Cytrusek Napisano 21 Sierpnia 2016 Napisano 21 Sierpnia 2016 Witam, mam taki problem kilka dni temu wypadło mi łożysko ze swojego miejsca przeznaczenia i przez około 4 kilometry jechałem z wypadniętym łożyskiem, słychać to było wyraźnie. Po rozkręceniu koła i po włożeniu go z powrotem mam problem z odpowiednim zakręceniem ośki tak żeby nie było słychać dzwięku stukania łożysk w czasie jazdy mimo iż wszystkie łożyska pracują na swoim miejscu to nadal gdy jadę słuchać taki stukot, jak skręcę ośkę za mocno źle jak z delikatnym milimetrowym luzem też źle, a jak skręcę idealnie również źle. Nie wiem czy przez te 4 kilometry się coś z piastą nie wytarło, bo jak wkładam nowe łożyska też jest ten stukot. Przejechałem na tym kole prawie 11 000 km. Czy potraficie powiedzieć co może być przyczyna tego stukania? Przed wypadnięciem łożyska jakieś 500 km temu działało wszystko idealnie a tak na 50 km przed wypadnięciem słychać było, że coś jest nie tak niestety nie rozkręciłem w porę koła żeby sprawdzić co jest nie tak.
Gość Napisano 21 Sierpnia 2016 Napisano 21 Sierpnia 2016 Ale że jak to wypadło? Pomyślałbym że masz maszynowe, ale piszesz coś o luzie więc wnioskuję że konusy. Jakiś jaśniejszy opis?
emremigiusz Napisano 21 Sierpnia 2016 Napisano 21 Sierpnia 2016 Musiałeś sporo natłuc z luzem.Klasyczne zaniedbanie,może być nawet piasta do wymiany.Daj jakieś foto tych zgliszcz.
Cytrusek Napisano 21 Sierpnia 2016 Autor Napisano 21 Sierpnia 2016 @skom25 łożyska kulkowe na konusach. musiał się pojawić luz w kole niezauważony przezemnie jakiś minimalny i jedna kulka wypadła, gdy je włożyłem z powrotem i zakręciłem konusy gdzie nie było to ani za mocno ani za lekko koło toczyło się idealnie stukot znowu jest tylko nie taki głośny jak wtedy kiedy mi kólka łożyska wypadła, ale i tak wkurzający jest ten stukot i nie wiem teraz czego to wina czy piasty, czy zjechanych kulek:/
Tatanka Napisano 21 Sierpnia 2016 Napisano 21 Sierpnia 2016 Ilość kulek się zgadza?Kulki po takich przejściach i dystansie można wymienić.Sprawdź stan konusów i misek
Cytrusek Napisano 21 Sierpnia 2016 Autor Napisano 21 Sierpnia 2016 Musiałeś sporo natłuc z luzem.Klasyczne zaniedbanie,może być nawet piasta do wymiany.Daj jakieś foto tych zgliszcz. No właśnie, że nie, bo wcześniej nie zauważyłem luzu jakbym zauważył to bym pewnie dokręcił ja jestem wrażliwy na takie szczegóły. Zauważyłem jedynie że zanim mi ta kulka wypadła z gniazda, to już na około 50 km przed wypadnieciem słychać było taki stukot jaki mam teraz więc już nie wiem. Wysłał bym wam foto ale teraz mi się nie chce rozkręcać gdy już go próbowałem 10 razy sprawdzać przy rozkręcaniu i jakby tego było mało po dobrze dokręconych śrubach do konusów i sprawdzeniu czy koło się dobrze toczy po założeniu na ramę i po przejechaniu kilku kilometrów koło się bardziej dokręciło i stawia większy opór taki niezauważalny, ale jak zakręcę nim to widać że jest inaczej niż po skręceniu.
Cytrusek Napisano 21 Sierpnia 2016 Autor Napisano 21 Sierpnia 2016 Ilość kulek się zgadza?Kulki po takich przejściach i dystansie można wymienić.Sprawdź stan konusów i misek Tak ilość kulek luzem bez koszyka w misce się zgadza. jak sprawdzałem na wyczyszczonej benzynie misce palcem to nie ma żadnych zadrapań:/ i jeszcze jeden szczegół gdy skręciłem nakrętki do piasty i nie zauważyłem luzów na prawo i lewo to za to gdy poruszałem (nie wiem jak to się nazywa ośką?) do góry i na dół to był delikatny luz i to taki który nie pozwalał dokręcić bo by koło się toczyło z oporem i przez to nie wiem czy to oby nie przypadkiem jednak miska? koło ma lekkie centro może to być też przez to? A jak wygląda miska? na pierwszy rzut moim amatorskim okiem o dziwo dobrze i po przejechaniu palcem czy nie ma zadrapań. Zastanawiam się czy nie lepiej by było kupić sobie nowe koło z kasetą na allegro jest za 105 zł z dostawą.
emremigiusz Napisano 21 Sierpnia 2016 Napisano 21 Sierpnia 2016 Piasta z kasetą to dobra inwestycja.Nie muszą być łożyska maszynowe by działało bez zarzutu.Jak się zdecydujesz na całe koło to kupuj tylko ze szprychami ze stali nierdzewnej.
Cytrusek Napisano 21 Sierpnia 2016 Autor Napisano 21 Sierpnia 2016 @emremigiusz takie koło było by dobre? nie znam się http://allegro.pl/kolo-tyl-26-stars-shimano-m307-kaseta-7s-11-28-c-i6365155426.html
Gość Napisano 21 Sierpnia 2016 Napisano 21 Sierpnia 2016 Żeby był luz lewo/ prawo to naprawdę trzeba by było to słabo skręcić a właściwie nie skręcić. Jeżeli skręcasz konusy luźno ale żeby nie było luzu i koło toczy się ciężko, to znaczy że coś padło i będzie ciężko to odratować. Powiem Ci obrazowo: W trakcie serwisu zimowego strasznie męczyłem się z piastą, jak bym nie skręcił, to efekt był taki że koło widocznie zwalniało w jednym miejscu. W końcu mnie olśniło i okazało się że ośka jest krzywa. Wsadziłem nową, efekt ten sam, koło zwalnia w jednym miejscu. Rozbierałem piastę kilka razy, byłem w serwisie poradzić się co i jak. Po raz kolejny rozebrałem piastę i obejrzałem każdy element bardzo dokładnie pod mocny światłem. Wiesz gdzie był problem? W lato "strzeliłem" kołem o korzeń, skrzywiła się ośka i najwyraźniej całość pracowała nieco krzywo. Patrząc na konus i linię wytarcia można było zauważyć że w jednym miejscu przesuwa się ona o ułamek milimetra. Kulki toczyły się po linii po czym natrafiały na to miejsce powodując duży opór. Teraz wymieniłem sobie piasty na Shimano 525, mimo że to nadal kulka i konus to kręci się niesamowicie. Także nie wszystko musi być widoczne na pierwszy rzut oka. A tak ogólnie to nie jestem sobie w stanie wyobrazić, jak to możliwe że wypadła Ci kulka w trakcie jazdy. Przecież trzeba rozbebeszyć całą piastę żeby kulki wyszły.
cervandes Napisano 22 Sierpnia 2016 Napisano 22 Sierpnia 2016 Chyba, że rower już serwisował Janusz i wsadził JAKIEŚ kulki. Bo też nie sądzę aby nawet z dużym luzem istniała groźba wypadnięcia kuleczki. Pod warunkiem, że są prawidłowiej wielkości.
Cytrusek Napisano 22 Sierpnia 2016 Autor Napisano 22 Sierpnia 2016 Szprychy ocynkowane,kaszana. A co polecasz do 150 zł z kasetą 7 rzędową? Żeby był luz lewo/ prawo to naprawdę trzeba by było to słabo skręcić a właściwie nie skręcić. Jeżeli skręcasz konusy luźno ale żeby nie było luzu i koło toczy się ciężko, to znaczy że coś padło i będzie ciężko to odratować. Powiem Ci obrazowo: W trakcie serwisu zimowego strasznie męczyłem się z piastą, jak bym nie skręcił, to efekt był taki że koło widocznie zwalniało w jednym miejscu. W końcu mnie olśniło i okazało się że ośka jest krzywa. Wsadziłem nową, efekt ten sam, koło zwalnia w jednym miejscu. Rozbierałem piastę kilka razy, byłem w serwisie poradzić się co i jak. Po raz kolejny rozebrałem piastę i obejrzałem każdy element bardzo dokładnie pod mocny światłem. Wiesz gdzie był problem? W lato "strzeliłem" kołem o korzeń, skrzywiła się ośka i najwyraźniej całość pracowała nieco krzywo. Patrząc na konus i linię wytarcia można było zauważyć że w jednym miejscu przesuwa się ona o ułamek milimetra. Kulki toczyły się po linii po czym natrafiały na to miejsce powodując duży opór. Teraz wymieniłem sobie piasty na Shimano 525, mimo że to nadal kulka i konus to kręci się niesamowicie. Także nie wszystko musi być widoczne na pierwszy rzut oka. A tak ogólnie to nie jestem sobie w stanie wyobrazić, jak to możliwe że wypadła Ci kulka w trakcie jazdy. Przecież trzeba rozbebeszyć całą piastę żeby kulki wyszły. Bardzo możliwe że z moją ośką stało się więc podobnie bo mniej więcej odkąd pojawiło się centro zauważone przeze mnie to ten stukot się pojawił... taki delikatny i chwilowy po jakimś czasie ustępował. Mam piastę Joy Tech 432QR 36H . Teraz nie wiem czy opłaca się centrować całe koło i wymienić cały środek z konusami, ośką i łożyskami, czy lepiej kupić sobie nowe koło z kasetą, bo do tej pory jeździłem na wolnobiegu i przejechałem nim 3 000 km myślałem żeby kupić to koło http://allegro.pl/kolo-tyl-26-stars-shimano-m307-kaseta-7s-11-28-c-i6365155426.html ale ktoś mi tu pisał że to kaszana tylko że na tym obecnym kole co mam przejechałem ponad 10 000 km i było dobrze więc to które chce kupić nie jest chyba gorsze od tego co miałem na obręczach aluminiowych kross podwójnych? Ja tam wyczynowo nie jeżdze po latach korzeniach, a jak już to bardzo rzadko i powoli więc do jazdy po ulicy może by mi to koło wystarczyło? Chyba, że rower już serwisował Janusz i wsadził JAKIEŚ kulki. Bo też nie sądzę aby nawet z dużym luzem istniała groźba wypadnięcia kuleczki. Pod warunkiem, że są prawidłowiej wielkości. Kulki są takie same od nowości, wymieniłem na nowe i było tak samo więc wsadziłem z powrotem stare. Tak jestem początkujący i się dopiero uczę serwisować i naprawiać rower.
dovectra Napisano 22 Sierpnia 2016 Napisano 22 Sierpnia 2016 Musiałeś sporo natłuc z luzem.Klasyczne zaniedbanie,może być nawet piasta do wymiany.Daj jakieś foto tych zgliszcz. no właśnie, ciężko sobie wyobrazić wypadnięcie kulek.... piasta to jakiś markeciak? nie joytech, czyli zarżnąłeś ją
emremigiusz Napisano 22 Sierpnia 2016 Napisano 22 Sierpnia 2016 Cytrusek,piasta nie musi być nie wiadomo co,chodzi o konstrukcję. Wprowadzenie do użytku piast na kasete było kamieniem milowym w rowerach. Miałem kiedyś starego trekinga,z tyłu miał Shimano Paralax,kiedyś się dowiedziałem że niby to szajs,tylko że ja na ty szajsie zrobiłem parę ładnych tysięcy,kupując używanego,nawet nigdy tam nie zaglądałem. Wolnobieg nakręcany nadaje się dla dziesięciolatka,albo dla nobliwej pani na działkę i z powrotem. A druga rzecz,szprychy,tylko ze stali nierdzewnej,i koło masz na długie lata. Mam jeszcze taką piastę Shimano,model jakiś podrzędny ,tłukę ją około 10 lat,żadnych luzów.
Cytrusek Napisano 22 Sierpnia 2016 Autor Napisano 22 Sierpnia 2016 wiem już co było przyczyną i nadal jest bo dzisiaj znowu słyszę ten cholerny skrzeczący dzwięk jak przedtem co mi kulka łożyska wypadła:/ tylko nie wiem teraz czy wymiana konusa/ow pomoże, czy się coś tam jeszcze nie wytarło. A teraz mi powiedzcie co widzicie? http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6851732/18737899.jpg?1471898562 chyba kupię sobie nowe koło z kasetą (bo najprawdopodobniej mi się łańcuch już w 100% wyciągnął) tylko nie wiem ile rzędową żeby mi się w rame dobrze spasowało... @Tatanka, ale ja mam przerzutkę 7 rzędową i chyba musiałbym jakieś podkładki dokupić jakbym chciał kasetę 7 rzedową?
Kolmark Napisano 23 Sierpnia 2016 Napisano 23 Sierpnia 2016 Nic nie widzimy, domyślamy się tylko, że na obrazku jest zawalona smarem oś, z nakręconym stożkiem/konusem z kapą, dystansem i nakrętką kontrującą. Wytrzyj to ładnie ręcznikiem papierowym albo jakąś szmatą i dopiero zrób zdjęcia, żeby jedno było w trybie makro, zbliżenie na stożek/konus.
Cytrusek Napisano 23 Sierpnia 2016 Autor Napisano 23 Sierpnia 2016 @kolmark jakbyś się dobrze przyjrzał konusowi to byś zauważył, że jest nie równy z lewej niżej z prawej strony wyżej i nie jest to spowodowane krzywym zrobieniem zdjęcia czy pod innym kontem zrobione. Przyglądałem się temu uważnie na żywo i po okręcaniu osi widać było wyraźnie tę krzywiznę. A trybem makro zdjęcia nie zrobię bo nie mam takiego aparatu;( Teraz się tylko zastanawiam, czy przez ten krzywy konus nie została uszkodzona piasta nierównym tarciem, na oko tego nie widać, pod palcem też nie czuć:/ Tylko co jak kupię nowe konusy, ośkę a problem pozostanie? Wymiana piasty robocizna będzie kosztowna i dlatego nie wiem czy nie lepiej było by już nowe koło z kasetą kupić na allegro. Kurdę taka ładna pogoda i w takim momencie musiało mi się to przytrafić;(
Cytrusek Napisano 23 Sierpnia 2016 Autor Napisano 23 Sierpnia 2016 Wymieniłem całą ośkę z konusami wraz jest ten stukot podczas jazdy;(
dovectra Napisano 25 Sierpnia 2016 Napisano 25 Sierpnia 2016 masz nadal luzy na łożyskach? Jak tak , to piasta do wymiany.
Cytrusek Napisano 25 Sierpnia 2016 Autor Napisano 25 Sierpnia 2016 Luzów nie mam, ale jest ten dziwny stukot, to chyba jednak piasta, już kupiłem sobie nowe koło z kasetą dzisiaj powinno mi przyjść kurierem. Co mam zrobić ze starym kołem wraz z wolnobiegiem i łańcuchiem?
emremigiusz Napisano 25 Sierpnia 2016 Napisano 25 Sierpnia 2016 Jeśli stary napęd w miarę wygląda to możesz zachować dla kogoś kto będzie w potrzebie a wtedy zostaniesz zapamiętany jako dobry człowiek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.