Skocz do zawartości

[Hamulce] wymiana tarczówek mechanicznych na hydrauliczne


ziomal4532

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Wszystkich,

 

Od jakiegoś czasu przymierzam się do wymiany w rowerku Rockrider 5.3 hamulców mechanicznych Hayes MX-5 na hydrauliczne. Nie potrzebuję hamulców przeznaczonych do jazdy w trudnym terenie na zjazdy itp., natomiast nie chce też ładować jakiegoś byle badziewia. Upatrzyłem sobie kilka takich modeli: SLX BR M675,  Deore BR M615  a także Avid Eliksir 5. W związku z tym mam kilka pytań:

 

1) Czy powyższe będą pasowały do mojego roweru ?

2) Który z nich byłby najlepszym wyborem pod względem trwałości/jakości wykonania ?

3) Co jaki okres czasu odpowietrza się hamulce/wymienia olej ?

4) Czy jest różnica w hamowaniu między mechanikami a hydraulikami ?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.  :)

Napisano

1.Będą

2.SLXy

3.Co rok albo rzadziej - wtedy kiedy wymagają.

4.Jest, zdecydowanie na plus pod względem modulacji.

 

Aczkolwiek widząc ostatni temat o tym jak Shimano poleciało z jakością nie wiem czy warto te SLX.

Napisano

W zależności od Twojego szczęścia to może być mocny upgrade lub zmiana typu: "Zamienił stryjek siekierkę na kijek" ;)

Szczęścia? Miałem szanse przesiąść się z Hayesów MX-4 na chyba najtańsze w zestawieniu M615 i różnica jest spora. Każde lepsze hamulce pozwolą ją odczuć w jeszcze większym stopniu. Więc o zamianie siekierki na kijek nie ma mowy. Byłaby gdyby zmienić Hayesy na inne mechaniki.
Napisano

Dzięki za odpowiedzi. 

 

Czy te tarcze będą dobre do tych SLX-ów ? 

 

Czyli XT SMRT 76 160 mm ?

 

Jakie inne tarcze można jeszcze zamontować ?  

 

Czy większe tarcze 180 mm mają wpływ na lepsze hamowanie ? Pytam bo sprzedają zestawy gdzie z przodu jest pod 160mm a z tyłu 180 mm ?

 

Jednak wydaje mi się, że 2 X 160 mm to jest najlepiej. 

Napisano

Jeden test, w dodatku metodyka do mnie nie przemawia :) Za to parę lat jazdy na różnych tarczach pokazuje że większe znaczenie niż tarcza mają hamulce i klocki a ta pierwsza poprawia hamowanie ale na dłuższych zjazdach lub podczas intensywnego hamowania, czyli IMO to zasługa chłodzenia. Ale są tu mądrzejsze głowy na forum więc się pewnie wypowiedzą.

Napisano

Ziomal, zwróć uwagę na to co napisał Tatanka - będziesz musiał jakoś zamontować przewód tylnego hamulca. Przelotki na górnej rurze masz pod pancerz i gołą linkę, wiec albo musisz kupić adaptery albo opaskami zaciskowymi bezpośrednio do ramy zamocować przy pomocy specjalnych plastikowych przelotek takich jak http://www.bikecenter.pl/p16386,magura-przelotki-mocowanie-pancerza-przerwodow-do-ramy.html

 

 

Wysłane z telefonu za pomocą Tapatalk

Napisano

Zywiczne są tańsze,mniej się zużywają oraz tarczę.Są do lżejszej jazdy i lżejszego bikera.Metaliczne odwrotnie.

Zużywają się bardziej.

Ok.Ale jeśli mamy te same hamulce i te same tarcze w 2 różnych zestawach wymiarów 160/160 i 160/180 to które mają krótszą drogę hamowania?

Na papierze i w laboratorium krótsza drogę będzie dawał zestaw z większą tarczą. W praktyce różnica może nie być odczuwalna.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...