Skocz do zawartości

[amortyzator] Fox 34 Talas 29" 120-150mm


KarCzoH

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

 

Chciałbym się was poradzić przy zamianie amortyzatora w rowerze. Mój rower to Spec Camber z 2016r. skok z tyłu 120mm i z przodu Rock Shox Recon TK Silver 120mm (chętnie go sprzedam ma dopiero 2mc, mały przebieg). Znalazłem na allegro gościa, który ma na sprzedaż nowy amor Foxa 34 Talas 29" FIT CTD skok dwu pozycyjny 120-150mm Factory Series z 2014r. nówka wersja oem 6mc gwarancji za 2099zł do negocjacji. I pytanie do was czy w tej kasie nie ma czegoś lepszego? Czy cena za niego skoro jest do negocjacji to ile mógłbym zbić z ceny?

Edytowane przez KarCzoH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie trochę bez sensu.Nikt nie jest jasnowidzem, że będzie wiedział czy gość zejdzie z ceny o 10zł czy o 100zł.Jeżeli chodzi o amor Recon to dobry i sprawdzony wideł.Zależy na czym jeździsz, jeżeli masz ultralekkie, sztywne koła i połowę osprzętu z karbonu(sztyca, kierownica, rama itp)to wtedy warto wymienić na talasa.Jednak jeśli masz krossa za 2tyś, to odpuść sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim Camberze też wymieniałem amortyzator, ale posiadam starszy model, gdzie fabrycznie był wsadzony 100mm. Kontaktowałem się nawet z "service desk" Speca by zapytać czy mogę sobie zmienić na taki ze skokiem 120mm i odpowiedź był pozytywna - został zaprojektowany pod widelce 100-120mm. Nie wiem czy masz zamiar cały czas jeździć na tym ustawieniu mniejszym czy może przełączać na 150mm przy zjazdach, ale to może źle się skończyć dla roweru, a jeszcze gorzej dla Ciebie.

 

Druga sprawa - czy Talas na skręconym skoku pracuje równie płynnie i wykorzystuje 100% swojego potencjału. Może jest tak, że tylko przy 150mm działa w pełni swoich możliwości, a te 120mm jest takim ukłonem by usprawnić podjeżdżanie.

 

Co do ceny... za 2000 można by próbować poszukać Pike'a, ale trudno będzie dostać takiego ze skokiem 120mm. Pozostanie ewentualnie wymiana AIR SHAFT by skrócić skok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie bardzo dobry pomysł mi podsunąłeś, aby zapytać ludzi z Specialized jaki mogę amortyzator wsadzić z największym skokiem w przypadku modelu mojej ramy. Na myśli miałem tego Talasa właśnie, aby używać 120mm na płaskim i podjazdach, a zjazdach przełączać na 150mm. Ale gdyby była opcja do mojej ramy założyć nawet i 160mm to na takiego PIKE chętnie bym się połakomił. W chwili obecnej przy 120mm mam odczucie, że jakbym dołożył na stałe 140mm to wielkiej różnicy w geometrii osobiście nie odczuję, a na zjazdach z takim 140mm PIKE w porównaniu do RECON TK SILVER 120mm na pewno już tak.

PS: dlaczego zmienianie ze 120mm na 150mm mogło by się źle skończyć dla mnie i roweru co masz na myśli ?

PS2: Rock Shox PIKE 29" z roku 2016 jest dostępny w rozmiarach 120/130/140/150/160mm .. ale oczywiście cena kosmos :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie się ten rower zachowywał z większym skokiem amortyzatora okaże się dopiero po podmianie. Może się polepszy, może się pogorszyć prowadzenie... trudno powiedzieć. W takiej specyfikacji jak wychodzi jest to bardzo fajny, uniwersalny rower szlakowy z zachowaniem proporcji między podjazdami, a zjazdami.

 

Co do czarnowidztwa - jeżeli rower został zaprojektowany pod konkretne parametry, to zmiana geometrii i sił działających np. na spawy główki ramy może spowodować jej pęknięcie. Producent na pewno wtedy odrzuci roszczenia gwarancyjne, o ile jeszcze będziesz po takiej przygodzie funkcjonował :)

Z drugiej strony z tego co czytałem w recenzjach, Spec w modelach Stumpjumper FSR i Camber na rok 2016 zastosował taki sam przedni trójkąt ramy. Inną geometrię uzyskał skokiem widelca, tylnym wahaczem, elementami łączącymi damper. Najlepiej byłoby zadać pytanie właśnie do "service desk".

 

Nowy Pike ze sklepu to faktycznie konkretny worek pieniędzy - pozostaje jedynie wyszukać okazji typu: wyprzedaż posezonowa, nowy z rozbiórki roweru, używany, ale serwisowany.

 

Podstawowemu Camberowi brakuje jednej rzeczy, która bardzo poprawia komfort użytkowania na zjazdach (np. w górach). Mianowicie sztycy regulowanej, którą montują dopiero od wersji karbonowej. Nie wiem czy masz dokupioną takową, czy może opuszczasz ręcznie. Jeżeli nie to przy następnym wypadzie przez zjazdem opuść sobie siodełko - zobaczysz wtedy różnicę i może w pierwszej kolejności kupisz sobie taką sztycę zamiast pakować amortyzatory jak do roweru enduro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...