lyskonzi Napisano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 Witam. Jestem nowy na forum oraz początkujący w temacie rowerowym. Ostatnio u dziadka na strychu znalazlem stary rower, w dość słabym stanie. na pewno koła są do naprawy/wymiany, bo jedno jest dość mocno scentrowane oraz sa w nim pordzewiałe szprychy. Dzialaja natomiast przezutki i przednie hamulce ale niestety brak tylnich hamulców. Mam znajomego lakiernika, który by mi zrobił lakier jedynie za cene farby. Chciałbym sie dowiedziec czy jest sens bawic sie w renowacje tego roweru. Co sadzicie? Pozdrawiam! Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 (edytowane) Według mnie nie ma sensu. Ewentualnie można przerobić na single speeda albo ostre koło, powinno wyjść taniej. Edytowane 7 Sierpnia 2016 przez talento259 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyskonzi Napisano 7 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 A ile by mnie to wyniosło i co bym musiał kupić przy przeróbce na ostre koło? Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka Mam jeszcze jedno pytanie. Jak dobrać odpowiednio obręcze oraz hamulce do tego roweru jeśli chciałbym kupić nowe? Założona opona ma rozmiar 622x37. Bardzo proszę o pomoc Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 Czyli są to klasyczne obręcze 28" na Twoje szczęście Koła najlepiej kup już w całości z piastą flip-flop. Hamulce to prawdopodobnie najzwyklejsze dual-pivot ale sprawdź to sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borsooq Napisano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 (edytowane) Jak na mój gust, to koszt renowacji, jeśli wymienisz koła, to minimum 500 pln, wliczając malowanie. Ale jest to minimum. Przy OK/Single Speed wyszło by taniej o manetki, linki i pancerze, chyba, że zaoszczędzić też na hamulcach i zrobić tylko jeden. Według mnie korba i przerzutki są do wyczyszczenia i reużycia. Koła nie wyglądają na pordzewiałe. Nie są przypadkiem aluminiowe? Jeśli dałoby się je odczyścić, to zostało by ci do kupienia: - kierownica - opony - dętki - pewnie wolnobieg - nie wiem, jak piasty wyglądają, bo na zdjęciach tego nie widać za bardzo - łańcuch zapewne - siodło, bo chyba porwane - mostek (niekoniecznie, ale brzydko wygląda) Sprawdź suport, bo to jedno z najważniejszych miejsc. W najlepszym wypadku nasmarować, jeśli się da to wymienić na pakiet. Nie wiem, jak ty, ale ja bym się pokusił o renowację, ale ja to ja. Ja we wszystkim widzę potencjał, tylko czasami budżetu brakuje Doczytałem o koledze lakierniku. Ja bym go zrobił Edytowane 7 Sierpnia 2016 przez borsooq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyskonzi Napisano 7 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 Koła nie są pordzewiałe ale szprychy niestety juz tak a do tego jedna obręcz jest mocno pocentrowana. Zastanawiam się nad kierownica, czy rzeczywiście też do wymiany. Może można by doczyścić i wrzucić jakaś spoko owijke? Myśle, że przerzutki i korbę po doczyszczeniu będzie można użyć bo nie wyglądaja tak źle. Jakim preparatem ro najlepiej zrobić? Zdecydowałem, że bede go robił. Podoba mi sie wizja tchnięcia w niego drugiego życia Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borsooq Napisano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 To teraz odpowiedz sobie na pytanie zasadnicze: oryginał, czy custom. Przerzutki, czy single speed? Cod o kół, to... jeśli masz obręcze, to sprawdź piasty też. 1. Jeśli to są jakieś dobre piasty, które są w ładnym stanie, to zaryzykowałbym przeplecenie, bo poświęcasz tylko czas, a ze szprychami wyrobisz się w budżecie 10-15 pln za koło. 2. Musisz, niestety też sam sprawdzić, czy i jak da się doczyścić te koła. I, czy bedziesz z nich zadowolony, po tym zabiegu. Czy są to obręcze dobrej jakości, czy zwykłe stare dziady. Jeśli odpowiedź na punkt 1. albo 2. to 'nie', to od razu wlicz koszt całych kół do budżetu. Na allegro najtańsze, co jest w tym rozmiarze kosztuje ~75pln za komplet pod wolnobieg. Coś, co jest już w miarę (nie spodziewaj się cudów za tą cenę, ale ja na takich jeżdżę, tylko 26" od 4 lat) przyzwoite, to koszt koło 100pln (Stars Circle + piasta Joytech na łożyskach kulkowych pod wolnobieg). Tylko, wtedy już ten rower nie będzie wyglądał, jak w oryginale, ale możesz się do niego zbliżyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyskonzi Napisano 8 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 Szczerze mówiąc bardzo podoba mi się styl w jakim zrobiłeś swojego Rometa Mistral.kurde..nawet kolorystycznie mi się bardzo podoba. Piękny rower! Myśle, że chciałbym coś w podobnym stylu, na przerzutkach. Tylko zastanawiam się nad kierownicą. Twoja świetnie się prezentuje ale jednak fajnie by bylo czasem pojechać na dłuższą wycieczkę. Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borsooq Napisano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 Ja swoim bedę pomykał po mieście, dlatego taka kierownica. Kolor mnie kosztował z piaskowaniem 150pln. Jeśli masz znajomego lakiernika, to zrób właśnie na taki z połyskiem. Wg mnie każdy, dobrze nałożony lakier bedzie ładnie wyglądał, nawet sraczkowaty Kwestia doboru reszty komponentów. Wg mnie zasada, aby nie wyszło pstrokato, jest taka, aby dobrać jak największą ilość detali pod jeden kolor + trpchę chromowanych/srebnych elemnetów + jakiś mały akcent w innym kolorze. Ja na poczatku chciałem zmałpować ten projekt: http://www.forumrowerowe.org/topic/181457-renowacja-budowa-roweru-na-ramie-romet-mistral/ Wg mnie jest super. Mój, to zupełnie co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyskonzi Napisano 10 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2016 Też fajnie wygląda ale ten czarny kolor + srebrne dodatki to jest to! Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyskonzi Napisano 14 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2016 (edytowane) Niestety z braku czasu zarzuciłem pomysł renowacji Condora, ale przejął go brat więc rowerek i tak odżyje na nowo. Zajawka na szose nadal jest więc chcę sobie kupić mój pierwszy rower szosowy. Ma być to używana starsza, kolarzówka z budżetem do 700-800 zł. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć na co ewentualnie bym mógł polować, na jakie marki zwracać uwagę a jakich unikać? Rower będę kupował ptzez allegro/olx. Proszę o pomoc Jeszcze jedno..mam 182cm wzrostu. Jaki rozmiar ramy byłby dla mnie odpowiedni? Edytowane 14 Sierpnia 2016 przez lyskonzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.