Skocz do zawartości

[do 7000-8000zł] Rower AM/Trail full suspension...


m0d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Do tej pory używałem jedynie rowerów XC, ale po śmielszych wypadach w góry i odwiedzeniu Rychlebskich Ścieżek naszła ochota na coś bardziej "hardkorowego"...

Dopiero zacząłem interesować się tematem i planuję zakup czegoś typu Trail/AM. Po krótkim wywiadzie w internetach na placu boju pozostały Trance 2016 2 lub 3 lub Soil 2.0

 

W pierwszej kolejności Soil - mam niecałe 180cm wzrostu (noga bodajże 79cm, muszę sprawdzić) i myślałem raczej o L-ce, ale wątpliwości czy jednak nie M są nadal, a roweru nie mam gdzie przymierzyć. Sklepy mają w ofercie ale nie na stanie, na użytkownika takowego bajka też nie sposób na razie trafić.

 

Z drugiej strony Trance i tu wg tabelek Gianta wychodzi konkretnie M i jeszcze kawałek drogi do L. Liczę na Wasz komentarz, choć sam oczywiście jeszcze zajrzę w czeluści internetów a propos wyboru, bo model bardziej popularny.

 

Do tej pory użytkowałem dwa rowery XC w rozmiarach 17" i 18" i na obu jeździło mi się generalnie dobrze, choć odczuwałem nieco brak po długości i skończyło się na kombinacji z przesunięciem siodła do tyłu.

 

Jak na razie bardziej chyba stawiam na Soila 2.0, wydaje się całościowo bardziej "kompletnym" rowerem niż Trance 2 (no, obręcze mogły być szersze, nawet w rowerach XC mam 23-25mm i jeszcze szerszymi bym nie pogardził), nie wspominając o 3. W Trance rażą mnie najbardziej oszczędności na kołach, nieco na hamulcach i brak standardowo sztywnej osi z tyłu (w sumie nie wiadomo czy brać zestaw pod oś 12mm od Gianta czy np. 10mm od DT, bo koła i tak by szły do wymiany prędzej czy później, a piasta i tak "stara" 135mm), ale z drugiej strony jest osławione Maestro. Jestem raczej ciężki, okolice 100kg,  więc na takie rzeczy zwracam uwagę. Rockshox (Revelation + Monarch) kontra Fox to raczej kwestia gustu w tym wypadku jak mniemam, obecnie mam wideł od Liska i mogę spróbować czegoś innego. Jeśli jest inaczej i te Lisy to zupełnie inna liga, to proszę o wyprowadzenie z błędu. Giant oferuje nieco większy skok, nie wiem na ile te +10mm będzie istotne przy takiej jeździe jak moja, podejrzewam że niewiele.

Podsumowując - za podaną kwotę chciałbym nabyć rower praktycznie kompletny, w którym wymienię co najwyżej jakieś niuanse lub rzeczy decydujące o indywidualnej wygodzie i preferencjach (siodło, gripy, opony), koniecznie mykmyk w komplecie! 

 

Gdzie będzie jeżdżone? W okolicach Warszawy (niestety w większości) + wypady w górki (różnie: Świętokrzyskie, Beskidy, Rychleby, Smrek, itp. ale to raptem kilka razy w roku) - stąd nie wygłupiam się np. z typowym enduro, tylko celuję w coś mniejszego kalibru. Uprzedzając ewentualne pytania, że jednak mało tych górek, nie interesują mnie fulle xc! To dla mnie taki sprzęt nie wiadomo do czego, który w praktyce nie da zdecydowanie więcej niż sensowny HT XC nie wspominając o HT AM.

 

Wszelkie uwagi użytkowników mile widziane :) Mocno mnie ciekawi jak np. te rowery zachowują się na podjazdach.

 

Na koniec linki do specyfikacji:



ewentualnie:

https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-27.5--3-2016 + wyposażenie w mykmyka, ale nie jestem przekonany czy to byłaby sensowna oszczędność...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie interesowałem się jeszcze modelami Gianta na przyszły sezon. Pytanie czy do 8000zł dostanę jakiś ciekawszy odpowiednik tegorocznego Trance 2, bo on katalogowo kosztował prawie 10000zł i dopiero teraz widzę jakieś przeceny pozwalające zmieścić się w założonym budżecie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy Trance 2 to koszt 10500 bez rabatu więc raczej się nie wyrobisz. Zwróciłem tylko Ci uwagę, że nie warto wchodzić również z technicznych powodów w model tegoroczny. Pozostaje zatem Soil, który może być najlepszym wyborem do takiego zastosowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, teraz rozumiem. Jest to coś, co nazwałem w przypadku Krossa "bardziej kompletnym rowerem" :)

A orientujesz się może jak to jest z faktyczną pracą zawieszenia w obu tych rowerach? Mimo wszystko Maestro ma bardzo dobre opinie, a Kross to praktycznie nowość przy nim... Nie wiem też do końca na co zwrócić uwagę w przypadku dampera. Czy w obu tych przypadkach to co jest zamontowane np. nie upośledzi własności podjazdowych czy nie będzie mocno bujać przy jakimś ostrzejszym pedałowaniu? Choć nie zdziwię się jak przeczytam, że w tym budżecie nie powinienem marudzić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent zawieszenia w Krossie jest raczej chwalony między innymi za niską podatność na bujanie. Jak to wygląda w bardziej płaskim terenie to musisz się sam przekonać. Raczej przed kupnem się trochę przejechać. Damper jest bardzo dobry i czuły ze względu na wersję DebonAir. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, albo nie ma tego co chcę albo poza budżetem :( Waga niezła, ale to nie wszystko. Taki Trance kosztujący katalogowo ~10000zł też nie jest specjalnie lżejszy. Tyle, że ja nie zamierzam tyle wydać, bo można dostać te rowery w okolicach cenowych które określiłem w temacie. I ważniejszy dla mnie np. mykmyk w komplecie niż super-hiper napęd XT czy GX.

Poza tym nie ta geometria, ja szukam bardziej AM a nie przerośniętego XC...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie myślałeś o 29? Trek ma coś ciekawego, finansowo będziesz blisko, a masz możliwość zamontowania kół 27,5+ http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-7-29/p/2131600-2017

 

Sam myślę o tym modelu, tylko w ciut wyższej specyfikacji, dobre na ostrzejsze XC jak i wypady w góry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostać rabat w wysokości blisko 30% to nie realne w przypadku Treka. Poza tym trzeba by się przejechać na 29er bo za nic w świecie nie będzie się on tak zachowywał "pod Smrekiem" jak Soil. Realnie to w nim jest dużo więcej niż 130mm skoku i bardziej się nadaje do solidniejszej rąbanki w górach a trochę chciałeś tego uniknąć. A jak nie to bliżej zakładanej kwoty będziesz z najnowszym Trance, który całościowo wypada lepiej. Tym bardziej, że jesteś dość ciężki. Kłania się tutaj kwestia amorów z lagami 32mm jak w xc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Taki Trance kosztujący katalogowo ~10000zł też nie jest specjalnie lżejszy.

 

Skąd masz te dane? Bo ja ci powiem że tani Trance 3 w rozmiarze M (z dość ciężkimi kołami i Sektorem 140mm ważącym powyżej 2kg!) z 2015 roku, kupiony za 6200zł waży 13,7kg (sam ważyłem). Ze sztycą regulowaną byłoby akurat 14kg. Waga 14kg nikomu krzywdy nie zrobi w amatorskiej jeździe, ale płacić za to 10 tysięcy??? Czułbym się oszukany...

 

Firma Kross jest akurat znana z niczym nieusprawiedliwionej wysokiej samooceny i z tego że dowala ceną z kosmosu, licząc że frajerzy się złapią.

 

Spójrzcie na ceny ich rowerów szosowych, to jest dopiero komedia :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gocu, rozumiem poniekąd Twoje podejście, niektórzy mają taki fetysz, tylko jak pisałem ja też nie mam zamiaru płacić po 10000zł za te rowery, bo są do wyrwania sporo taniej :) Czy za 7-8 tysięcy rower AM może ważyć 13,5-14kg czy już nie? ;)

Patrząc na konkurencję to niestety nie widzę specjalnie lżejszych rowerków w moim budżecie :( Żeby nie przeceny czy rabaty nawet te które podałem by się nie łapały.

A zresztą nie jest to moim priorytetem i nie wiem czy z czasem te rowerki nie "utyją" jeszcze pode mną (szersze obręcze, opony, itp. bo tak lubię) Idąc tym tropem, to każdy powinien jeździć na wycinaku do XC, a na enduro czy zjazdówce to już w ogóle by się nie dało. Dla Trance 2 Giant podaje ~13,5kg, rower za 9500zł katalogowo... Ja nie jestem 60kg wycieniowanym chartem-ścigantem tylko 100kg gościem z lekkim brzuszkiem :) 

Przykładowo mój najlżejszy rower XC waży 11,5kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radon ma wyprzedaż modelu z 2016 roku na kole 29 :) kosztuje 1700E to nawet z przesyłką mieścisz się w budżecie

Jeśli mowa o Slide 130 8.0 to osprzęt za te cenę rzeczywiście fajny, jedynie korba bez sensu ;)

Za to rama krótka i wysoka. Jeździł ktoś tym?

 

A i spodziewałem się więcej głosów na temat Trance'a. Niby taki popularny, ale nawet po przejrzeniu forum nie ma o nim za dużo...

 

PS. Jeszcze Spectral ciekawy, ale znowu cena i geometria coś na kształt Radona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma dużo o Trance jak co chwila przy ofercie jest jojczenie między innymi o dupianych kołach, braku osi sztywnej z tyłu, że o kolorkach nie wspominam. Nie mogę Ci zatem z czystym sumieniem polecić tego co chcesz skoro wchodzi zupełnie nowa konstrukcja pozbawiona wad poprzednika. Do tego każdy kto jeżdzi ostro i trochę waży widział jak wiotki był Fox 32. W nowym są już lagi 34mm co sporo zwiększa sztywność amora. 

 

Radon to słaby pomysł z kilku powodów. Raz, że 29er, nie jest pewne jego zawieszenie, korba, przez koła systemowe Mavica. Spectral już prędzej a konstrukcja jednak inna choćby z powodu mniejszego koła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze coś takiego:

http://www.commencal-store.co.uk/meta-trail-v3-650b-black-2017-c2x19265774

Wyjdzie pod 7k zł, za te 1k zł wymienić wideł na Auron'a i będzie już całkiem całkiem, z 200-300g zyska się na masie roweru dodatkowo.

 

Nie wiem czy warto, plusy i minusy on ma jak każdy rower.

 

Waga wagą, ale on ma opony pancerne w porównaniu do NN Performance, tutaj się traci z 300g.

No i Commencal generalnie robi ciężkie i dość pancerne ramy, kolejne z 300-500g w plecy.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...