jakac93 Napisano 8 Sierpnia 2016 Napisano 8 Sierpnia 2016 Witam, Doszły do mnie dzisiaj dziwne słuchy i jak się okazało wydobywają się one z tylnej piasty. Jest to dźwięk "suchych" łożysk i to prawdopodobnie w bębeneku bo gdy pedałuję dźwięk ustaje. Na początku myślałem, że to łańcuch, bo jest strasznie głośny, ale to jednak nie on. Pytanie mam takie, czy da się tam zajrzeć i czy potrzebuję do tego jakichś niestandardowych narzędzi? Dodam, że koła mają ok 300 km, ale nie widzi mi się wysyłanie ich na gwarancję, a z racji używania zwrotu też nie zrobię tutaj filmik, na którym nie wiem czy usłyszycie coś oprócz łańcucha https://youtu.be/iNfTdKlO2zk
cervandes Napisano 8 Sierpnia 2016 Napisano 8 Sierpnia 2016 Mam 802SB od grudnia 2015. Zjechane 3900km i dwa serwisy za mną, tzn po około 1000km musiałem tam zajrzeć bo było za głośno. Moim zdaniem fabrycznie bębenek jest za sucho poskładany. Zdejmujesz dekielki i wypukujesz ośkę od strony przeciwnej niż napęd, tak aby większe łożysko zostało w piaście a wypadło to mniejsze 6000 ze strony bębenka. Masz miskę na wierzchu. I teraz opcje dwie: rozkręcić i standardowo, czyszczenie i składanie na małej ilości smaru wyłącznie na bieżniach kulek. Opcja druga za którą jestem ja to metoda parktoola czyli bez rozkręcania bębenka odkręcić go imbusem od piasty, zdjąć uszczelkę, wypłukać w benzynie kilka razy a potem zalać olejem przekładniowym. Odsączyć nadmiar, poskładać. Jeśli będziesz rozbierał to pamiętaj, że miska ma lewy gwint a w bębenku masz niesymetryczną liczbę kulek. 27 wewnątrz i 25 na zewnątrz. Poskładanie symetryczne będzie generowało opory albo trzaski. U mnie po 3500km zaczęło brzydko pracować to mniejsze łożysko. Ono jest jakieś szajsowate, chińskie. Rozbierając możesz od razu kupić 6000 2RS lepszej firmy, np FAGa, FŁT czy SKFa i od razu wymienić. Ja zapłaciłem za FAGa dyszkę.
mklos1 Napisano 8 Sierpnia 2016 Napisano 8 Sierpnia 2016 Miałem. Zapraszam: http://blog.bosorowerem.pl/?p=1472 http://blog.bosorowerem.pl/?p=1658 Bębenek był tak mocno skręcony/zapieczony że nie byłem go w stanie rozkręcić.
jakac93 Napisano 8 Sierpnia 2016 Autor Napisano 8 Sierpnia 2016 Dzięki panowie, jutro bębenek wykąpię w oleju
mklos1 Napisano 9 Sierpnia 2016 Napisano 9 Sierpnia 2016 Gęstość oleju nie jest bez znaczenia. Dodatkowo pod uszczelkę oraz pod łożysko warto dać obficie towotu, żeby uszczelnić piastę i olej nie będzie wyciekał.
rzezniol Napisano 9 Sierpnia 2016 Napisano 9 Sierpnia 2016 Moja metoda na skuteczne rozkręcenie tego bębenka jest stosunkowo prosta ... Kawałek płaskownika najlepiej spasowanego na ciasno tak aby miał tylko minimalny luz na wycięciach miski i na wewnętrznym obwodzie bębenka. Montujemy płaskownik w imadło i zakładamy całe koło wycięciem miski na ten płaskownik. Umiejętne dociśnięcie i obręcz koła jako dźwignia przy odkręcaniu w moim przypadku daje 100% skuteczność. Do lewego gwintu i niesymetrycznej ilości kulek dodałbym przypilnowanie wszystkich podkładek dystansowych pod miskę. Zgubienie nawet tej najcieńszej może doprowadzić do przyblokowania bębenka na łożyskowaniu. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.