Marcin86Poznan Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam rowerowych mistrzów rzemiosła;) Mam problem w tłoczkiem w zacisku przedniego koła od nowości a dokładnie, cały czas ociera mi okładzina o tarczę. Dziś postanowiłem zgodnie z filmem na YT zdjąć zacisk, wyjąć okładziny i wepchnąć tłoczki aby były równo. Jeden był wysunięty i zgodnie z tym co mówili na filmie tłoczek powinien dość lekko wejść a u mnie musiałem użyć dość sporo siły. Mimo wszystko koło kręciło się super do czasu kilku przejazdów w terenie.... Czy taki zacisk jest uszkodzony i trzeba wymienić na nowy czy da się jakoś ten tłoczek zreperować? Nie mam sztywnej osi więc pewnie koło delikatnie się przestawia, ale tłok nie chowa się cały po kilku przychamowaniach i chyba to jest problem. Z góry Edytowane 12 Sierpnia 2016 przez Marcin86Poznan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Odkręć zacisk, wyjmij klocki, schowaj tłoczki i wtedy naciśnij klamkę i sprawdź czy działają równo. Pamiętaj żeby nie przesadzić, żeby tłoczki nie wyskoczyły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 12 Sierpnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Tak naprawdę to ten hamulec jest nienaprawialny i jednorazowy. W Shi(t)mano sensowne rzeczy zaczynają się od cyferki 5 wzwyż. Celowo uogólniam, ale na dłuższą metę tak jest. Można bawić się w ustawianie, smarowanie i serwis, ale gra nie jest warta świeczki bo najdalej za dwa, trzy tygodnie będzie to samo. Mój patent to wyjąć klocki, wcisnąć delikatnie klamkę kilka razy tak aby tłoczek jeszcze bardziej się wysunął. Psikniesz na ten tłoczek albo brunoxem albo jak ja to robię - silikonem w spraju(można też smarem teflonowym w spraju), wepchnij tłoczki do zacisku i znów popracuj klamką. Czynność powtarzaj aż praca będzie równomierna. Aha, raczej nie używaj preparatów penetrujących typu WD-40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Nie wiem jak to możliwe ( może jakiś starszy egzemplarz mam? ) ale ja u siebie problemów nie mam z tymi hamulcami, wszystko działa idealnie. Natomiast kolega kupił od kogoś hamulce zdjęte z roweru, tylny zacisk "zeszczał" się okropnie po około 60 km na jego rowerze, wcześniej miały przejechane podobno lekko ponad 100. Także jeździj póki działają a potem śmietnik, długo nie wierzyłem w te wszystkie opowieści dopóki nie zobaczyłem na własne oczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Pewnie masz starsze , z nowymi tak niestety jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 13 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 Dobra dziś się pobawię trochę. Kolejne pytanko czy zmienić sam zacisk np. na Deore bo ponoć pasuje czy cały komplet bo czytałem, że klamki hamulca są najważniejsze a nie zacisk? Na jakie hamulce zmienić? Shimano czy inną firmę? Nie wiem ile zainwestować bo nie wiem czy chce rower rozbudować czy pojeździć i kupić inny, lepszy dlatego XT czy XTR na tą chwilę nie wchodzą w grę. Kupić nowe czy używane bądź poszukać zdemontowanych z nowego roweru i zawsze trochę oszczędzić. Ostanie pytanko czy wciskając klamkę hamulca bez klocków nie zapowietrzę hamulca no chyba, że tłoczki wypadną to logiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 (edytowane) Jak zmieniać to całość , klamki M396 do najszczęśliwszych tez nie należą. W miarę dobre i solidne to SLX M675 , ale wszystko zależy od budżetu (używek bym nie skreślał , ale przed zakupem dokładnie obejrzał). Jeśli będziesz wciskał delikatnie obserwując tłoczek to nic nie powinno się stać. Edytowane 13 Sierpnia 2016 przez gtb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 13 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 A hamulce innych firm? Coś warte polecenia jest też? W tych czasach wszystko tak robią aby się psuło co logiczne ale pewnie są jakieś mniej awaryjne hample;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 Generalnie shimanowskie wypadają najlepiej w stosunku cena/jakoś/obsługa (moim zdaniem) , świetnie sprawowały się Magury MT ale serwis (odpowietrzanie) tego to mordęga a i tak nie zrobisz tego jak fabryka , Avidy nigdy mi nie przypasowały (ale to tylko moja opinia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 Z tymi klamkami to uważaj, rozmawiałem z użytkownikiem @Tobo i jeżeli chcesz zamontować klamkę z ServoWave to wypada zmienić przewody na model 90, inaczej podobno klamka będzie jak z gumy. A jak zsumujesz klamki + przewody to... wyjdzie prawie tak jak za komplet nowych hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 13 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 Czyli w grę wchodzi tylko cały zestaw. Wadliwy zacisk dawać na gwarancję? Może dadzą nowy to się sprzeda. Kupie sobie slx na przód cały zestaw a na tył jak odłożę bo i tak tylny działa super i nic nie blokuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 13 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 Dziś zajechałem wadliwy zacisk i na zjazdach sam hamował automatycznie a potem umarł Pytanie moje kupić w/w slx czy dołożyć do XT? Jak slx to te m7000? czy bodajże 675? Wolał bym M7000 bo całe czarne ale może wadliwe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Opinii o M7000 na razie nie ma za wiele bo dopiero co weszły na rynek , ale konstrukcja klamki jest identyczna jak w M8000 , M985 i M9000. W przypadku starszych modeli M675 i M785 różnicy w działaniu nie było w ogóle (miałem oba modele równocześnie na dwóch rowerach) , XT miał tylko regulację Free Stroke która i tak praktycznie nic nie daje. Obecnie u siebie mam M8000 a żona M675 i w tym wypadku różnicy w pracy również nie ma (podejrzewam , że przy M7000 będzie identycznie). Jeśli nie masz parcia na magię napisu XT to bierz SLX , M675 kupisz znacznie taniej tak więc od ciebie zależy czy ładniejsza klamka jest warta dopłaty (dla mnie była stąd wybór M8000). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 14 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Dla mnie musi być czarne żeby pasowało;) Ok to slx wezmę i pewnie nawet będą na wyrost bo u mnie za długich zjazdów nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Sierpnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Magury MT ale serwis (odpowietrzanie) tego to mordęga a i tak nie zrobisz tego jak fabryka Magura MT pierwszej seri owszem, nowsze są plug&Play zalewasz i zapominasz ze masz. A jak trzeba to zalewasz jeszcze raz i masz. Nie ma problemów już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CentrumRowerowe Napisano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 Nowa seria hamulców XT 8000 miewa problemy, lepiej celować w starego SLX 675, taniej i sprawdzona pancerna konstrukcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 19 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 Po problemach mogę już chyba zostać serwisantem bo rozbierałem tyle razy, że.... Przypadkiem dziwne zjawisko trafiłem a mianowicie wciąż tarło o tarczę, dlatego w akcie desperacji i braku pomysłów zamieniłem klocki lewy na prawy i odwrotnie i cisza, koło pięknie się kręci. Nie wiem co to ma do rzeczy ale zadziałało. Kupiłem już slx m7000 ale jest w pudełku to może faktycznie oddam i zamienię na starszy model i przeboleje tą srebrną klamkę. Tak przy okazji zepsuty hamulec oddałem na reklamację i bez problemu. Przysłali kuriera zabrali i czekam na (mam nadzieję) nowy;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.