Skocz do zawartości

[opona] Zmiana opon z crossowych na szosowe


dobeq

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem użytkownikiem roweru crossowego Unibike Flash Gts 2014. Wg specyfikacji oryginalna opona w tym rowerze to: SCHWALBE TYRAGO / 28x1.60. Z racji tego że jeżdżę w 99 ℅ po drogach asfaltowych, wpadłem na pomysł żeby obecne opony zastąpić jakimiś szosowymi. Jakie opony polecacie w zakresie cenowym do 100-130 zł za komplet - oczywiście im taniej tym lepiej dla mojego portfela. Czy wg Was zmiana opon pozwoli mi osiągać większe prędkości, czy zmiana jest bezsensowna

Napisano

Witam, jestem użytkownikiem roweru crossowego Unibike Flash Gts 2014. Wg specyfikacji oryginalna opona w tym rowerze to: SCHWALBE TYRAGO / 28x1.60. Z racji tego że jeżdżę w 99 ℅ po drogach asfaltowych, wpadłem na pomysł żeby obecne opony zastąpić jakimiś szosowymi. Jakie opony polecacie w zakresie cenowym do 100-130 zł za komplet - oczywiście im taniej tym lepiej dla mojego portfela. Czy wg Was zmiana opon pozwoli mi osiągać większe prędkości, czy zmiana jest bezsensowna

 

ze swej strony polecam Schwalbe Durano np 32

Napisano

Wg tabel o najwęższa opona do obręczy 19 mm to 28C, czyli ok. 28 mm szerokości, aczkolwiek spokojnie ludzie tutaj pakują 25C i też nic się nie dzieje.

 

Jak chcesz tanio na próbę to Rubena Flash lub Kenda Kwick Roller. Bardzo dobrą oponą na szosę, ale jeszcze nie kompletnym slickiem jest Maxxis Detonator. Schwalbe Durano też spoko.

 

A jakbyś chciał wypróbować kompletnie po taniości to "symbolicznie" mam do oddania Rubena Flash 700x32C i Rubena Winner 700x35C. Obie mają lekko ponad 1000 km i na drugiej, która jeździła z przodu nie ma praktycznie śladu zużycia. Jeździłem na nich do pracy, ale jednak są zbyt wąskie i za bardzo mnie ograniczają na szutrach :icon_confused:

Napisano

Jak coś, to tanio pogonię jakieś conti 28c z przebiegiem około 300 kilometrów (w komplecie z dętkami) - zrobiłem dwie trasy i nie potrafię się pogodzić z utratą komfortu - wolę średnią niższą o 2 kilometry, ale większy komfort. Sporo szersze conti town ride czy vittoria voyager, przy 4 barach, toczą się bardzo fajnie.

Napisano

Sporo szersze conti town ride czy vittoria voyager, przy 4 barach, toczą się bardzo fajnie.

To mnie bardzo cieszy bo właśnie zamówiłem Town Ride w wersji 26X1,75. Możesz mi coś powiedzieć o tych laczach , bo nie mogę doczekać się kuriera , a brak opinii o nich...
Napisano

Zrobiłem na nich jakieś 2000 kilometrów, na piasku porażka, w błocie porażka - szutry czy asfalty - dla mnie bardzo dobrze. Trwałość - nie narzekam, kapci - póki co nie miałem. Szeroko biorę zakręty ;)

Po gładkim toczą się odczuwalnie lepiej od dureme, wyraźnie lepiej od starych black jacków, jak je zajadę, to zajadę jeszcze voyagery i kupuję hurricane 2.0, bo często mi się ostatnio zdarza zbaczać gdzieś w boczne drogi, a susza panie w Wielkopolsce, piach wszędzie...

Napisano

Jeszcze bardziej nie mogę się doczekać ;-) Kupiłem te oponki z myślą o jeździe po betonach i ewentualnie jakiś lekki szuter + sporadycznie leśne utwardzone ścieżki w rodzinnym tempie. Przy 1,75 powinno być git.:-)

Napisano

Dzięki wielkie za duży odzew i chęć pomocy w wyborze. Widzę że muszę rozszerzyć swoją wiedzę w temacie obręczy, opon i ich doboru.

Wszystkie wymienione i polecane tutaj opony przejrzę sobie dokładnie. Znalazłem jeszcze opony Schwalbe Lugano. Miał ktoś z nimi do czynienia? Poleca ktoś?

 

Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Witam, muszę zmienić opony u siebie w trekkingu bo gumę łapie za gumą. Mam 28'' 1.6 Continental.

Jeżdżę po wszystkim (prawie)

Asfalt 20%

Ścieżki rowerowe z kostki z dużymi krawężnikami 25%

Twarde ścieżki leśne 25%

Szutry o grubszym kamieniu lub tłuczniu 20%

Leśne drogi piaskowe, błotniste, 10%

I co tu kupić?

Myślałem nad maratonami plus lub deluxe, ale może coś innego poradzicie?

Myślałem nad szerokością 1,7

 

 

Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka

Napisano

dobeq:

 

Weź też pod uwagę jak obciążana opona będzie bo jeśli np dużo ważysz to schodzenie na mniejszy balon mija się z celem. Spadek komfortu to jedno, a i uszkodzenie obręczy będzie wiele łatwiejsze. Sama zmiana na opony o mniej agresywnym bieżniku daje widoczne rezultaty, a zmniejszając balon, cóż - trzeba się liczyć z ewentualnymi konsekwencjami. 

1k km temu założyłem Schwalbe Range Cruiser i sobie chwalę, CST Selecta też się ładnie toczy.

Pozdrawiam

Napisano

Czyli wg Ciebie warto zostać przy szerokości 40 mm (1.60'')?

Ważę 90 kg.

 

Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Ostatecznie zakupiłem Kendy Kwest w rozmiarze 37C. Jak się jeździ, to będę mógł napisać dopiero po weekendzie. ☺

 

Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Znalazłem jeszcze opony Schwalbe Lugano. Miał ktoś z nimi do czynienia? Poleca ktoś?

 

Miałem oryginalnie w szosówce w rozmiarze 25, po jednym sezonie, a jeżdżąc dość weekendowo + przerwa zimowa, może miały ok 1000km - na tylnym bieżniku już było łyso! Wiem, że to dobra marka ale raczej ta jakość zaczyna się w wyższych modelach.

Napisano

Michelin Dynamic 28mm.

Sprzedam za 100zł dwie drutowe, nigdy nawet nie zakładane na obręcz - o ile mieszkasz na Śląsku, bo w wysyłanie nie chce mi się bawić ;)

Napisano

Lugano to opona weekendowa właśnie, szybko pada, a w sumie na tak niską trwałość to dość droga. Ja robię tak, na tył Najtańsza Kenda Kontender (obecnie 26mm), a na przód coś lepszego np. Durano, obecnie Hutchinson Equinox 25, obie zwijane. Taki sposób postępowania pozwala mi dość tanio eksploatować opony, szczególnie tył, który o wiele szybciej się ściera, a im opony droższe tym chyba szybciej.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...