Diablo_94 Napisano 12 Sierpnia 2016 Napisano 12 Sierpnia 2016 Witam.Chciałbym odchudzić Mojego MTB'ka i złożyć nowy komplet kół na komponentach DT Swiss (preferowana waga kół +- 1500g). Nie mam doświadczenia w składaniu kół i nigdy tego nie robiłem dlatego bardzo proszę o pomoc w tym zakresie i doradzenie w kwestii zestawu. Rower wykorzystywany jest do treningów i maratonów. Dodam również, że Moja waga to 64 kg także zależy mi na tym aby koła były lekkie ale za to sztywne. Na zestaw szykuję +- 2000 zł.Koła chciałbym złożyć na obręczach DT XR 331, o których słyszałem dość dobre opinie. Czy jest to dobry pomysł ? Proszę o doradzenie w kwestii dalszych komponentów. Za każdą pomoc serdecznie dziękuję.
Mod Team durnykot Napisano 12 Sierpnia 2016 Mod Team Napisano 12 Sierpnia 2016 Napisz do Dawida, na pewno Ci pomoże i złoży bardzo fajne koła.
phoe Napisano 12 Sierpnia 2016 Napisano 12 Sierpnia 2016 Piasty DT 350 28H Obręcze Ztr Crest mk3Szprychy PSR TB 2016 Powinno być w okolicach 1500g własnie, a kto Ci złoży masz wyżej info.I jak ma być lekko to robisz koniecznie tubeless'a.
woojj Napisano 12 Sierpnia 2016 Napisano 12 Sierpnia 2016 Dla 29 zdecydowanie szersze obręcze polecam.... 28 szerokość zewnętrzna. Sztywność i wytrzymałość kół będzie o wiele lepsza.... troszkę waga wzrośnie.
Diablo_94 Napisano 12 Sierpnia 2016 Autor Napisano 12 Sierpnia 2016 Dawid niestety nie odpisuje od paru dni dlatego postanowiłem napisać tutaj. A na tych obręczach co napisałem, czyli DT XR 331 doradzicie mi jaki zestaw kupić ? (chciałbym tzw. full zestaw dt swiss). Będę jezdzić z dętką. System bezdętkowy za mną nie przemawia Do tej pory jeździłem z 32 szprychami. Jak wyglada sprawa z 28 ? Jak to wplywa na sztywność ?
phoe Napisano 12 Sierpnia 2016 Napisano 12 Sierpnia 2016 Ja mam koła 27,5 na 28H i nie widzę żadnych wad tych 4 szprych mniej, jak Ci zależy na lekkim zestawie to te 4 szprychy to 20g, na 2 kołach masz już 40g. Więcej szprych = koło bardziej wytrzymałe i sztywne, ale przy twojej wadze nie powinieneś odczuć różnicy pomiędzy 28, a 32.Cresty są sporo pewniejsze od XR 331, szprychy jak chcesz koniecznie DT to jakieś cieniowane dobrać to też nie problem, jak na szprychy płaskie się zdecydujesz, to poproś o kilka szprych dodatkowych na wszelki wypadek, bo może być spory problem o taką szprychę w lokalnym serwisie rowerowym. Kolejny + dla Crest to wew szerokość 23mm, w XR 331 masz tylko 20mm. I jak Ci na wadze koła zależy, to wiedz że, dętka waży około 200g, a mleko 100ml to 100g, a nikt ci aż 100ml nie każe tego mleka lać.
dran2 Napisano 12 Sierpnia 2016 Napisano 12 Sierpnia 2016 Chcesz dać 2k za wylajtowane koła, oszczędzać nawet na ilości szprych, i jeździć potem z dętką?
Diablo_94 Napisano 12 Sierpnia 2016 Autor Napisano 12 Sierpnia 2016 @dran2gdzie ja napisałem że chce oszczędzać na szprychach ? Zadałem tylko pytanie, jak wpływa to na sztywność, bo wcześniej jeździłem na 32. Preferuje system dętkowy a że chce złożyć sobie lekki zestaw kół to chyba nic złego ?
Sorrow Napisano 12 Sierpnia 2016 Napisano 12 Sierpnia 2016 Przepraszam ,że się wtrącam ,ale również szukam pomocy w znalezieniu kół, lato się kończy ,amortyzator lada chwila wróci z serwisu ,a kół jak nie było tak nie ma.Mam okazje ? kupić następujące: XR 1501 Spline One 29 " Wymiar koła : 622 x 20 Waga: 1510g (para) - VR : 710g / HR: 800g Typ opon: Clincher Otwór zaworu: Presta Ø 6,5 mm Materiał Rim : aluminium Kolor Rim : czarny Wolnobieg : DT Swiss Ratchet system SRAM MTB XD dla XX1 Mocowanie tarcz IS ( 6 otworów ) Szprychy: DT Competition Straightpull 28h? Nyple : DT Pro Blokada aluminium Sznurowanie : 3 -cross Rozmiar opon : 1,7 " - 2,4 " SPLINE jednej technologiiKoła i tarcze hamulcowe widoczne na zdjęciach załączonych od sprzedającego. Całość ma wynieść 1500-1600 PLN. Pytanie czy nadadzą się one do jazdy XC i Trial czy są to typowe wyścigówki ?Będę ogromnie wdzięczny za Wasze sugestie i porady ,bo szukam kół już od 2 miesięcy... W razie jakichkolwiek pytań chętnie udzielę odpowiedzi.
phoe Napisano 13 Sierpnia 2016 Napisano 13 Sierpnia 2016 Wyścigowe, pytanie ile ważysz i co przez pojęcie Trial rozumiesz, bo do robienia drop, hop itp non stop to lepiej coś mocniejszego poszukać. To są typowe lekkie koła do XC, ale w górach na nich pojeździsz spokojnie jak nie będzie ich katował.I mając już 1500-1600zł(jeszcze na zestaw do tubeless zostanie), składasz spokojnie nowe koła na DT 350 + DT M442 czy nawet E512/EX471 + do tego szprychy cieniowane i w cale te koła jakieś mega ciężkie nie będą, a wytrzymałościowo sporo więcej zniosą.
Fenthin Napisano 13 Sierpnia 2016 Napisano 13 Sierpnia 2016 Pytanie czy nadadzą się one do jazdy XC i Trial czy są to typowe wyścigówki ? Trial czy trail? To dwie zupełnie inne bajki. Do pierwszego się kompletnie nie nadają, do drugiego w sumie lepiej byłoby złożyć coś wytrzymalszego.
Sorrow Napisano 13 Sierpnia 2016 Napisano 13 Sierpnia 2016 Witam,dziękuję za zainteresowanie oraz odpowiedzi. Oczywiście chodziło o trail ,ale pora była późna zdarzyła się literówka Ekstremalnie do tej pory nie jeździłem ,ale przychodzi nowy amortyzator co mi na to pozwoli ,stąd również zmiana kół pod QR15. Ważę 77kg + odzież i plecak to wyjdzie 85kg spokojnie. Próbowaliśmy zbudować coś z Dawidem ,ale kontakt się urwał. Jestem w stanie wydać max 2000PLN, zależy mi na wadze i trwałości, chcę by były lekkie ,ale równocześnie niezawodne w trudniejszych warunkach. Nie muszą to być obowiązkowo DT Swissy ,ale dla mnie jako nieobeznanego w temacie kół wybór będzie polegać tylko na Waszych opiniach. Stanęło na: Obręcze 29" DT Swiss XM401 lub XR331 lub Crest ArchEX ??Piasta przód DT Swiss 350s Straight Pull 15x100Piasta tył DT Swiss 350s Straight Pull QR z możliwością konwersji w przyszłości na sztywną oś 142/12mm (obecna rama ma 10x135)Szprychy DT Pillary lub DT Competition lub Sapim CX-RAY (te niestety trudno są dostępne w wersji prostej tylko w wersji J-bend)Jako kontakt się urwał szukam kół ,używanych już złożonych lub nieużywanych w ogóle. Tutaj jednak przy mojej tylnej osi do gry musi wejść Adapter.Znalazłem również kolejne ogłoszenie, koła za 1500 PLN: Koła :. Roval Trawers czarno-białe , Szerokość ( 28.4mm na zewnątrz , wewnątrz 23,3mm )Tubeless rim tape bez wentyliSzprychy : DT Swiss Comp czarne 2.0mmNyple : aluminium , czarnePiasta przednia : Roval / Specialized , czarne , 32 -dołkowe , 15mm thru OSI / 100mmPiasta tylna : DT Swiss 350 , czarna , 32 otwory , XD freewheeling 12mm thru OSI / 142mmWaga przód : 790grWaga tył: 945grtutaj już bez tarcz, zacisków oraz opon.Pozdrawiam i dziękuję za wyrozumiałość oraz chęć udzielenia mi pomocy. Przyjemnego weekendu.
Mod Team durnykot Napisano 13 Sierpnia 2016 Mod Team Napisano 13 Sierpnia 2016 Wspomniane wcześniej XR1501 oraz Rovale mają bębenek XD pod sramowski napęd 1x11 ,który nie jest kompatybilny z klasycznymi napędami. Jeśli nie masz napędu pod bębenek XD licz się z kosztami nowego bębenka. Do tej pory jeździłem z 32 szprychami. Jak wyglada sprawa z 28 ? Jak to wplywa na sztywność ? Jeżdżę na kołach 28h ( koł "full DT Swiss) i przy mojej sporej wadze nie ma problemów ze sztywnoscią Może rzuć okiem na kola Ritcheya http://www.formicki-bike.pl/pl/Produkty/?id=30124/Kola_Ritchey_MTB_29%27%27_WCS_Trail_30_Tubeless_
Sorrow Napisano 13 Sierpnia 2016 Napisano 13 Sierpnia 2016 Dzięki za odpowiedź. Napisałem ,że adapter wchodzi w grę.edit.: W internecie mało jest opinii o kołach, znalazłem jedynie ,że są na łożyskach kulkowych.
phoe Napisano 13 Sierpnia 2016 Napisano 13 Sierpnia 2016 Koła Roval(Speca) odpuść bo: - masz bębenek XD - wiąże się to z wymianą bębenka lub kasety - są to koła jednak OEM'owe i do części z tych kół jest problem dostać np łożysko bo jest nietypowe- bębenka możesz tak łatwo nie dostać, bo tylna piasta to raczej nie jest DT 350, tylko piasta zrobiona pod/przez Speca z Ratchet od DT po prostu.(prawie każde koło speca ma opis że "DT 350 internals", ale nigdy że to jest DT 350) - złożysz w ich cenie koła nowe lepsze lub porównywalne na obu piastach DT 350 DT 350 + DT M442 + PSR TB2016 - takie coś wazy 1650g w 27,5(może być czy za dużo?) i masz naprawdę fajne koła do XC/AM czy nawet lekkiego Enduro, Dawid Ci złoży je za jakieś 1300-1400zł, a jak póki co nie odpisuje to może jest na urlopie? Na stronie jest podany telefon możecie też zadzwonić. Poproś od razu o jakieś 4 szprychy na zapas, żeby mieć w razie "W", a reszta kasy na zestaw do tubelessa + ewentualnie jakieś dobre opony i jeździć. Mavic'a koła też omijaj lepiej, mega problem żeby czasami dostać głupią szprychę.
HarveyDent Napisano 13 Sierpnia 2016 Napisano 13 Sierpnia 2016 Dawid coś ostatnio rzadko zagląda na forum, ale naprawiał mi koło w ubiegłym tygodniu i wsio via tel dogadałem P.S Zdecydowanie dopłacił bym do obręczy XM401
Diablo_94 Napisano 19 Sierpnia 2016 Autor Napisano 19 Sierpnia 2016 Wazna sprawa. Sklep jest w stanie zlozyc mi kola na takich modelach jak: BONTRAGER, MAVIC oraz NOVATEC (biorac w rozliczeniu obecny moj zestaw kol). Bardzo prosze w takim razie o pomoc przy zlozeniu dobrego zestawu koł 1600-1700 g dobrych jakosciowo aby nie wymagaly ciaglego centrowania i byly warte swojej ceny. Max budzet na zestaw kol to 1700 zł PS. Czy te marki jak Mavic i Novatec to dobre jakosciowo produkty jezeli chodzi o kola? Bo nie mialem z nimi jeszcze stycznosci
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.