Skocz do zawartości

[Hamulce hydrauliczne]Zalane olejem samochodowym


Bogi_Abi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Moj kolega ma problem, zalal hamulce olejem samochodowym  :wallbash: I tu tworzy sie pytanie, czy moge rozebrac te hamulce do zera i je wyczyscic?
Czy bedzie dalo sie je odpowietrzyc, na pewno sie bedzie dalo tylko czy to ich nie zepsuje?
Teraz nie chodza mu w ogole
wszystko na nowo sie zrobi, odpowietrzy, wleje oryginalny olej shimano i powinno byc git.
 

Napisano

 

 

wszystko na nowo sie zrobi, odpowietrzy, wleje oryginalny olej shimano i powinno byc git.

Nie będzie. Uszczelki są robione pod konkretny rodzaj oleju.

 

Zalanie hamulców na olej mineralny dot-em = śmierć hamulca = śmietnik - tego kolega dokonał. W przypadku zalania odwrotnie efekt jest podobny.

 

Także hamulce macie do wymiany.  :bye2:

 

Na pokrywce masz napis " Mineral oil only ". Możesz koledze pogratulować ode mnie  :thumbsup:

Napisano

Temat nie dotyczy zalania Dot'em tylko olejem samochodowym a to nie to samo. Szczerze nie spotkałem się z nikim kto wpadł by na podobny pomysł więc sam jestem ciekaw potencjalnych efektów przepłukania układu. 

  • Mod Team
Napisano

Pytanie czym płukać by nie uszkodzić uszczelek ... proponował bym olejem mineralnym. najlepiej lhm, tani i dużo. Proponował bym również rozebrać klamkę i zacisk. Jeżeli klamka na sucho, po zlaniu leju nie chce pracować to jest zgon.

Napisano

Olej hydrauliczny i olej silnikowy mają inne właściwości dlatego nie działa. Nie wiem czy zadziała hamulec ale możesz go przepłukać i pierwszą dawkę oleju wywalić i dopiero 2 zostawić i sprawdzić działanie. Najwyżej olej się zmarnuje. Daj znać czy zadziałało bo sam jestem ciekaw.

Plusem jest to, że silnikowy raczej nie zjadł uszczelek, minusem, że przewody mogą być do wymiany albo jedno płukanie może nie starczyć ze względu na lepkość oleju.

 

W maszynach budowlanych też geniusze zalewali układ hydrauliczny olejem bądź czymś innym ale po wyczyszczeniu i zalaniu olejem hydraulicznym działało więc trzymam kciuki.

Napisano

Jak zostały zalane olejem mineralny, tylko że silnikowym, a nie hydraulicznym, to uszczelniania może na tym nie ucierpią, gorzej jak to był syntetyczny.

A hamować na silnikowy nie będzie, bo on pod wypływem ciśnienia zmienia swoją objętość, a hydrauliczny nie. To nie jest tylko kwestia odpowietrzenia, tylko złego oleju po prostu. ;)

Napisano

A może tak rozcieńczonym do 50% Izopropanolem? Tyle że najlepiej byłoby wszystko rozkręcić i oddzielnie przelać każdy element.

 

Ja bym do każdego elementu naszykował 2 strzykawki: IPA 50%, Tani olej mineralny.

 

Przelać kilka razy IPA dość sprawnie każdy element a następnie olejem żeby wypłukać resztki wody. W sumie każdy element ma "wejście" i "wyjście", można strzykawką pod ciśnieniem nalać płynu i dopiero zwolnić "wyjście", przynajmniej będzie gwarancja że płyn wleje się w każdy zakamarek.

 

Wy tu śmieszkujecie, a pamiętam jak z pół/ rok temu był ktoś kto chciał zalewać hamulce wodą  :thumbsup:

Napisano

Czytam te koemnatrze i nadal nikt nie odpowiedzial an konkretne pytanie :P|
Czy moge rozebrac te hamulce na posczegolne czesci, chodzi o sam zacisk, czyli dostac sie do srodka ;p 

Napisano

Możesz. 

 

 

 

To teraz pora zaczekać na kogoś kto zamontuje tam linkę

Był już temat

 

[Hamulce hydrauliczne] Luźna linka

 także jest namiastka.

Napisano

No a podałeś model hamulca że oczekujesz odpowiedzi? Shimano na swojej stronie udostępnia pliki "Exploded View", czyli podział na elementy. Ściągnij sobie i będziesz miał wgląd co i jak.

Napisano

No a podałeś model hamulca że oczekujesz odpowiedzi?

Ja bym wręcz najpierw spytał co to za hamulce (kto je wyprodukował). Bo tak naprawdę, to nie wiemy, czy one nie są czasem pod DOT'a. Bo Bogi_Abi napisał tylko, ze

wleje oryginalny olej shimano i powinno byc git.

. A wlanie choćby najbardziej oryginalnego oleju shimano np do Avidów pracujących na DOTcie raczej nie sprawi, ze "będzie git". Więc po pierwsze prosimy o podanie producenta i modelu hamulców.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Wy tu śmieszkujecie, a pamiętam jak z pół/ rok temu był ktoś kto chciał zalewać hamulce wodą

Znam przypadki zalewania hebli wodą, bo woda jest neutralna, nie szkodzi i jak olej wyciekł w trasie, woda jest najlepszym pomysłem, i do dotu i do oleju. Ludzie na Maurach HS tysiące KM na wodzie robili :P jedynie zamarza zimowa pora.

 

Lepiej mieś jakiś hamulec niż nie mieć go wcale ;)

Napisano

Śmiechy chichy, a hamulce na roztworze glikolu zrobili (jakieś hipsterskie za grubą kasę, chyba byłl temat o nich).

Hamulce hydrauliczne na linkę też były - w przełaju, żeby zachować kompatybilność z klamkami.

 

Do kompletu brakuje elektrodynamicznych i pneumatycznych. W sumie same plusy powietrznych, nie zagotujemy, nie zapowietrzymy, ekologiczne ;)

  • Mod Team
Napisano

A z ciśnienia w układzie można utrzymywać stale ciśnienie w oponach, nawet po przebiciu, no i oczywiście automatyczna regulacja ;)

Napisano

Może i woda lepsza niż nic, no ale tak przy świadomym serwisie?  :woot:

Napisano

 

 

Ja bym wręcz najpierw spytał co to za hamulce (kto je wyprodukował). Bo tak naprawdę, to nie wiemy, czy one nie są czasem pod DOT'a

Rower to trek 4500 series 4 tylko nie moge znalezc go na internecie w wersji z hydraulikami
 
Napisano

Powiedz jaka marka hamulców to wszystko będzie wiadomo ;) powinno być napisane na zaciskach lub gdzieś małymi literkami na klamkach.

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...