Skocz do zawartości

[opony] antyprzebiciowe, uniwersalne


Haszisz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Niedawno kupiłem rower (rockrider 340) i szukam do niego opon antyprzebiciowych (26x2.0) bo na obecnych co chwila łapię gumę. budżet około 150-200 zł na komplet.

 

do użytku 70% asfalt, 30% parki, drogi polne, trawa itp.

Napisano

 

 

obecnie jeżdżę na 4 barach, opona do 4,5 więc za dużo i tak nie dopompuje.

A ja bym właśnie nabił trochę mniej, jeśli masz opony o takiej szerokości o jakiej wspominasz - 26x2.0 to 2-3 bar będzie wystarczające i kapci będzie mniej.

 

Bo popełniasz klasyczny błąd - używasz MTB, w dodatku na małych kołach do jazdy po asfalcie i być może wysokim ciśnieniem chcesz zmniejszać opory toczenia a to sprzyja łapaniu gumy. 

 

Ja pomyślałbym o zmianie opon na nieco węższe - np. 1,75 i z bieżnikiem typu semislicki. 

 

Do tego w zakładanym budżecie spokojnie kupisz komplet Schwalbe Marathon Plus - nie są lekkie ale to jedne z najlepszych opon antyprzebiciowych.

Napisano

Świetnie wygląda ten mondial, też bym chyba ją do takiej jazdy polecił.

Co do przebijania i cisnień, ja moze nie miałem za czesto kapci, ale czasem wystarczy jeden na wyprawie (choć tu teoretycznie powinno siemieć zapas), albo nawet na "swoim podwórku" gdy się gdzieś śpieszysz i nie masz czasu by zmieniać i nie wiem czy tu cos cisnienia wiel pomomoga, jak szkło jest wszędzie... juz wtakich miejscach spotykałem słuczke szklaną, ze szok... ale od ponad hmm 3 lat jak mam antyprzebicowki, odpokać, tysiace km lecą i nic... co tam waga, to nie wyścig na czas mierzony w setnych sekundy... a co do samych cisnień to i tak jeszcze kombinuję w obecnych ale to juz nie kwestia zmniejszania ilosci kapci tylko innych spra, ale to wątek na inny temat ;) 

Napisano

Ja to obserwuję jeżdżąc na mieszczuchu - w mieście jednak mimo wszystko tego szkła jest najwięcej a mam opony 1,75 z dość niskim ciśnieniem w środku i nie łapię gum. A opony mam z gatunku najtańszych. 

Napisano

Dzięki za rady,

 

oba przebicia były od czoła opony, z czego drugie naprawdę paskudne, bo była to chyba zszywka budowlana (3 cm drutu wbite w koło), a pierwsze nie wiem czym spowodowane.

 

wysokiego ciśnienia używam bo sporo ważę i nie chce żeby mi koło dobiło do ziemi na nierównościach.

 

waga i opory toczenia mi są obojętne, rower używam rekreacyjnie lub do treningu kardio.

 

a pytanie, duża jest równica między schwalbe green guardem a smart guardem?

 

 

Napisano

Jeśli odporność na przebicia jest najważniejsza to faktycznie nie ma konkurencji dla Schwalbe Marathon Plus. Opony są trochę twarde przy wysokich ciśnieniach, ale za to można jeździć po rozbitych butelkach i zazwyczaj nic się nie stanie. Marathon Plus to sławna opona i odpowiednio wyceniana, Continental oferuje sporo tańszego konkurenta, który jest nie mniej pancerny. Chodzi mi o Continental Touring Plus.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...