stevann Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam, Po długich przemyśleniach co do mojego Rometu Wagant postanowiłem nie wymieniać części które by się dało na całkiem nowe (współczesne), tylko niedziałające zastąpiłem działającymi ale z tej samej epoki, że tak powiem. Co do wyglądu wizualnego zmieniłem tylko siodło oraz kierownice na baranka no i muszę jeszcze pozbyć się błotników. I teraz mam trzy pytania do was, a mianowicie,1. czy typowe stare kolarzówki mają taki sam lub podobny mostek, nie mam go za nisko ?, 2. kierownica ma tylko 37cm długości/szerokości jest dość wąska, chciałbym zmienić na nową, ale szerszą czy komfort jazdy będzie lepszy ? przy skręcaniu idzie się przewrócić ,3. czy ten romet przypomina wam choć trochę starą kolarzówkę ? Zapomniałem dodać, że hamulce są takie po prostu zwykłe nie pod baranka źle to nie wygląda nie ? Jeśli mostek jest za niski to polećcie jakiś troszkę nowszy który będzie pasował. Oto on: https://zapodaj.net/c4d959e3631d3.jpg.html https://zapodaj.net/1887b2809b908.jpg.html https://zapodaj.net/b0ad70e3cad1b.jpg.html Edytowane 12 Sierpnia 2016 przez stevann Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 1. czy typowe stare kolarzówki mają taki sam lub podobny mostek, nie mam go za nisko ? Mostek jest w stylu typowym dla starej kolarki , a wysokość regulujesz pod własne preferencje a nie dla wyglądu. 2. kierownica ma tylko 37cm długości/szerokości jest dość wąska, chciałbym zmienić na nową, ale szerszą czy komfort jazdy będzie lepszy ? Jak wyżej, przede wszystkim tobie ma być wygodnie tak więc śmiało zakładaj szerszą. 3. czy ten romet przypomina wam choć trochę starą kolarzówkę ? Taką turystyczną kolarkę , Romet w tamtych czasach na tej samie ramie tworzył Orkana z barankiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stevann Napisano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Chciałem dźwignąć mostek, ale niestety bardziej już się nie da , z nowych części coś wejdzie ?, bo na części rower stary to w mojej okolicy nikt nie sprzedaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Zmierz średnicę kierownicy przy osadzeniu mostka , jeśli jest 25,4 to taką znajdziesz bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stevann Napisano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 (edytowane) Zmierz średnicę kierownicy przy osadzeniu mostka , jeśli jest 25,4 to taką znajdziesz bez problemu. Musiałbym zmienić klamki i linki, stare plastikowe klamki pękły i walce nie są już na miejscu, wyskoczyły w ogóle nie da się hamować. Najpierw myślałem nad zmianą tylko klamek, ale myślę, że znowu może nie pasować linka do klamki więc postanowiłem wymienić to i to czyli linki razem z klamkami tylko pytanie czy linki o takie będą pasować pod starą szczękę ?http://northpeak.pl/czesci-rowerowe-i-akcesoria/linki-pancerze/linka-hamulca-180-cm-w-pancerzu A tutaj szczęki: https://zapodaj.net/e184e25816a61.jpg.html Edytowane 12 Sierpnia 2016 przez stevann Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 Pancerze kupuj z metra jakieś markowe a linki nierdzewne szlifowane - niby to drobiazg a mocno waży na jakości hamowania i ogólnej kulturze pracy. Co do wąskiej kierownicy, to jeśli będziesz wyrzucał to chętnie przygarnę . Mostek nie chce się podnieść - to znaczy, krótki? Czy się zapiekł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stevann Napisano 13 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 (edytowane) Mostek krótki, wygodniej było by mi raczej na troszkę podwyższonej kierownicy, wcisnął bym tam na mostek i sztycę z typowej kolarki np herkules, peugeot ? lub kupić mostek razem z sztycą na powiedzmy wymiar, ale czy taki znajdę pod stary rower ? Aha, i jakie polecasz klamki szosówki pod walca (zakończenie linki) Edytowane 13 Sierpnia 2016 przez stevann Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 (edytowane) Mostek krótki, wygodniej było by mi raczej na troszkę podwyższonej kierownicy, [...] kupić mostek razem z sztycą na powiedzmy wymiar, ale czy taki znajdę pod stary rower ? Tak jak pisano wyżej, to jest typowy mostek na klin do sterów 1" . Jest pełno tego typu mostków o różnej długości i wzniosie, musisz tylko dobrać taki, który tobie pasuje. Albo szukasz takiego, który ma dłuższą sztycę, albo zmieniasz kąt mostka-podnosisz go w górę https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ2lo40Bi5gDahbSG4gfSfJfp8eCLrvyu8ACUJo2cTk5wMqRArv wcisnął bym tam na mostek i sztycę z typowej kolarki np herkules, peugeot ? Tak, te stare mostki będą pasować ale.... niekoniecznie te od Peugeota. Bo Francuzi wymyślili swój własny standard i ich mostki wcale nie są calowe. Przy calowym średnica zewnętrzna sztycy mostka to 22,2mm, a we francach równe 22 mm. Niby nie dużo, ale łapiesz luz. Tak samo otwór pod kierownicę ma trochę inną średnicę 25mm zamiast 25,4mm. Szukaj więc w używkach, ale omijaj "francuzy" jakie polecasz klamki szosówki pod walca (zakończenie linki) . Nie spotkałem klamek szosowych pod zakończenie dużym walcem. Jak wymieniasz klamki, to kup też i nowe linki pasujące do szosowych Edytowane 14 Sierpnia 2016 przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Jeśli nie idziesz 100% w historyczny wygląd, to proponowałbym adapter tego typu (link przypadkowy): http://allegro.pl/adapter-do-mostka-a-head-accent-ad-307-i6337788441.html i do tego standardowe mostki ahead. Wygląda to całkiem dobrze na starych rowerach ale kwestia gustu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ros Napisano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 Tak, te stare mostki będą pasować ale.... niekoniecznie te od Peugeota. Bo Francuzi wymyślili swój własny standard i ich mostki wcale nie są calowe. Przy calowym średnica zewnętrzna sztycy mostka to 22,2mm, a we francach równe 22 mm. Niby nie dużo, ale łapiesz luz. Tak samo otwór pod kierownicę ma trochę inną średnicę 25mm zamiast 25,4mm. Szukaj więc w używkach, ale omijaj "francuzy" @Garlock - bardzo przydatna informacja, szczególnie że posiadam właśnie Peugeota. Czy dotyczy to tylko klasyków tj. z lat 70-tych/80-tych czy również nowszych modeli? Pytam bo moja szosówka jest z roku 1996 i właśnie zastanawiam się nad zmianą mostka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 Czy dotyczy to tylko klasyków tj. z lat 70-tych/80-tych czy również nowszych modeli? Raczej starszych modeli, ale gwarancji nie dam. Musisz zmierzyć suwmiarką. jest tu spora dowolność, bo ja np. mam Motobecane z lat 80-tych, więc powienienem mieć stery metryczne, a mam porządne 1" (co jest wyraźnie ostemplowane na nakrętce sterów, żeby się nikt nie pomylił). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ros Napisano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 @Garlock - lecę w takim razie mierzyć Raz jeszcze dzięki za cenną informację! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 Jeśli chodzi o widelec to te 0,2 na średnicy daje 0,1 na stronę, można to poprawić do calowych standardów i w normalnej jeździe nie będzie problemów. Przy poważniejszym wyczynie i tak bym nie dotykał gwintowanych widelców, więc problemu nie ma . To jeśli chodzi o zamontowanie mostka oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.