Skocz do zawartości

[Koła do XC MTB 29er] Pomoc przy złożeniu kompletu DT Swiss +- 1500 g

Diablo_94

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Chciałbym odchudzić Mojego MTB'ka i złożyć nowy komplet kół na komponentach DT Swiss (preferowana waga kół +- 1500g). Nie mam doświadczenia w składaniu kół i nigdy tego nie robiłem dlatego bardzo proszę o pomoc w tym zakresie i doradzenie w kwestii zestawu. Rower wykorzystywany jest do treningów i maratonów. Dodam również, że Moja waga to 64 kg także zależy mi na tym aby koła były lekkie ale za to sztywne. Na zestaw szykuję +- 2000 zł.

Koła chciałbym złożyć na obręczach DT XR 331, o których słyszałem dość dobre opinieCzy jest to dobry pomysł ? 

Proszę o doradzenie w kwestii dalszych komponentów.

Za każdą pomoc serdecznie dziękuję.

1868-1868.jpg

Napisano

Piasty DT 350 28H

Obręcze Ztr Crest mk3
Szprychy PSR TB 2016

Powinno być w okolicach 1500g własnie, a kto Ci złoży masz wyżej info.

I jak ma być lekko to robisz koniecznie tubeless'a.

Napisano

Dawid niestety nie odpisuje od paru dni dlatego postanowiłem napisać tutaj. A na tych obręczach co napisałem, czyli DT XR 331 doradzicie mi jaki zestaw kupić ? (chciałbym tzw. full zestaw dt swiss). Będę jezdzić z dętką. System bezdętkowy za mną nie przemawia :) Do tej pory jeździłem z 32 szprychami. Jak wyglada sprawa z 28 ? Jak to wplywa na sztywność ? 

Napisano

Ja mam koła 27,5 na 28H i nie widzę żadnych wad tych 4 szprych mniej, jak Ci zależy na lekkim zestawie to te 4 szprychy to 20g, na 2 kołach masz już 40g.

Więcej szprych = koło bardziej wytrzymałe i sztywne, ale przy twojej wadze nie powinieneś odczuć różnicy pomiędzy 28, a 32.

Cresty są sporo pewniejsze od XR 331, szprychy jak chcesz koniecznie DT to jakieś cieniowane dobrać to też nie problem, jak na szprychy płaskie się zdecydujesz, to poproś o kilka szprych dodatkowych na wszelki wypadek, bo może być spory problem o taką szprychę w lokalnym serwisie rowerowym.