Skocz do zawartości

[Rower] Canyon Nerve 6.0 WMN vs BTwin Rockrider 740 S


rowerzystkaPomocy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Świetne pytanie - z gatunku : co by było gdyby babcia była dziadkiem :icon_question:

Dalej szukasz i nie możesz wybrać :icon_question:

Według mnie żaden z tych rowerów nie jest wart swojej ceny.

Rozumiem, że full musi kosztować, ale hamulce w Canyonie i rama starszego typu w Rockriderze nie zachęcają.

Napisano

Wiem.. też bym je widział za 3k ale co zrobić - takie są ceny rowerów. Ja już nie szukam, wybrałem. Kobitka się nie załapała i nadal szuka. Mam wybór albo nie kupować wcale (jeśli mi zaproponujecie jeszcze droższe modele) albo pokombinować.

 

Jest forum.. są znawcy sprzętu, takie porównanie nie powinno być tutaj problemem ?

 

Poprawcie mnie jeśli się mylę ale hamulce łatwo wymienić, dlatego od razu zostaną zmienione. Najważniejsze jest bezpieczeństwo na zjazdach górskich i tutaj liczę na Waszą opinię, jakie hamulce zagwarantują mi bezpieczeństwo. Nie będzie to wyczyn ale raczej rekreacyjne jazdy po górach - szlaki + asfalt, prędkości mogą dochodzić do 60km/h. Ktoś gdzieś napisał, że te hamulce potrafią utracić płyn przy 10C, niewyobrażalne jest dla mnie, że zjeżdżam 60km/h i nagle przestaje hamować... Dlatego pójdą do wymiany od razu.. Z tego co czytałem Shimano SLX daje radę? Może by dało radę wymienić je całkiem inne tzn nie hydrauliczne? Wtedy byłoby bezpieczniej?

 

BTwin ma starszy typ ramy ale co z tego?

 

 

 

Napisano

Ale do czego ten rower?

Jesli w góry to żaden z nich. Nie chodzi o hamulce, bo to pikuś. Raczej problematyczna jest geo, która jest jak w rowerze cross country. Za te pieniadze, po rabacie możesz kupić Trance 3 z tego roku. Może jeszcze ktos będzie miał dostępny. Większy skok, geo bardziej AM. Graty jak graty. Szalu nie ma, ale w górach spisze sie lepiej niż zaproponowane rowery.

Napisano

Cześć,

 

Trance 3 jest cięższy i gorszy osprzętowo ale faktycznie ma ten skok 140mm - jesteś pewien, że będzie się lepiej sprawował w górach od Canyona WMN/BTwina? W końcu ciężar i osprzęt też są ważne? Dodatkowo, czy ten rower ma geometrię odpowiednią dla kobiety?

 

Rower na wypady w góry, wakacje, na pewno nie na wyczyn. Będą podjazdy i zjazdy szlakami górskimi. Do tej pory robiliśmy je rowerami crossowymi. Jeśli ww się do tego nie nadają, a my zrobiliśmy setki kilometrów na crossówkach na oponach terenowych po różnych górach polskich to już nie wiem ile trzeba wydać, żeby rower się nadawał do tego... Crossy dawały radę, ale amortyzacja była słaba z przodu i żadna z tyłu (Unibike Zethos). Żadnych problemów z hamulcami nie było, mimo, że nie mieliśmy tarczówek.

 

Problematyczna geo - jak w rowerze crossowym - o które elementy Ci chodzi? Nie da się ich wyeliminować wymianą mostka, odsunięciem siodła do tyłu? Rama Canyona Nerve 6.0 jest także w modelach Nerve za 14tyś, one też nie nadają się w góry?

 

Przykładowo - do czego nadaje się ten rower? https://www.canyon.com/pl/mtb/nerve/nerve-al-9-0-sl.html

A do czego ten? https://www.canyon.com/pl/mtb/nerve/nerve-al-6-0.html

 

Zacytuję ze strony Canyona:

Drugie imię modelu Nerve to wszechstronność. Cecha ta sprawia, że idealnie sprawdzi się on zarówno na lokalnych szlakach jak i na kultowych alpejskich ścieżkach. Dostępny w dwóch wersjach - o skoku 120 mm na kołach 27,5 cala oraz 110 mm na kołach 29 cali - dopasuje się do każdej sytuacji na trasie i każdego zawodnika. Lekka rama z efektywnym na podjazdach zawieszeniem sprawia, że pokonywanie przewyższeń jest zaskakująco łatwe a na zjazdach zachowasz pełną kontrolę nad rowerem. Szukasz roweru, który sprawdzi się w każdej sytuacji? To Canyon Nerve.

 

To rozumiem, że to wszystko ściema :/ ?

Napisano

Nikt nie pisze, że Nerve się nie nadaje w góry tylko zwraca uwagę, że są fulle o bardziej "bezpiecznej" geometrii. Rozchodzi się na ten przykład o kąty na główce ramy. Im są bardziej wypłaszczone tym zjazd wychodzi pewniej. Jest też kilka innych czynników, które powodują, że fulle xc to nie jest najlepszy pomysł. Chyba już dostałeś wcześniej taką odpowiedz więc nie wiem czego tutaj nie rozumiesz. 

Umówmy się natomiast co do jednego, że jak do tej pory jeżdziliście crossami po szlakach to raczej były to odcinki z tych łatwych. Jak ma być tak dalej to rower jak ten Nerve będzie idealny. Zresztą 740 również. 

 

Co do tego co pisze jeden czy drugi producent to zawsze trzeba to dzielić przez pół. Pierwsza opinia co do tego 740 c Deca to delikatnie to ujmując stek bzdur pisanych jak by na zamówienie. 

Napisano

To raczej Ty powinieneś dać jakiś przykład na to co robiliście i gdzie na tych crossach. Z zapodaniem filmów z czyjejś jazdy jest tak, że to odczucie bywa subiektywne bo każdy ma swój styl jazdy i umiejętności. Tutaj masz taki przykład trudniejszego odcinka na którym taki Nerve będzie się jednak męczył o wiele więcej niż Spectral z takim patentem jak sztyca regulowana https://www.youtube.com/watch?v=V1LOH6UsJvA  Zakładasz, że Nerve jeszcze potanieje więc z takim budżetem i tak nie ma lepszego wyboru jak idzie o fulle. Jednak jak jest opcja dołożyć to na pewno do czegoś lepiej poskładanego jak wspomniany Spectral. 

Napisano

To nie kwestia ceny, ale kwestia geometrii ramy. Twoje propozycje mają geometrie stosowana w rowerach xc, polecany Trance czy tez Nerv, maja zupełnie inną. Główka ma bardziej płaskie kąty, dzięki czemu inaczej rower sprawuje sie na zjazdach.

Rowery, które prezentujesz maja kat główki 69", Trance ma 67,5. Nie duza różnica, ale na końcu amor jest ustawiony pod innym kątem. Jeśli chcesz jeździć po płaskich trasach jak np. Ścieżki w Świeradowie to ok. Jesli bardziej stronę szlaki, trudniejsze technicznie to jazda na tych rowerach będzie wymagała większej wprawy. Da się, przejechać na nich te same trasy co Trance'em, ale nie będzie tego czegoś.

Jak pisał Beskid, gdzie ten rower ma być używany?

Napisano

Jak widać mozna zrobić tę trasę na HT i nie trzeba inwestować w fulla. Ale ja nadal twierdzę, że Trance lub Spectral to lepsza inwestycja. Natomiast Nerve tez ja pokona. Tu naprawdę nie chodzi o skok amortyzatorów, ale o geo ramy. Po prostu będzie łatwiej, będzie prościej. Natomiast to juz Twoja decyzja co wybierasz. Znasz nasze propozycje i opinie.

Jak chcesz sztywniaka to pomysl o Kross Dust.

Jak widać mozna zrobić tę trasę na HT i nie trzeba inwestować w fulla. Ale ja nadal twierdzę, że Trance lub Spectral to lepsza inwestycja. Natomiast Nerve tez ja pokona. Tu naprawdę nie chodzi o skok amortyzatorów, ale o geo ramy. Po prostu będzie łatwiej, będzie prościej. Natomiast to juz Twoja decyzja co wybierasz. Znasz nasze propozycje i opinie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...