Romanek5 Napisano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2016 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. W przyszłym sezonie wyjeżdżam na wyprawę do Fatimy (ok 4k km), po sezonie będę zmieniał ramę + koła + korbę, (co z reszta komponentów? ->jak się hajs znajdzie to wymienię > W 2015, byłem na swoim rowerku w Rzymie 2,5k km w miesiąc, jechało mi się wygodnie : ) także było spoko, montaż bagażnika był trochę dziwny ,bo musiałem zrobić "adapter"(długa śruba+nakrętki<zamiast kupowany*1>) z powodu posiadania hamulców tarczowych Avid BB 5 . Specyfikacja Rama;Accent ranger 2015 19` - koła 26` Amortyzator;Fox RLC F100Przełożenie ;3x9 Korba Shimano Deore 175 Bagażnik Crosso Sakwy Crosso Dry 2x 30l Na koniec sezonu chciałbym zrobić:Rama;Accent Peak 2016 roz<do doboru> - koła 29` Amortyzator;Fox RLC F100 Przełożenie ; 3x9 Korba Shimano XT 175 Bagażnik Crosso Sakwy Crosso Dry 2x 30lMoje dane : Wzrost : 176 cm Waga ; 79 kg <będzie raczej mniej>Dł ręki <z dłonią> : 82cm Dł ręki <bez dłoni> : 63 cmDł nogi <od uda mierzone po zew.> : 95 cm Poza wyprawami śmigam po lesie w 90% nie śmigam zbytnio po szosie, na tripa zmieniam zawsze opony na cienkie bo będziemy jechać ścieżkami rowerowymi + drogami , niestety nie stać mnie na drugi rower do wypraw na którym mógłbym polegać.Problemy/Pytania to:1. Accent peak 29 - nie ma wkrętów do montażu bagażnika <zakup adapterów>- Czy ktoś już to robił? 2. Czy taka geometria się nada do jazdy <dniowo 100-180 km > ?3. Co sądzicie o takim ułożeniu,jestem w stanie kupić inną ramę<proszę o propozycje do ~700 zł>4. Wybrać się z tym wszystkim do bikefitera ? jak tak to jakiego polecacie <u kogo byliście> Z góry dziękuję za pomoc . Pozdrower ! :> *1 : https://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/bagazniki-rowerowe/akcesoria/p,adapter-bagaznika-do-hamulcow-tarczowych-crosso,470618.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2016 Po co z 29er robić trekking? Jak chcesz Accenta to ku Norcap czy jakoś tak się ta rama nazywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2016 1. Rozejrzyj się za bagażnikiem montowanym od razu do osi koła (tubus disco czy jego kopia od UC), trochę to kosztuje, ale nie trzeba się babrać z adapterami (do góry wystarczą byle jakie na rurki tylnego widelca). 2. Jeśli rama będzie ci pasować, to nie widzę przeszkód, sam mam wyprawowego mtb, ale na małych kołach. 3. Im dłużej jeżdżę, tym bardziej jestem przekonany, że klasyczne trekkingi nie nadają się na wyprawówki 4. BB5 to zło! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Romanek5 Napisano 11 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2016 Po co z 29er robić trekking? Jak chcesz Accenta to ku Norcap czy jakoś tak się ta rama nazywa -> Na tripa jade na dwa miesiące , poza tripem to śmigam cały czas po lesie,niestety tak jak pisałem nie kupię drugiego roweru, co do trekkingówek to niekiedy na MTB jedzie się lepiej bo "pewniej" : ) . Niestety tutaj nie ma opcji żeby zrobić z mojego aktualnego roweru trekkingowy. Tylko i wyłącznie MTB z przystosowaniem pod wyprawę dwu miesięczną ~4,5k km. Pozdrówka 1. Rozejrzyj się za bagażnikiem montowanym od razu do osi koła (tubus disco czy jego kopia od UC), trochę to kosztuje, ale nie trzeba się babrać z adapterami (do góry wystarczą byle jakie na rurki tylnego widelca). 2. Jeśli rama będzie ci pasować, to nie widzę przeszkód, sam mam wyprawowego mtb, ale na małych kołach. 3. Im dłużej jeżdżę, tym bardziej jestem przekonany, że klasyczne trekkingi nie nadają się na wyprawówki 4. BB5 to zło! 1. Wymiana bagażnika to jednak koszt 300zł , a adaptery kosztują max 100 , chyba że sprzedam swój aktualny za np 100zł i dołożę te 200,zobaczymy,ale dobry pomysł ! : ) Dziękuję :> 4. Co polecasz za hamulce ? - > mechaniczne bo są według mnie mniej wadliwe,i łatwiej je naprawić w trasie <co prawda nie będę w lesie równikowym,no ale jednak te "odpowietrzanie " kosztuje swoje - szczególnie jak jest liczone w euro (a ja student biedak xD)> : ) Bonus ->Czy czasem hamulec nie będzie wadził w montowaniu bagażnika ? ponieważ na UC - jest całkiem inaczej hamulec schowany : ) niż jak jest montaż w peak'u 29. <fotki> (zwrócę się z tym do UC) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2016 Nie moje pieniądze, ale inwestujesz w rower który nie będzie ani dobrym MTB ani rowerem wyprawowym. Jeśli nie stać cię na dwa rowery skup się na rowerze który ułatwi ci najlepszą podróż do Fatimy. Taki rower posłuży ci na kilka wypraw i na wiele lat.Z MTB jeszcze zdążysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2016 (edytowane) Mam tubusa logo evo, tam wystarczy odsunąć go o jakiś centymetr od ramy, żeby nie kolidował z hamulcem. W przypadku adapterów na oś bagażnik jest niżej i od razu odsunięty. Jeśli nie boisz się adapterów - można wybrać tańszą opcję. Moja pani strasznie narzekała w momencie kiedy w drodze do pracy załapała kapcia i później nie mogła założyć na powrót koła, dlatego przynajmniej w jej przypadku, lepszym rozwiązaniem jest to dedykowane W BB5 wkurzała mnie regulacja i to, że w przypadku mojej ramy i adapterów avida nie się tego ustawić tak, żeby klocki zużywały się chociaż do okolic 50%. Obecnie używam BB7 i BR416, oba uważam za lepsze od BB5; chciałem kupić TRP Spyke, ale nie mogę tego nigdzie dostać, a jak już niby jest, to się trzeba wozić ze sklepem, że przez dwa miesiące nie potrafi wysłać (więc podejrzewam, że jednak nie ma). Znam sporo ludzi, którzy jeżdżą na wyprawy rowerami mtb, często o typowo sportowej geometrii i sobie to chwalą P.S. Po nawierceniu dodatkowych otworów w dolnej blaszce bagaznika crosso można używać adapterów i Sport Arsenal (IMO gorsze, ale sporo tańsze - wymagają ciut dłużej osi - na zmówienie do zrobienia) i adapterów tubusa. Edytowane 11 Sierpnia 2016 przez wojtasin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2016 Ja ci polecę wyższe modele mechanicznych, np. Avid bb7,hayes mx1, mx2. bb5 jest średni. Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BezSpiny.pl Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 (edytowane) 1. Accent peak 29 - nie ma wkrętów do montażu bagażnika <zakup adapterów>- Czy ktoś już to robił? Jeśli jeszcze nie zakupiłeś tej ramy, to może pomyśl nad czymś co posiada otwory montażowe pod bagażnik? UNIBIKE Fusion, Evo KROSS Level 2. Czy taka geometria się nada do jazdy <dniowo 100-180 km > ? Jeśli na wyjazd zmienisz nieco ustawienia mostka (lub sam mostek) i siodełka, to tak - będzie można dość wygodnie przejechać 100-180km dziennie. Z konfiguracją pod MTB/XC wygodnie raczej nie będzie, bo z powodu pochylonej pozycji będą Ci się bardziej męczyły ręce i kark. 3. Co sądzicie o takim ułożeniu,jestem w stanie kupić inną ramę<proszę o propozycje do ~700 zł> Tak jak pisali poprzednicy, może lepiej pomyśleć o typowym rowerze wyprawowym, ewentualnie crossowym (np. Kross Evado), którym też spokojnie będziesz mógł pojechać do lasu? 4. Wybrać się z tym wszystkim do bikefitera ? jak tak to jakiego polecacie <u kogo byliście> Tutaj niestety nie pomogę, bo nie znam żadnego godnego polecenia. Edytowane 12 Sierpnia 2016 przez BezSpiny.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Broda Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Ja mam Peak i jechało się bardzo wygodnie [/url]">http://http://www.fotosik.pl/zdjecie/cda66bfe34344163'> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BezSpiny.pl Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 Ja mam Peak i jechało się bardzo wygodnie Podziel się jeszcze informacją w jaki sposób zamocowałeś bagażnik do ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Broda Napisano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 u góry mocowanie do zacisku sztycy [/url]">http:// na dole mocowanie do ośki koła od tubusa i bagażnik tubus logo classic 29 + wspomniany adapter( lekko musiałem przerobić bagażnik, wyciąć jeszcze jeden otwór przy mocowaniu) [/url]">http://http://images76.fotosik.pl/818/bd21487a1f78114f.jpg'> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Romanek5 Napisano 15 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2016 Ja mam Peak i jechało się bardzo wygodnie Czyli jakbym użył mocowania do ośki koła od tubusa i chciał zamocować bagażnik crosso, to to wypali ? : ) Jak sądzisz ? , bo jak rozumiem,przejściówka jest po to żeby ominąć hamulec + mieć to mocowanie na bagażnik,którego brakuje. Ile Km zrobiłeś ? jakieś bóle pleców / kolan ? : ) Możesz mi jeszcze powiedzieć ile mm ma twoja korba? Dziękuję wszystkim za pomoc : )!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Broda Napisano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2016 Co do mocowania do ośki koła to nie wiem czy do crosso będzie pasować. Zrobiłem koło 600 km w nie całe dwa tygodnie (bagaż ponad 35 kg), nie wystąpiły żadne bóle pleców czy kolan. Korby maja 175mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2016 Czyli jakbym użył mocowania do ośki koła od tubusa i chciał zamocować bagażnik crosso, to to wypali ? : ) Wypali. Crosso ma dość długie blaszki z hakiem i otworem, drugi otwór trzeba wywiercić, ale to akurat prościzna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi