Skocz do zawartości

[Koła do XC MTB 29er] Pomoc przy złożeniu kompletu DT Swiss +- 1500 g


Diablo_94

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Chciałbym odchudzić Mojego MTB'ka i złożyć nowy komplet kół na komponentach DT Swiss (preferowana waga kół +- 1500g). Nie mam doświadczenia w składaniu kół i nigdy tego nie robiłem dlatego bardzo proszę o pomoc w tym zakresie i doradzenie w kwestii zestawu. Rower wykorzystywany jest do treningów i maratonów. Dodam również, że Moja waga to 64 kg także zależy mi na tym aby koła były lekkie ale za to sztywne. Na zestaw szykuję +- 2000 zł.


Koła chciałbym złożyć na obręczach DT XR 331, o których słyszałem dość dobre opinieCzy jest to dobry pomysł ? 

Proszę o doradzenie w kwestii dalszych komponentów.

 

Za każdą pomoc serdecznie dziękuję.

 

 

 

1868-1868.jpg

Napisano

Piasty DT 350 28H

Obręcze Ztr Crest mk3
Szprychy PSR TB 2016

 

Powinno być w okolicach 1500g własnie, a kto Ci złoży masz wyżej info.

I jak ma być lekko to robisz koniecznie tubeless'a.

Napisano

Dawid niestety nie odpisuje od paru dni dlatego postanowiłem napisać tutaj. A na tych obręczach co napisałem, czyli DT XR 331 doradzicie mi jaki zestaw kupić ? (chciałbym tzw. full zestaw dt swiss). Będę jezdzić z dętką. System bezdętkowy za mną nie przemawia :) Do tej pory jeździłem z 32 szprychami. Jak wyglada sprawa z 28 ? Jak to wplywa na sztywność ? 

Napisano

Ja mam koła 27,5 na 28H i nie widzę żadnych wad tych 4 szprych mniej, jak Ci zależy na lekkim zestawie to te 4 szprychy to 20g, na 2 kołach masz już 40g.

Więcej szprych = koło bardziej wytrzymałe i sztywne, ale przy twojej wadze nie powinieneś odczuć różnicy pomiędzy 28, a 32.

Cresty są sporo pewniejsze od XR 331, szprychy jak chcesz koniecznie DT to jakieś cieniowane dobrać to też nie problem, jak na szprychy płaskie się zdecydujesz, to poproś o kilka szprych dodatkowych na wszelki wypadek, bo może być spory problem o taką szprychę w lokalnym serwisie rowerowym.

 

Kolejny + dla Crest to wew szerokość 23mm, w XR 331 masz tylko 20mm.

 

I jak Ci na wadze koła zależy, to wiedz że, dętka waży około 200g, a mleko 100ml to 100g, a nikt ci aż 100ml nie każe tego mleka lać. ;)

Napisano

@dran2

gdzie ja napisałem że chce oszczędzać na szprychach ? Zadałem tylko pytanie, jak wpływa to na sztywność, bo wcześniej jeździłem na 32. Preferuje system dętkowy a że chce złożyć sobie lekki zestaw kół to chyba nic złego ?

Napisano

Przepraszam ,że się wtrącam ,ale również szukam pomocy w znalezieniu kół, lato się kończy ,amortyzator lada chwila wróci z serwisu ,a kół jak nie było tak nie ma.

Mam okazje ? kupić następujące:

 

XR 1501 Spline One 29 " Wymiar koła : 622 x 20 Waga: 1510g (para) - VR : 710g / HR: 800g Typ opon: Clincher Otwór zaworu: Presta Ø 6,5 mm Materiał Rim : aluminium Kolor Rim : czarny Wolnobieg : DT Swiss Ratchet system SRAM MTB XD dla XX1 Mocowanie tarcz IS ( 6 otworów ) Szprychy: DT Competition Straightpull 28h? Nyple : DT Pro Blokada aluminium Sznurowanie : 3 -cross Rozmiar opon : 1,7 " - 2,4 " SPLINE jednej technologii
Koła i tarcze hamulcowe widoczne na zdjęciach załączonych od sprzedającego. Całość ma wynieść 1500-1600 PLN. Pytanie czy nadadzą się one do jazdy XC i Trial czy są to typowe wyścigówki ?

Będę ogromnie wdzięczny za Wasze sugestie i porady ,bo szukam kół już od 2 miesięcy... W razie jakichkolwiek pytań chętnie udzielę odpowiedzi.

 

post-198049-0-53405600-1471038554_thumb.jpg

post-198049-0-76904700-1471038557_thumb.jpg

post-198049-0-96300500-1471038560_thumb.jpg

post-198049-0-93413400-1471038563_thumb.jpg

post-198049-0-31674300-1471038567_thumb.jpg

post-198049-0-92261600-1471038570_thumb.jpg

post-198049-0-52986600-1471038577_thumb.jpg

Napisano

Wyścigowe, pytanie ile ważysz i co przez pojęcie Trial rozumiesz, bo do robienia drop, hop itp non stop to lepiej coś mocniejszego poszukać. To są typowe lekkie koła do XC, ale w górach na nich pojeździsz spokojnie jak nie będzie ich katował.

I mając już 1500-1600zł(jeszcze na zestaw do tubeless zostanie), składasz spokojnie nowe koła na DT 350 + DT M442 czy nawet E512/EX471 + do tego szprychy cieniowane i w cale te koła jakieś mega ciężkie nie będą, a wytrzymałościowo sporo więcej zniosą.

Napisano

Pytanie czy nadadzą się one do jazdy XC i Trial czy są to typowe wyścigówki ?

Trial czy trail? To dwie zupełnie inne bajki. Do pierwszego się kompletnie nie nadają, do drugiego w sumie lepiej byłoby złożyć coś wytrzymalszego.

Napisano

Witam,

dziękuję za zainteresowanie oraz odpowiedzi. Oczywiście chodziło o trail ,ale pora była późna zdarzyła się literówka  :sweat: Ekstremalnie do tej pory nie jeździłem ,ale przychodzi nowy amortyzator co mi na to pozwoli ,stąd również zmiana kół pod QR15. Ważę 77kg + odzież i plecak to wyjdzie 85kg spokojnie. Próbowaliśmy zbudować coś z Dawidem ,ale kontakt się urwał. Jestem w stanie wydać max 2000PLN, zależy mi na wadze i trwałości, chcę by były lekkie ,ale równocześnie niezawodne w trudniejszych warunkach. Nie muszą to być obowiązkowo DT Swissy ,ale dla mnie jako nieobeznanego w temacie kół wybór będzie polegać tylko na Waszych opiniach. Stanęło na:

Obręcze 29" DT Swiss XM401 lub XR331 lub Crest ArchEX ??
Piasta przód DT Swiss 350s Straight Pull 15x100
Piasta tył DT Swiss 350s Straight Pull QR z możliwością konwersji w przyszłości na sztywną oś 142/12mm (obecna rama ma 10x135)
Szprychy DT Pillary lub DT Competition lub Sapim 
CX-RAY (te niestety trudno są dostępne w wersji prostej tylko w wersji J-bend)

Jako kontakt się urwał szukam kół ,używanych już złożonych lub nieużywanych w ogóle. Tutaj jednak przy mojej tylnej osi do gry musi wejść Adapter.

Znalazłem również kolejne ogłoszenie, koła za 1500 PLN:

Koła :. Roval Trawers czarno-białe , Szerokość ( 28.4mm na zewnątrz , wewnątrz 23,3mm )Tubeless rim tape bez wentyliSzprychy : DT Swiss Comp czarne 2.0mmNyple : aluminium , czarnePiasta przednia : Roval / Specialized , czarne , 32 -dołkowe , 15mm thru OSI / 100mmPiasta tylna : DT Swiss 350 , czarna , 32 otwory , XD freewheeling 12mm thru OSI / 142mmWaga przód : 790grWaga tył: 945grtutaj już bez tarcz, zacisków oraz opon.Pozdrawiam i dziękuję za wyrozumiałość oraz chęć udzielenia mi pomocy. Przyjemnego weekendu.
  • Mod Team
Napisano

Wspomniane wcześniej XR1501 oraz Rovale mają bębenek XD pod sramowski napęd 1x11 ,który nie jest kompatybilny z klasycznymi napędami. Jeśli nie masz napędu pod bębenek XD licz się z kosztami nowego bębenka.

 

 

Do tej pory jeździłem z 32 szprychami. Jak wyglada sprawa z 28 ? Jak to wplywa na sztywność ? 

Jeżdżę na kołach 28h ( koł "full DT Swiss) i przy mojej sporej wadze nie ma problemów ze sztywnoscią

Może rzuć okiem na kola Ritcheya

http://www.formicki-bike.pl/pl/Produkty/?id=30124/Kola_Ritchey_MTB_29%27%27_WCS_Trail_30_Tubeless_

 

 

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Napisałem ,że adapter wchodzi w grę.

edit.: W internecie mało jest opinii o kołach, znalazłem jedynie ,że są na łożyskach kulkowych.
 

Napisano

Koła Roval(Speca) odpuść bo:

- masz bębenek XD - wiąże się to z wymianą bębenka lub kasety

- są to koła jednak OEM'owe i do części z tych kół jest problem dostać np łożysko bo jest nietypowe
- bębenka możesz tak łatwo nie dostać, bo tylna piasta to raczej nie jest DT 350, tylko piasta zrobiona pod/przez Speca z Ratchet od DT po prostu.(prawie każde koło speca ma opis że "DT 350 internals", ale nigdy że to jest DT 350)

- złożysz w ich cenie koła nowe lepsze lub porównywalne na obu piastach DT 350

 

DT 350 + DT M442 + PSR TB2016 - takie coś wazy 1650g w 27,5(może być czy za dużo?) i masz naprawdę fajne koła do XC/AM czy nawet lekkiego Enduro, Dawid Ci złoży je za jakieś 1300-1400zł, a jak póki co nie odpisuje to może jest na urlopie? Na stronie jest podany telefon możecie też zadzwonić. Poproś od razu o jakieś 4 szprychy na zapas, żeby mieć w razie "W", a reszta kasy na zestaw do tubelessa + ewentualnie jakieś dobre opony i jeździć.

 

Mavic'a koła też omijaj lepiej, mega problem żeby czasami dostać głupią szprychę.

Napisano

Wazna sprawa.

 

Sklep jest w stanie zlozyc mi kola na takich modelach jak: BONTRAGER, MAVIC oraz NOVATEC (biorac w rozliczeniu obecny moj zestaw kol). Bardzo prosze w takim razie o pomoc przy zlozeniu dobrego zestawu koł 1600-1700 g dobrych jakosciowo aby nie wymagaly ciaglego centrowania i byly warte swojej ceny. Max budzet na zestaw kol to 1700 zł

PS. Czy te marki jak Mavic i Novatec to dobre jakosciowo produkty jezeli chodzi o kola? Bo nie mialem z nimi jeszcze stycznosci

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...