hellfirez1 Napisano 18 Sierpnia 2016 Napisano 18 Sierpnia 2016 Witam Zauważyłem, że tylna obręcz jest o 4mm przesunięta bardziej w stronę hamulca. Mogę tak jeździć, czy lepiej naprawić?
turysta Napisano 18 Sierpnia 2016 Napisano 18 Sierpnia 2016 Zdecydowanie naprawić. 4mm to dość sporo. Zaciśnij hamulec i zobacz jak się wygina obręcz/koło. Edit. Ah, chyba mowa o tarczowych. Przeplatałeś koła ostatnio czy samo się to zrobiło? Hamulec działa prawidłowo?
hellfirez1 Napisano 18 Sierpnia 2016 Autor Napisano 18 Sierpnia 2016 dałem do centrowania i takie dostałem. Bicia nie ma ale właśnie nie leży po środku ramy. Z hamulcem problemów nie ma, tarczówka
Punkxtr Napisano 18 Sierpnia 2016 Napisano 18 Sierpnia 2016 Po prostu koło jest przeciągnięte w jedną ze stron (zbyt mocno naprężone szprychy z jednej strony) lub źle jest dobrana ich długość i nie da się go bezboleśnie ustawić "w osi". Dobrze to poprawić i najlepiej w serwisie, który posiada tensometr oraz sprawdzi długość szprych dla pewności.
hellfirez1 Napisano 18 Sierpnia 2016 Autor Napisano 18 Sierpnia 2016 Przed centrowaniem jeździłem, i koło było pośrodku
Punkxtr Napisano 18 Sierpnia 2016 Napisano 18 Sierpnia 2016 Bo tak jak pisałem, w trakcie centrowania ktoś nie korzystał ze specjalnego przymiaru i przeciągnął koło w jedną ze stron. Przyczyn może być jeszcze kilka ale ta jest najbardziej prawdopodobna. Wystarczy poluzować szprychy z jednej strony i napiąć z drugiej żeby było ok.
turysta Napisano 18 Sierpnia 2016 Napisano 18 Sierpnia 2016 Tak jak kolega wyżej mów. Wracaj z kołem do serwisu. Ewidentnie ich wina.
woojj Napisano 19 Sierpnia 2016 Napisano 19 Sierpnia 2016 Ja bym nie był taki pewny....chyba że koła centrował PAN RĄCZKA. Nie da się spierniczyć koła o 4 mm używając centrownicy (chyba że ma źle ustawioną) Sprawdź poprawność osadzenia koła w hakach ramy , może sprężynka z zacisku wlazła na oś (odwrotnie założona)... Jak wszystko sprawdzisz to pojedź z rowerem do serwisu do poprawki.... no chyba że rama krzywa ;-(.
realkrzysiek Napisano 19 Sierpnia 2016 Napisano 19 Sierpnia 2016 Nie da się spierniczyć koła o 4 mm używając centrownicy Żeby zagaić dyskusję zadam pytanie, jak się ustawia centrownicę? 4 mm, to dużo i niedużo, zależy jak na to patrzeć. Dla fachowca dużo, dla "Pana R." żadna różnica.
Punkxtr Napisano 19 Sierpnia 2016 Napisano 19 Sierpnia 2016 Centrownicę ustawia się używając wzorca, jak np ten: https://www.universalcycles.com/images//products/large/8833.jpg Dzięki temu wiesz, że koło będzie w osi. Niestety metoda dość zawodna, bo centrownica czasem potrafi przestawić się nawet po jednym rozsunięciu ramion. Dlatego używa się przymiaru do koła. Są centrownice bardziej odporne na tego typu problemu, np Park Tool TS-3 czy P&K Lie ale kosztuję krocie.
skjaatel Napisano 19 Sierpnia 2016 Napisano 19 Sierpnia 2016 Albo sprawdza się, wkładając koło odwrotnie... Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50L przy użyciu Tapatalka
realkrzysiek Napisano 19 Sierpnia 2016 Napisano 19 Sierpnia 2016 Wsadzić koło odwrotnie, to już spory wysiłek. Partaczowi nie będzie się chciało. Wzorzec Park Tool droższy niż całkiem fajna rodzima centrownica Bitul i to chyba jest odpowiedź. Są tańsze wzorce, ale komu by się chciało poszukać. Wniosek? Partaczy omijać szerokim łukiem.
fw66 Napisano 19 Sierpnia 2016 Napisano 19 Sierpnia 2016 Albo sprawdza się, wkładając koło odwrotnie... I tak trzeba zrobić. Jeśli założone odwrotnie koło przesunie się w drugą stronę, to znaczy że jest krzywe. Jeśli zostanie w tej samej pozycji - to kopnięta rama.
hellfirez1 Napisano 19 Sierpnia 2016 Autor Napisano 19 Sierpnia 2016 Jutro podejdę więc żeby poprawili. Nie wiem czy rama, wcześniej było idealnie na środku Jeszcze takie pytanko Szprychy powinny być naciągnięte mocniej od strony kasety czy od strony hampla?
Punkxtr Napisano 19 Sierpnia 2016 Napisano 19 Sierpnia 2016 Z reguły (od której bywają wyjątki) mocniej napręża się szprychy od strony kasety.
fw66 Napisano 19 Sierpnia 2016 Napisano 19 Sierpnia 2016 Z reguły (od której bywają wyjątki) mocniej napręża się szprychy od strony kasety. To chyba niemożliwe żeby jedną stronę naprężyć bardziej. Ważne żeby szprychy od strony napędu i tarczy były zaplecione we właściwą stronę. Ale nie o tym jest temat
Punkxtr Napisano 20 Sierpnia 2016 Napisano 20 Sierpnia 2016 W klasycznym kole szprychy od strony kasety są krótsze i ustawione bardziej w pionie (podobnie od strony tarczy w przednim kole) przez co są naprężone mocniej. Przecież to podstawowa wiedza, możesz sprawdzić nawet ręką ;-) Różnica wynosi najczęściej kilkadziesiąt kilogramów. A nie zawsze bo jak wybierzesz asymetryczną obręcz i piastę o takich samych kołnierzach oraz dobrze dobierzesz długości to można zrównoważyć naciągi.
fw66 Napisano 20 Sierpnia 2016 Napisano 20 Sierpnia 2016 Zgadza się. Jeśli szprychy od strony napędu są krótsze, to muszą być mocniej naciągnięte. W mojej piaście (Rotaz Revolution) są równe i tym się zasugerowałem. Zwracam honor
hellfirez1 Napisano 20 Sierpnia 2016 Autor Napisano 20 Sierpnia 2016 Dobra, koło już zrobione, poprawione. Dzięki za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.