Skocz do zawartości

[2000-2500] rower crossowy


Inezzz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam dylemat, waham się pomiędzy dwoma rowerami. Chciałabym poznać Wasze opinie.

Początkowo wybrałam SCOTTA : http://www.scott-sports.com/pl/pl/products/241542006/SCOTT-Sub-Cross-50-Men-rower, rower kosztuje 2499.

Później znalazłam jeszcze na przecenie KELLYSA za 2349zł ( przeceniony z 2899zł):  http://sklep.coolbike.pl/rower-crossowy-kellys-phanatic-30-rozmiar-17-2016,3,9215,49468

Czy fakt, że KELLYS początkowo kosztował więcej oznacza, że jest rowerem lepszym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Hej!

 

Tak więc stanąłem przed wyborem jakiegoś crossa w granicach 2000 - 2500 zł. Od dłuźszego czasu wertuję różne informacje w necie i wiem, że chciałbym coś na minimum Deore z ramą 17" (mam 174 cm). Jeśli pozostałe komponenty, jak rama, korba, widelec, kaseta itd. będą porządne, to rozważam zakup roweru w niższej klasie (np. Alivio) i rozbudowanie go w przyszłym sezonie. Teren po jakim jeżdżę, to gównie asfalt (70%). Szuter, leśne ścieżki, to jakieś 25%. No i w 5%, to dość trudny teren typu dziurawe i wyboiste drogi. 

 

Poczytałem o kilku modelach i pod uwagę biorę następujące egzemplarze:

 

Northtec Caledon DB DR - http://nrowery.pl/2017/cross/caledon-db-dr (może gdzieś uda sie go wyrwać w niższej cenie, jeśli nie, to odpada z uwagi na cenę)

Kross Evado 5.0 - http://www.kross.pl/pl/cross/evado-5-0 (niepełne Deore, ale może warto)

Merida Crossway 300 2016 - http://www.ceneo.pl/40653155 (przód na Alivio i cena powyżej 2500 zł)

Giant Roam 1 Disc 2015 - http://www.giant-bicycles.com/pl/roam-1-disc-2015 (malowanie trafia w mój gust, pełne Deore)

Unibike Viper GTS - http://www.unibike.pl/vipergts.html (z V-brake'ami)

Unibike Viper Disc GTS - http://www.unibike.pl/vipergtsdisc.html (z tarczówkami)

KTM Life Sprint HE 2014 - http://www.fudala.com.pl/pl/p/ROWER-KTM-LIFE-SPRINT-HE-46cm-2014/14565

Cube Nature Pro 2016 - http://www.ceneo.pl/40713144#tab=spec (XT + Deore ale ponad budżet, no chyba, że trafiłoby się na dobrą promocję)

Cube 733000 Nature - http://skiteam.pl/rowery/7231-rower-cube-733000-nature.html

Cube Nature 2016 - http://www.ceneo.pl/40713140#tab=spec

 

Romety chyba nie posiadają ram 17"

Kellys w podobnych cenach oferuje gorszy osprzęt.

 

Nie za bardzo znam się na podzespołach, więc rozważam kupno roweru ze słabszymi przerzutkami, a np. z lepszą korbą lub lepszym amorem. Nie bardzo wiem, jak się mają kasety do tego wszystkiego, czy lepsza jest 3x10, czy 3x9, jaka ilość zębów jest wskazana itd. Co byście proponowali z powyższych modeli?

 

A może macie jakieś inne propozycje w przedziale 2000 - 2500 zł?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej!

 

Tak więc stanąłem przed wyborem jakiegoś crossa w granicach 2000 - 2500 zł. Od dłuźszego czasu wertuję różne informacje w necie i wiem, że chciałbym coś na minimum Deore z ramą 17" (mam 174 cm). Jeśli pozostałe komponenty, jak rama, korba, widelec, kaseta itd. będą porządne, to rozważam zakup roweru w niższej klasie (np. Alivio) i rozbudowanie go w przyszłym sezonie. Teren po jakim jeżdżę, to gównie asfalt (70%). Szuter, leśne ścieżki, to jakieś 25%. No i w 5%, to dość trudny teren typu dziurawe i wyboiste drogi. 

 

Poczytałem o kilku modelach i pod uwagę biorę następujące egzemplarze:

 

Northtec Caledon DB DR - http://nrowery.pl/2017/cross/caledon-db-dr (może gdzieś uda sie go wyrwać w niższej cenie, jeśli nie, to odpada z uwagi na cenę)

Kross Evado 5.0 - http://www.kross.pl/pl/cross/evado-5-0 (niepełne Deore, ale może warto)

Merida Crossway 300 2016 - http://www.ceneo.pl/40653155 (przód na Alivio i cena powyżej 2500 zł)

Giant Roam 1 Disc 2015 - http://www.giant-bicycles.com/pl/roam-1-disc-2015 (malowanie trafia w mój gust, pełne Deore)

Unibike Viper GTS - http://www.unibike.pl/vipergts.html (z V-brake'ami)

Unibike Viper Disc GTS - http://www.unibike.pl/vipergtsdisc.html (z tarczówkami)

KTM Life Sprint HE 2014 - http://www.fudala.com.pl/pl/p/ROWER-KTM-LIFE-SPRINT-HE-46cm-2014/14565

Cube Nature Pro 2016 - http://www.ceneo.pl/40713144#tab=spec (XT + Deore ale ponad budżet, no chyba, że trafiłoby się na dobrą promocję)

Cube 733000 Nature - http://skiteam.pl/rowery/7231-rower-cube-733000-nature.html

Cube Nature 2016 - http://www.ceneo.pl/40713140#tab=spec

 

Romety chyba nie posiadają ram 17"

Kellys w podobnych cenach oferuje gorszy osprzęt.

 

Nie za bardzo znam się na podzespołach, więc rozważam kupno roweru ze słabszymi przerzutkami, a np. z lepszą korbą lub lepszym amorem. Nie bardzo wiem, jak się mają kasety do tego wszystkiego, czy lepsza jest 3x10, czy 3x9, jaka ilość zębów jest wskazana itd. Co byście proponowali z powyższych modeli?

 

A może macie jakieś inne propozycje w przedziale 2000 - 2500 zł?

Wszystko  mi się tutaj podoba .Ciekawy przedział  cenowy  . Widze kilka rowerów mających nawet 13kg   i różnica 1   1.5kg  to jest duża różnica.

Prawie nigdzie nie widze Cube tylko 1  widziałem rowerzyste ale ktoś  ala pro bo miał na kierownicy  to urządzenie o rozmiarach smartphona   oraz  opony Marathona. W bardzo nietypowy  sposób też  przyśpieszał ala orbitrek  na stojąco.

 

No ale już widze odpowiedź w sprawie czy warto amora z przodu czy oj no i wychodzi na to że musze bo  ja w drodze powrotnej także wjeżdzam i zjeżdzam z krawężników   pomijam  dziury. A opone można zniszczyć.

 

Może zapytam która marka rowerów lub marki rowerów  mają szybką zmianę  biegów. Jak przejechałem się tą meridą Krossową  to mnie to mocno zaskoczyło  a tutaj może być moje rozwiązanie.   Moja merida terenowa ma przeciętną zmiane biegów. A jak jestem na przełożeniu 25  to już jedzie się   jak traktorem    trzeba wręcz przełączyć sie na 24 by się rozpędzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jestem już po kilku przymiarkach. Na chwilę obecną w grę wchodzą Giant Roam 1, Unibike Viper Disc GTS, Cube Cross 2016 oraz Whiller Cross Lite 6.4 2016. Unibike ma najwęższą kierownicę, która wydaje mi się najbardziej wygodna (być może z racji przyzwyczajenia do obecnej kierownicy). Unibike i Wheeler mają regulowany mostek, co może mieć znaczenie przy ustawieniu najbardziej optymalnego kąta nachylenia, a co za tym idzie wygody. Unibike i Wheeler mają amortyzowaną sztycę. Pytanie czy to bajer, czy rzeczywiście brać ten aspekt jako argument na plus? Natomiast Cube i Wheeler mają blokadę skoku amora w manetce. Pytanie, czy to też zbędny bajer, czy praktyczna rzecz? Nie miałem do tej pory amora, więc nie mam żadnego doświadczenia.

 

Podsumowując doradźcie proszę, czy:

 

1. lepsza będzie kierownica węższa, czy szersza?

2. czy amortyzowane sztyca spełni swoje zadanie?

3. czy blokada skoku amora w manetce jest praktyczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...