Mbw3 Napisano 8 Sierpnia 2016 Napisano 8 Sierpnia 2016 Cześć, Chodzi mi po głowie renowacja starej kolarzówki, która miałaby mi służyć do dojazdu do pracy. Nie chodzi mi, żeby odtworzyć historyczny wygląd. Zależy mi zeby dobrze chodziła i w miarę dobrze wygladała. Szukam na allegro kolarzówek jakiś starych, które by sie nadawały do odnowy. możecie powiedzieć na co zwrócić uwagę? jaki koszt może mieć cała inwestycja? Cytuj
borsooq Napisano 8 Sierpnia 2016 Napisano 8 Sierpnia 2016 Zwróć uwagę na mocowanie suportu i rozmiar kół. Najlepiej, jakby mozna było wkręcić suport typu pakiet i koła były w rozmiarze 28". Kolejna sprawa, to ster. Dla wymiaru 1", nakręcanego znajdziesz wszystkie możlaiwe części. Reszta, jest kwestią subiektywną. Jak nie chcesz dużo inwestować, to zwróć uwage na lakier. To w sumie jedna z droższych rzeczy (malowanie proszkowe, to minimum 150 pln). Cała reszta, o ile szukasz części, które po prostu są, działają i jakoś wyglądają, a nie najlepszych w klasie, to nieduży koszt. W sumie korba też sporo kosztuje, więc warto by było, aby była nadajaca się do używania. Cytuj
Mbw3 Napisano 8 Sierpnia 2016 Autor Napisano 8 Sierpnia 2016 a możecie napisać co sądziecie o poniższym modelu http://allegro.pl/rower-kolarzowka-drbita-i6400055843.html#thumb/1 Cytuj
Mr. Dry Napisano 8 Sierpnia 2016 Napisano 8 Sierpnia 2016 Tylnego hamulca brak - tzn jest ale za długi do tej ramy, przedni też jakoś dziwnie wygląda ale może da się klocki podnieść wyżej i byłoby by dobrze. Brak manetek więc wypadałoby je dokupić, jeszcze dochodzą linki i pancerze, owijka/chwyty. Jeśli koła i suport nie klekocą to po dołożeniu trochę ponad 100 rower będzie jeździł. Tyle z podstawowych rzeczy. Jeśli tam są stalowe obręcze kół to wypadało by wsadzić jakieś nowe toczydełka być mógł normalnie hamować jakby było mokro. W ogóle jeśli chodzi o koła to jedna wielka niewiadoma do czasu aż to się obmaca, więc uwzględnij w kosztach podobnie jak suport. I jeśli to ma wyglądać bardziej rasowo to koniecznie zmień mostek. Cytuj
borsooq Napisano 8 Sierpnia 2016 Napisano 8 Sierpnia 2016 (edytowane) Tego bym chętnie obejrzał, wg mnie rokuje. Na pierwszy rzut oka: 1. Suport na kwadrat, prawdopodobnie na gwintowaną mufę 2. Lakier ładny, ale trzeba obejrzeć 3. Koła wyglądają OK, a przynajmniej w miarę OK. Jak nie ma luzów, to można jeździć. Nie mam pojęcia czy są to brudne stalowe, czy aluminiowe. Na pierwszy rzyt oka, powiedziałbym, że alu. 4. Hamulce do zmiany (jak kupisz, to mogę ci zaoferować po 15 pln saccon aluminiowe, nówki sztuki - kupiłem do mistrala, ale za krótkie. Tu powinny być dobre, ale to pogadamy po ewentualnym zakupie.) 5. Mostek koniecznie do zmiany 6. Klamki - kazda inna , ale wyglądają na sprawne 7. Manetek brak - kupiłbym płynne, jesli ma być tanio, albo kciukowe (płynna + 6 index) 8. Niestety nie jestem w stanie ze zdjęcia okreslić, czy to kaseta, czy wolnobieg. Wg mnie to jest kaseta. 9. Piasta tylna wygląda z grubsza OK. Zdało by się wyczyscić. 10. Piasta przednia jest brudna. Nie mam pojęcia, co będzie pod spodem. 11. Siodło można by odczyścić, ale nie wiem czym i jaki byłby efekt. 12. Nie wiadomo w jakim stanie jest łańcuch. Założyłbym wymianę. Jeśli bedziesz oglądał.kontaktował się ze sprzedajacym, to zapytaj o mocowanie linek przerzutki, bo hamulcowa w jakiś archaiczny sposób jest montowana.Ciekawe, jak przerzutkowe. Wg mnie po taniości, aby to jeżdziło i hamowało, to jest do uzupełnienia: - komplet hamulców (jak kupisz ode mnie, to 30pln+przesyłka ) - manetki - najtaniej ~25pln za płynną Sunrace - linki i pancerze (2 linki hamulcowe + 2m pancerza hamulcowego + 2m pancerza przerzutkowego) ~30pln z linkami galwanizowanymi - mostek (40pln + przesyłka za alu, najtańszy, za 10pln kupisz stalowy, ale ja bym nie oszczędzał na tym) - łańcuch - najtańszy sensowny pod 6-7 biegów kupisz za 15pln + przesyłka (Sunrace) - czyszczenie (proszek IZO i zestaw szczotek ) - smarowanie - owijka - najtańsza ~10pln, sensowna 25pln. Podsumowałbym to tak: Zapytałbym się o mocowanie linek przerzutkowych, chyba, że planujesz z tego Single Speeda. Jeśli nie, a mocowania są, to bym się monco na nim zastanowił. W granicach 100-150 pln przywrócisz go do życia (o ile kaseta/wolnobieg nie są zajechane i przerzutki żyją) i bedziesz mógł smigać. Edytowane 8 Sierpnia 2016 przez borsooq Cytuj
Garlock Napisano 9 Sierpnia 2016 Napisano 9 Sierpnia 2016 - linki i pancerze ([...]+ 2m pancerza przerzutkowego) Gwoli ścisłości, to do tego roweru wystarczy 20-30 cm pancerza przerzutkowego. Rama przystosowana jest do manetek na obejmę http://wrower.pl/images/strony/002/full/manetki_szosowa_klasyczna.jpg Do przedniej przerzutki linka (bez pancerza)biegnie od manetki przez ślizg pod suportem w górę do przerzutki (dolny ciąg). Do przerzutki tylnej goła linka biegnie od manetki przez ślizg pod suportem do stopera na poziomej rurce tylnego trójkąta (trochę widać ten opór pod rurką na jednym ze zdjęć) I od tego stopera leci już w pancerzu do przerzutki. No chyba, że montujemy linkę w pełnym pancerzu mocowanym do ramy na trytytki czy taśmę izolacyjną. To wtedy ponad 1,5 m pancerza zużyjemy. Cytuj
Mbw3 Napisano 10 Sierpnia 2016 Autor Napisano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) Panowie a co myślicie o tej sztuce? http://allegro.pl/kolarzowka-alpina-warszawa-i6380990465.html#imglayer Warto dac za nią 250 zł??? Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez Mbw3 Cytuj
borsooq Napisano 11 Sierpnia 2016 Napisano 11 Sierpnia 2016 Wygląda bardzo ładnie. Jeśli faktycznie wszystko sprawne, to kupić, wymienić linki i pancerze, nasmarować i śmigać. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.