Skocz do zawartości

[~200zł] diagnoza i wybór nowego amora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mój obecny amortyzator z roweru Merida Matts 80 z 2006 ( z tego co znalazłem w internecie, to amor SR Suntour XCT 75mm ) uległ niestety wygięciu, a dzięki mojej pomocy później złamaniu :(

Szukam więc nowego amortyzatora, ponieważ będę zbierał na nowy rower nie chcę wydawać fortuny, a ponieważ ten też był budżetowy to myślę że obecny za 200 zł będzie na nawet wyższym poziomie.

 

Nie orientuję się za bardzo w tej specyfikacji amortyzatorów, tym bardziej że nie wiem dokładnie co właściwie mam. Tutaj prośba, żebyście pomogli mi ustalić czego potrzebuję, jakieś wskazówki co i gdzie mierzyć, ile powinno wyjść. Strzelam że mam nie tapered (prosty?), 1 i 1/8", oś 9mm, no i skok 75 mm. Koło 26 cali, hamulce V-brake.

Później postaram się wrzucić jakieś zdjęcia.

 

I od razu, czy bardzo rozwalę geometrię ramy jeśli dam amortyzator 100mm zamiast 75mm? Na stronie Suntour widziałem XCT w wersji 2016 ze skokiem 100 lub 80, wtedy lepiej celować w 80? Zaznaczę że chciałbym zaczynać jeździć MTB, póki co planuję kampinos i okolice Warszawy. 

Jeśli informacje które podałem są wystarczające, proszę o polecenia jakichś amortyzatorów.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tak szybkie odpowiedzi :D

 

@skom25

Wydaje mi się że to co dla ciebie minimum, to dla mnie będzie aż nadto, jeśli ten amortyzator mi wystarczał, to jak teraz kupię z podobnego segmentu to też trochę posłuży. A za jakiś rok - dwa będę zmieniał cały rower, i to już będzie poważna inwestycja ;)

 

@Tatanka

Znaczy gdzie? Mógłbyś to jakoś zaznaczyć w paintcie?

 

Przesyłam zdjęcia.

 

 

Edit: Te oferty są chyba tylko pod hamulce tarczowe, ja mam V-brake, dobrze mówię czy coś poplątałem?

post-197881-0-28662300-1471202414_thumb.jpg

post-197881-0-36975500-1471202455_thumb.jpg

post-197881-0-19470700-1471202476_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mierzyłem teraz swoją długość rury sterowej to wychodziło 21, tutaj jest 19,5. To będzie wielka różnica?

 

Edit: Czy jeśli mam to axle to crown = 47 cm, a rurę sterową 21, to jeśli będzie axle to crown = 49 cm, a rura 19 to wyjdzie na to samo? Czy jednak coś się znacząco zmieni?

 

Przepraszam że tak pytam, ale chwilowo nie mam za wiele gotówki a chciałbym móc znów jeździć na rowerze :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co jestem zdecydowany na drugą opcję z tych co podałeś (XCT 100mm), wysłałem zapytanie czy przytną mi rurę i wbiją gwiazdkę (bo domyślam się że "domyślnie" w amorze nie ma). Jeśli tak to dokupię również podkładki i będę zamawiał.

Czy ma ktoś może jakieś uwagi do tego amora? Czy już na starcie przydałoby się go jakoś serwisować? Czy nic nie trzeba robić i mogę zamontować i jechać? 

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz ewentualnie kupić sprej do amortyzatorów  http://allegro.pl/brunox-deo-smar-do-goleni-amortyzatrow-spray-90ml-i5152481216.html.    Gwiazdki nie ma.Ogólnie amor zakładasz i jedziesz.Na jaką długość chcesz dociąć? Jeśli chodzi o uwagi,to poczytaj w internecie.Ale cena lepszych to od 300,no i problem z piwotami(rzadkość w nowych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w długości axle to crown to 2 cm (mała szansa że 2,5), ja myślę żeby kierownicę podwyższyć o jakieś 3, sterową miałem 21, czyli albo będę przycinał do 22cm, albo dla pewności 21,5 cm. Zamówię kilka podkładek do tego, więc pewnie skończy się na 22, z ryzykiem że podwyższę o 3,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...