler-protron-anniversary-27-5-xt-xtr-reba-rock-i6405731101.html

 

rama karbonowa, koło 27.5, trochę podzespołów gość powymieniał więc oferta też ciekawa. Największym minusem jest fakt, że się do niego nie przymierzę bo do Zielonej Góry jest zdecydowanie za daleko.

 

Kolejna opcja to dołożenie "paru" złotych i zakup nowego Kross'a B8 Rio.

- na stronie producenta 4999 ale na olx'e jest do wyrwania lekko używany za 3700 i nowy za 3600 ( http://olx.pl/oferty/q-b8-rio/ ) z tym że są one w rozmiarze L,

- na alledrogo za niecałe 4000 rozmiar "M".. z tego co się orientuję na mój wzrost bardziej pasuje M'ka..

 

Kolejnym jest opisany wyżej BMC, a jeśli już jestem w tym przedziale cenowym to znalazłem jeszcze dwie, moim zdaniem, ciekawe oferty, mianowicie:

 

- Orbea Occam 29 H50 http://olx.pl/oferta/orbea-occam-29-h50-CID767-IDh7pVw.html#2662fee975

 

oraz

 

- Cannondale Rush Carbon Team http://olx.pl/oferta/cannondale-rush-carbon-team-27-5-lefty-roz-l-full-CID767-IDggucl.html#5ff4e8eb5d

 

Przypomnę że jeżdżę głównie XC i startuje amatorsko w maratonach. 

 

Co Wy na to? Która opcja wg. Was byłaby najlepsza? 

Jeśli miałbym brać pod uwagę cenę to wygrywa Wheeler: na "+" koło 27.5, dobry osprzęt, karbon czyli waga też jest pewnie przyzwoita aczkolwiek nie wiem jaka dokładnie. Na "-" brak możliwości przymiarki i geometria jest raczej neutralna a mi zależy na sportowej (wyścigowej).

zaraz za nim byłby Kross: największy plus to fakt że jest nowy i zebrał zadziwiająco dobre opinie, niewielkim minusem może być napęd 1x11. 

 

Natomiast jeśli o cenie miałbym zapomnieć to faworytem jest BMC.. poza tym wygląda za...iście a to też się liczy ;)

 

Czekam na Wasze opinie

 

 

 

 

Edytowane przez MichalKepa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMC mi się najbardziej podoba, i nie tylko ten model, ale w ogóle rowery z tej stajni. Framesety niektórych modeli szosowych to prawie działa sztuki, a ogólne opinie BMC są takie, że jak już ktoś go ma to nie zmienia na nic innego (nawet na Cervelo, Mondraker, Spec itp), ten model w detalu to 11k złotego. Kwestia realnego stanu, zaczął bym od oględzin właśnie tego roweru i negocjacji w przypadku braku uszkodzeń na 4200-4300 to byłoby najlepsze rozwiązanie, z tym, że cierpliwość zawsze popłaca. Od reszty chyba jednak wolałbym nowego Krossa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz że mi też najbardziej podoba się BMC.. moja pierwszą reakcją jak go zobaczyłem było "biorę go".. dopiero po chwili się zastanowiłem czy warto, czy mnie stać etc..

jeśli chodzi o uszkodzenia to jakieś tam są, widać je chociażby na zdjęciach.. jedno przy główce.. pytanie tylko czy nie ma jakichś ukrytych bo cena roweru jest na tyle atrakcyjna że aż trochę podejrzana.. jak wygospodaruję jutro czas to pojadę go obejrzeć i się na nim przejechać.. jeśli będzie bez zarzutu i gość zejdzie poniżej 4500, chociaż o koszty paliwa to go wezmę ;)

 

Edytowane przez MichalKepa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nie ma żadnych papierów potwierdzających legalność tego roweru (podobno przy zakupie o tym całkowicie zapomniał) ale twierdz że rower był kupiony na allegro w legalnie działającej firmie/sklepie. Napisał do sprzedawcy czy nie posiada przypadkiem gdzieś dokumentów od tego roweru. 

Poza tym nie widzi przeszkód jeśli chodzi o spisanie umowy więc nie sądzę żeby rower był trefny..

 

Edit:

 

Już wiem czemu cena tego roweru jest taka atrakcyjna.. Trafiłem na ramy z tego modelu wystawione na kilku aukcjach na allegro, wszystkie wystawione u jednego sprzedawcy i... wszystkie pęknięte! 

Rozmawiałem z gościem, który je wystawił i powiedział mi, że te ramy miały wadę fabryczną i w zasadzie wszystkie pękały (pod spawem mocowania dampera na rurze podsiodłowej).. Miał ich ponad dwadzieścia i wszystkie pęknięte w tym samym miejscu.. zresztą rzućcie okiem..

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=37887968&order=pd&string=BMC+Fourstroke+FS03+29&search_scope=userItems-37887968&bmatch=base-relevance-w2-uni-1-3-0812

Ze względu na tą wadę w następnym roczniku rama została przeprojektowana i w feralnym miejscu pojawiło się wzmocnienie.. 

Także z żalem muszę odpuścić tą maszynę i poszukać czegoś innego..

chyba że istnieje jakaś możliwość wzmocnienia tego elementu.. wspawania jakiegoś wzmocnienia czy coś.. aczkolwiek nie wydaje mi się..

Edytowane przez MichalKepa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe rozwiązanie muszę przyznać, proste i jakże skuteczne.. nie wiedziałem nawet że takie redukcje istnieją :)

ok, na allegro 8 zł za sztukę o długości 8cm czyli do przeprowadzenia zabiegu potrzebował bym co najmniej trzech bo felerne miejsce jest dosyć nisko.. tylko czy uda się ją wbić aż tak głęboko? czy to wspawanie zawiasu mogło spowodować jakieś odkształcenie od wewnętrznej strony rury które mogło by uniemożliwić "przepchnięcie" redukcji dalej? no i czy sztyca 27,2 jest odpowiednią do mojej wagi 95+?

 

A tak w ogóle czy warto ryzykować? gdyby to był rower za 2000-2500 to bym się nie zastanawiał ale 4500 to już trochę dużo jak na takie kombinowanie.. :verymad:  przecież może się okazać że jak wzmocnię ramę w felernym miejscu to pęknie w jakimś innym.. 

Edytowane przez MichalKepa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz problem, z masą daleko odbiegającą od przeciętnego zawodnika XC, na pewno nie bierz tego BMC.

Ale w ogóle musisz się zastanowić jeżeli chcesz brać fulla XC, bo one są mocno wycieniowane np w Anthemie pękały węzły podsiodłowe, w Scalpelu tylne widełki.

Polecam Ci prześledzić MTBR pod kątem trwałości ram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuściłem ten rower.. Przynajmniej na razie.

Jak gościowi przekazałem info o wadzie fabrycznej to się trochę zdziwił.. w pierwszej chwili sądziłem, że to tak na ściemę ale po jakimś czasie oddzwonił do mnie z informacją, że po moim telefonie zadzwonił do oficjalnego dystrybutora rowerów BMC na Polskę z zapytaniem odnośnie tej wady i ten zaprzeczył żeby takowa występowała.. dziwna sprawa skoro w Holandii, skąd importowane były te popękane ramy z allegro, i gdzie te ramy pękały na potęgę firma się do takiego stanu rzeczy oficjalnie przyznała.. :huh: Przecież nie możliwością jest, przynajmniej tak mi się wydaje, a jeśli się mylę to mnie poprawcie, żeby ramy do danego modelu przeznaczone na inny rynek produkowała inna firma niż te na rynek szwajcarski.. no bo jak inaczej można wytłumaczyć tą sytuację że w Holandii BMC się przyznają a u nas zaprzeczają że taka sytuacja miała miejsce? 

Gość ma drążyć temat i dać mi znać jak dowie się jak to w końcu z tymi ramami jest..

 

Edytowane przez MichalKepa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co innego miał Ci powiedzieć skoro chce go sprzedać? :) Daruj sobie i szukaj czegoś pewnego. Wydasz parę tysięcy, a za 3 tyg rama klęknie i będziesz bez kasy i roweru. Pamiętaj, że tylko bogatych stać na kupowanie tandety. Bo mogą to robić w nieskończoność.

Edytowane przez PiPoLiNiO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...