Skocz do zawartości

[napęd] wymiana tarcz korby + kaseta


Piterro

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

WItam Velo-kolegów,

mój napęd się kończy i chciałbym budrzetowo go wymienić.

Z przodu aktualnie mam Shimano Deore M590, 44/32/22, z ramionami 170mm. Na dużej tarczy wyłamał się 1 ząb. W ogóle napęd mam po przejechaniu po 4000 km więc jest już zmęczony.

Proszę o pomoc i odpowiedź w poniższych pytaniach:

 

1. czy da się znaleźć pasującą dużą tarczę o 42 lub 44 zębach w kolorze innym niż czarny i srebrny poniżej 100 zł?

1A.Czy najkorzystniejszym, również cenowo, rozwiązaniem będzie wymiana na oryginalne czarne tarcze FC-M590? A może podejdzie tarcza np z SLX FC-M675 albo SLX FC-M672

 

2.

Podjeżdżając pod swoje lokalne górki brakuje mi czasami trochę przełożeń. Z tyłu mam SRAM PG-950, 9 rzędowa, 11-34. Czy da się w miarę tanim uzyskać bardziej miękkie przełożenie? Np 36 zębów?

Czy zejść klasowo niżej do np CS HG400 Alivio, gdzie jest 12-36?

Nie ścigam się, jeżdżę amatorsko, głównie samotne długie wycieczki, ważę ok 100 kg, więc nie zależy mi zbytnio na wadze roweru....

Napisano
1. czy da się znaleźć pasującą dużą tarczę o 42 lub 44 zębach w kolorze innym niż czarny i srebrny poniżej 100 zł?

Zmiana 44 na 42 może się wiązać ze zmianą pracy przerzutki , bądź jej brakiem. Obecnie masz przeskok z dużej na średnią 12 zębów , zmieniając na 42 przeskok to 10 zębów. Przerzutki wymagają jakiegoś przeskoku minimalnego , bo klatka idzie w dół i się cofa. Taka zmiana może spowodować kiepską pracę , problemy z regulacją itp.

 

Osobiście został bym przy 44 t , skoro jest do wymiany to znaczy , że jej używasz.

 

Podjeżdżając pod swoje lokalne górki brakuje mi czasami trochę przełożeń. Z tyłu mam SRAM PG-950, 9 rzędowa, 11-34. Czy da się w miarę tanim uzyskać bardziej miękkie przełożenie? Np 36 zębów?

Wymiana kasety , innej drogi nie ma.

 

 

 

Czy zejść klasowo niżej do np CS HG400 Alivio, gdzie jest 12-36?

Ten jeden ząb więcej na najmniejszej koronce nie robi aż takiej różnicy na prędkości , ale 2 więcej na największej powinny być odczuwalne. W każdym razie możesz też nauczyć się jeździć kadencyjnie ale jak napęd masz do wymiany to warto rozważyć opcję 12-36 

Napisano

 

 

Osobiście został bym przy 44 t

Czy do mojej korby da się założyć tarczę 44T o innym wyglądzie niż ta oryginalna do FC-M590?

Czy gdybym wymieniał również tarczę 32T to czy spasowałyby tarcze od np z SLX FC-M675 albo SLX FC-M672 (ładne są...  ;)  )

Napisano

Od m675 raczej nie bardzo , spójrz przy mocowaniu. https://www.google.pl/search?q=fc-m675&client=ms-android-samsung&prmd=inv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj4t7eL88bOAhVGkywKHUSoAdcQ_AUICCgB&biw=320&bih=454#imgrc=CRsWjaan_dJF4M%3A

 

Może gdyby się pobawil pilnikiem to by weszła .

 

Jakaś inną niż od m590 pewnie da się znaleźć , jutro się rozejrze.

 

Musisz też wziąć pod uwagę rozstaw otworów , choć przeważnie są takie same u Shimano.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

A czy te nowe korby nie mają czasami niesymetrycznego układu otworów mocujących? Czy linie symetrii przechodzące przez otwory nie przecinają się pod kątem innym niż 90 stopni jak w "normalnej" korbie? Inaczej:  czy zamiast "+" nie ma tam przypadkiem "x".

Napisano

 

 

czy zamiast "+" nie ma tam przypadkiem "x".

No tak.... przecież mimo rozstawu 104mm mogą otwory nie być współosiowe.....

A spodobała mi się właśnie tarcza od SLX albo od XT.. ale czy oprócz tego że mogą nie pasować otwory może inna konstrukcja tarczy źle wpłynąć na prawidłową pracę łańcucha przy zmianie przełożeń z dużej i na dużą tarczę?

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Mam już tarczę 44T. Taką samą jak miałem oryginalnie.

Czy do wymiaty największej tarczy potrzebne są jakieś nietypowe narzędzia?

Czy muszę wyciągać cały mechanizm z suportu, czy da się to zrobić nie wyciągając go - wymienić tylko tarczę....

Napisano

 

 

Mam już tarczę 44T. Taką samą jak miałem oryginalnie. Czy do wymiaty największej tarczy potrzebne są jakieś nietypowe narzędzia? Czy muszę wyciągać cały mechanizm z suportu, czy da się to zrobić nie wyciągając go - wymienić tylko tarczę....

Nie musisz zdejmować korby. Do wymiany wystarczy imbus i ewentualnie płaski śrubokręt.  

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...