Bogi_Abi Napisano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 Moj kolega ma problem, zalal hamulce olejem samochodowym I tu tworzy sie pytanie, czy moge rozebrac te hamulce do zera i je wyczyscic?Czy bedzie dalo sie je odpowietrzyc, na pewno sie bedzie dalo tylko czy to ich nie zepsuje?Teraz nie chodza mu w ogolewszystko na nowo sie zrobi, odpowietrzy, wleje oryginalny olej shimano i powinno byc git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 wszystko na nowo sie zrobi, odpowietrzy, wleje oryginalny olej shimano i powinno byc git. Nie będzie. Uszczelki są robione pod konkretny rodzaj oleju. Zalanie hamulców na olej mineralny dot-em = śmierć hamulca = śmietnik - tego kolega dokonał. W przypadku zalania odwrotnie efekt jest podobny. Także hamulce macie do wymiany. Na pokrywce masz napis " Mineral oil only ". Możesz koledze pogratulować ode mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 Temat nie dotyczy zalania Dot'em tylko olejem samochodowym a to nie to samo. Szczerze nie spotkałem się z nikim kto wpadł by na podobny pomysł więc sam jestem ciekaw potencjalnych efektów przepłukania układu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 13 Sierpnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 Pytanie czym płukać by nie uszkodzić uszczelek ... proponował bym olejem mineralnym. najlepiej lhm, tani i dużo. Proponował bym również rozebrać klamkę i zacisk. Jeżeli klamka na sucho, po zlaniu leju nie chce pracować to jest zgon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 Olej hydrauliczny i olej silnikowy mają inne właściwości dlatego nie działa. Nie wiem czy zadziała hamulec ale możesz go przepłukać i pierwszą dawkę oleju wywalić i dopiero 2 zostawić i sprawdzić działanie. Najwyżej olej się zmarnuje. Daj znać czy zadziałało bo sam jestem ciekaw. Plusem jest to, że silnikowy raczej nie zjadł uszczelek, minusem, że przewody mogą być do wymiany albo jedno płukanie może nie starczyć ze względu na lepkość oleju. W maszynach budowlanych też geniusze zalewali układ hydrauliczny olejem bądź czymś innym ale po wyczyszczeniu i zalaniu olejem hydraulicznym działało więc trzymam kciuki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogi_Abi Napisano 13 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 Dobra sprobuje, jak maja byc do wyrzucenia to juz lepiej sprobowac szkoda zeby 200zl poszlo sie walic ;pJak bede robil to dam znac ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Jak zostały zalane olejem mineralny, tylko że silnikowym, a nie hydraulicznym, to uszczelniania może na tym nie ucierpią, gorzej jak to był syntetyczny.A hamować na silnikowy nie będzie, bo on pod wypływem ciśnienia zmienia swoją objętość, a hydrauliczny nie. To nie jest tylko kwestia odpowietrzenia, tylko złego oleju po prostu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 A może tak rozcieńczonym do 50% Izopropanolem? Tyle że najlepiej byłoby wszystko rozkręcić i oddzielnie przelać każdy element. Ja bym do każdego elementu naszykował 2 strzykawki: IPA 50%, Tani olej mineralny. Przelać kilka razy IPA dość sprawnie każdy element a następnie olejem żeby wypłukać resztki wody. W sumie każdy element ma "wejście" i "wyjście", można strzykawką pod ciśnieniem nalać płynu i dopiero zwolnić "wyjście", przynajmniej będzie gwarancja że płyn wleje się w każdy zakamarek. Wy tu śmieszkujecie, a pamiętam jak z pół/ rok temu był ktoś kto chciał zalewać hamulce wodą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Wy tu śmieszkujecie, a pamiętam jak z pół/ rok temu był ktoś kto chciał zalewać hamulce wodą To teraz pora zaczekać na kogoś kto zamontuje tam linkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogi_Abi Napisano 14 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Czytam te koemnatrze i nadal nikt nie odpowiedzial an konkretne pytanie |Czy moge rozebrac te hamulce na posczegolne czesci, chodzi o sam zacisk, czyli dostac sie do srodka ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Możesz. To teraz pora zaczekać na kogoś kto zamontuje tam linkę Był już temat [Hamulce hydrauliczne] Luźna linka także jest namiastka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 No a podałeś model hamulca że oczekujesz odpowiedzi? Shimano na swojej stronie udostępnia pliki "Exploded View", czyli podział na elementy. Ściągnij sobie i będziesz miał wgląd co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 No a podałeś model hamulca że oczekujesz odpowiedzi? Ja bym wręcz najpierw spytał co to za hamulce (kto je wyprodukował). Bo tak naprawdę, to nie wiemy, czy one nie są czasem pod DOT'a. Bo Bogi_Abi napisał tylko, ze wleje oryginalny olej shimano i powinno byc git. . A wlanie choćby najbardziej oryginalnego oleju shimano np do Avidów pracujących na DOTcie raczej nie sprawi, ze "będzie git". Więc po pierwsze prosimy o podanie producenta i modelu hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Sierpnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Wy tu śmieszkujecie, a pamiętam jak z pół/ rok temu był ktoś kto chciał zalewać hamulce wodą Znam przypadki zalewania hebli wodą, bo woda jest neutralna, nie szkodzi i jak olej wyciekł w trasie, woda jest najlepszym pomysłem, i do dotu i do oleju. Ludzie na Maurach HS tysiące KM na wodzie robili jedynie zamarza zimowa pora. Lepiej mieś jakiś hamulec niż nie mieć go wcale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Śmiechy chichy, a hamulce na roztworze glikolu zrobili (jakieś hipsterskie za grubą kasę, chyba byłl temat o nich). Hamulce hydrauliczne na linkę też były - w przełaju, żeby zachować kompatybilność z klamkami. Do kompletu brakuje elektrodynamicznych i pneumatycznych. W sumie same plusy powietrznych, nie zagotujemy, nie zapowietrzymy, ekologiczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Sierpnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 A z ciśnienia w układzie można utrzymywać stale ciśnienie w oponach, nawet po przebiciu, no i oczywiście automatyczna regulacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Może i woda lepsza niż nic, no ale tak przy świadomym serwisie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Pytanie czy gazowana czy niegazowana się lepiej sprawdzi:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogi_Abi Napisano 14 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Ja bym wręcz najpierw spytał co to za hamulce (kto je wyprodukował). Bo tak naprawdę, to nie wiemy, czy one nie są czasem pod DOT'a Rower to trek 4500 series 4 tylko nie moge znalezc go na internecie w wersji z hydraulikami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 A rok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Powiedz jaka marka hamulców to wszystko będzie wiadomo powinno być napisane na zaciskach lub gdzieś małymi literkami na klamkach. Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.