Skocz do zawartości

[smarowanie] jaki olej do łancucha na deszcz i piasek


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tylko nie Rohloff... przecież on smołę zrobi z napędu po deszczu + piasku...

Możesz czerwonego Finish Line używać, tylko często będziesz musiał smarować, ale będzie czysto w miarę.

Napisano
Tylko nie Rohloff... przecież on smołę zrobi z napędu po deszczu + piasku... Możesz czerwonego Finish Line używać, tylko często będziesz musiał smarować, ale będzie czysto w miarę.

 

Czerwony FL na deszcz i brud? Gratuluję wyboru, przecież w takich warunkach to on zniknie z łańcucha po kilku km. Nie wiem o co chodzi autorowi pisząc brud, ale jeśli to błoto, to obojętnie czego użyjesz, łańcuch i tak będzie cały ubabrany tym błotem, więc lepiej jednak, żeby był nasmarowany, ale brudny, niż nie był wcale nasmarowany i też brudny.

Napisano

witam. czy jest jakis smar łancuchowy odporny na deszcz i na bród?

 

Czerwony FL na deszcz i bród?

Bród:

Br%C3%B3d_na_Huczwie_w_Obrowcu.jpg

 

Brud:

matthew_bend_OR.jpeg

 

Na to pierwsze starczy nawet masło. Na drugie... coś gęstego i odpornego na duże ilości wody. Sprzęt i tak trzeba będzie wyczyścić po powrocie.

Napisano

Deszcz i piasek to nie jest bagno... :D

... jak chce mieć czysty napęd to tylko i wyłącznie stosować "suchy" smar i często smarować.
Nawet stosując jakiś mega super uber wyczynowy smar i tak po jakimś większym błocie łańcuch i cały napęd do czyszczenia, na to nie ma innego rozwiązania.

 

I własnie chodzi o bród czy brud. :D

Napisano

@@Fenthin, dzięki, już poprawione :)

 

 

 

Deszcz i piasek to nie jest bagno... :D ... jak chce mieć czysty napęd to tylko i wyłącznie stosować "suchy" smar i często smarować.

 

Ale suchy smar jest na suche warunki, a nie na deszcz. Na deszcz stosuje się gęsty olej, którego tak łatwo woda nie wypłuczę, a że będzie brudził? No trudno, ale przynajmniej będzie nasmarowany. To co widzimy na zdjęciu, to pewnie jakieś zawody ( chyba, że ktoś się wpiepszył w niezłe bagno :) ), w których nikogo nie interesuje czy łańcuch ma jeszcze smar czy nie, byle dojechać do mety, a później się zobaczy co ze sprzętem, czy wymieniamy czy tylko smarujemy. Na taki syf nie ma skutecznego lekarstwa, nawet boję się pomyśleć jak wyglądały golenie amora.

 

 

 

Nawet stosując jakiś mega super uber wyczynowy smar i tak po jakimś większym błocie łańcuch i cały napęd do czyszczenia, na to nie ma innego rozwiązania.

 

I tu się z Tobą zgadzam.

Napisano

Na czerwonym FL jest że można w deszczu stosować, jest nawet nie na suche warunki tylko zmienne(no ale chodzi o jakiś przelotny deszcz rzecz jasna).

Wypłucze go mocniejszy deszcz dość szybko co jest logiczne, ale nie ma na to innej rady, albo suchy smar i mamy czysto jak jeździmy w kurzu, albo mokry i działa dłużnej podczas deszczu, ale zbiera nam więcej kurzu.

 

Nie ma na to jednego rozwiązania że jednocześnie deszcz i piasek + ma być czysto, możemy się do jutra o to kłócić nawet. :D

Napisano

Dzieki za pomoc, brud mialem na myśli piasek. Czerwony finisz line nada sie na jazdę po parku/ w terenie i będzie odporny na przelotny deszcz? Czy może zielony lepszy? Dziennie jeżdżę ok 50km

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...