ziomal4532 Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 Witam Wszystkich, Od jakiegoś czasu przymierzam się do wymiany w rowerku Rockrider 5.3 hamulców mechanicznych Hayes MX-5 na hydrauliczne. Nie potrzebuję hamulców przeznaczonych do jazdy w trudnym terenie na zjazdy itp., natomiast nie chce też ładować jakiegoś byle badziewia. Upatrzyłem sobie kilka takich modeli: SLX BR M675, Deore BR M615 a także Avid Eliksir 5. W związku z tym mam kilka pytań: 1) Czy powyższe będą pasowały do mojego roweru ? 2) Który z nich byłby najlepszym wyborem pod względem trwałości/jakości wykonania ? 3) Co jaki okres czasu odpowietrza się hamulce/wymienia olej ? 4) Czy jest różnica w hamowaniu między mechanikami a hydraulikami ? Z góry dzięki za odpowiedzi.
MikeSkywalker Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 1.Będą 2.SLXy 3.Co rok albo rzadziej - wtedy kiedy wymagają. 4.Jest, zdecydowanie na plus pod względem modulacji. Aczkolwiek widząc ostatni temat o tym jak Shimano poleciało z jakością nie wiem czy warto te SLX.
Tatanka Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 1 tak 2 SLX BR M675 3 4 Jest lepsza modulacja hamowania
Pidzej Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 W zależności od Twojego szczęścia to może być mocny upgrade lub zmiana typu: "Zamienił stryjek siekierkę na kijek"
Tatanka Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 Możliwe że będą potrzebne mocowania do przewodów hydraulicznych (na tył)
MikeSkywalker Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 W zależności od Twojego szczęścia to może być mocny upgrade lub zmiana typu: "Zamienił stryjek siekierkę na kijek" Szczęścia? Miałem szanse przesiąść się z Hayesów MX-4 na chyba najtańsze w zestawieniu M615 i różnica jest spora. Każde lepsze hamulce pozwolą ją odczuć w jeszcze większym stopniu. Więc o zamianie siekierki na kijek nie ma mowy. Byłaby gdyby zmienić Hayesy na inne mechaniki.
ziomal4532 Napisano 16 Sierpnia 2016 Autor Napisano 16 Sierpnia 2016 Dzięki za odpowiedzi. Czy te tarcze będą dobre do tych SLX-ów ? Czyli XT SMRT 76 160 mm ? Jakie inne tarcze można jeszcze zamontować ? Czy większe tarcze 180 mm mają wpływ na lepsze hamowanie ? Pytam bo sprzedają zestawy gdzie z przodu jest pod 160mm a z tyłu 180 mm ? Jednak wydaje mi się, że 2 X 160 mm to jest najlepiej.
Tatanka Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 Na przód daje się większe.Czyli przód 180 tył 160.Większe tarcze mają wpływ na lepsze hamowanie
MikeSkywalker Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 Mają wpływ na lepsze chłodzenie. Więc jak nie jeździ się w trudnym terenie są zbędne - 160 w zupełności wystarczają.
Tatanka Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 Polecam ten artykuł http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,sila-tarczy-wplyw-rozmiaru-tarczy-hamulcowej-na-sile-hamowania
MikeSkywalker Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 Jeden test, w dodatku metodyka do mnie nie przemawia Za to parę lat jazdy na różnych tarczach pokazuje że większe znaczenie niż tarcza mają hamulce i klocki a ta pierwsza poprawia hamowanie ale na dłuższych zjazdach lub podczas intensywnego hamowania, czyli IMO to zasługa chłodzenia. Ale są tu mądrzejsze głowy na forum więc się pewnie wypowiedzą.
Tatanka Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 Ok.Ale jeśli mamy te same hamulce i te same tarcze w 2 różnych zestawach wymiarów 160/160 i 160/180 to które mają krótszą drogę hamowania?
ziomal4532 Napisano 16 Sierpnia 2016 Autor Napisano 16 Sierpnia 2016 Jeszcze mam pytanie: Które okładziny będą lepsze żywiczne czy metaliczne ?
PeGie Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 Ziomal, zwróć uwagę na to co napisał Tatanka - będziesz musiał jakoś zamontować przewód tylnego hamulca. Przelotki na górnej rurze masz pod pancerz i gołą linkę, wiec albo musisz kupić adaptery albo opaskami zaciskowymi bezpośrednio do ramy zamocować przy pomocy specjalnych plastikowych przelotek takich jak http://www.bikecenter.pl/p16386,magura-przelotki-mocowanie-pancerza-przerwodow-do-ramy.html Wysłane z telefonu za pomocą Tapatalk
Tatanka Napisano 16 Sierpnia 2016 Napisano 16 Sierpnia 2016 Zywiczne są tańsze,mniej się zużywają oraz tarczę.Są do lżejszej jazdy i lżejszego bikera.Metaliczne odwrotnie.
ziomal4532 Napisano 16 Sierpnia 2016 Autor Napisano 16 Sierpnia 2016 PeGie, czy mógłbyś podać linka żebym zobaczył jeszcze jak te adaptery wyglądają ?
PeGie Napisano 17 Sierpnia 2016 Napisano 17 Sierpnia 2016 Proszę bardzo: http://www.bikecenter.pl/p16305,magura-przelotki-mocowanie-pancerza-hamulca-hydraulicznego-2szt.html pewnie ktoś oprócz magury to robi i pewnie taniej - może accent, ale nie mogłem znaleźć
MikeSkywalker Napisano 17 Sierpnia 2016 Napisano 17 Sierpnia 2016 pewnie ktoś oprócz magury to robi i pewnie taniej - może accent, ale nie mogłem znaleźć Robi http://velo.pl/czesci/pancerze-linki-i-przewody/accent/gripper-i Kiedyś szukałem stąd pamiętałem. I generalnie idzie te przelotki kupić nawet w okolicach dyszki. Słowa - klucze: mocowanie pancerza
tobo Napisano 17 Sierpnia 2016 Napisano 17 Sierpnia 2016 Zywiczne są tańsze,mniej się zużywają oraz tarczę.Są do lżejszej jazdy i lżejszego bikera.Metaliczne odwrotnie.Zużywają się bardziej. Ok.Ale jeśli mamy te same hamulce i te same tarcze w 2 różnych zestawach wymiarów 160/160 i 160/180 to które mają krótszą drogę hamowania?Na papierze i w laboratorium krótsza drogę będzie dawał zestaw z większą tarczą. W praktyce różnica może nie być odczuwalna.
MikeSkywalker Napisano 17 Sierpnia 2016 Napisano 17 Sierpnia 2016 O tym mówię. Ja jakoś większej skuteczności nie odczułem, dopiero w połowie albo pod koniec dłuższego zjazdu jest lepiej bo 180 mi nie puściły a 160tki przegrzałem parę razy.
ziomal4532 Napisano 17 Sierpnia 2016 Autor Napisano 17 Sierpnia 2016 Dziękuję za pomoc Drodzy Forumowicze. Zamykam temat.
SovaLTD Napisano 17 Sierpnia 2016 Napisano 17 Sierpnia 2016 Dziękuję za pomoc Drodzy Forumowicze. Zamykam temat. I jakie wnioski, co kupujesz?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.