Bajkownik Napisano 4 Sierpnia 2016 Napisano 4 Sierpnia 2016 Czy warto brać Mavic xm 317 czy może jednak lepiej coś innego w tych pieniądzach? Polećcie coś. Straciłem orientację w firmach nie wiem co warte jest uwagi a co nie. W jednym z rowerów mam powyższe obręcze na piastach XT, ale może jest coś fajniejszego. Obręcze potrzebuję pod v-brake, w miarę lekkie i wytrzymałe. Wydaje mi się, że do moich stosowań mogły by być trochę węższe niż 317.
kolarzjedrek Napisano 4 Sierpnia 2016 Napisano 4 Sierpnia 2016 Szczerze to odradzam mavika Poszukaj cos innego Nawet tanszego Mavik zepsul sie jak dla mnie Moze cos z accenta zerknij albo wtb
Bajkownik Napisano 4 Sierpnia 2016 Autor Napisano 4 Sierpnia 2016 Z tego co widzę WTB nie ma zbytnio w ofercie obręczy pod v-brake, a Accent dość ciężkawy jest. Moje koła i tak już zbyt lekkie nie są gdyż opony dowalają. Mam też taką sytuację, że uszkodziła mi się jedna 317 i zastanawiałem się nad wymianą obydwu na coś innego. Pod tarcze jest gigantyczny wybór obręczy, z v-brake już jest gorzej. Widzę też, że zmieniła się kolorystyka naklejek na 317.
Galad Napisano 5 Sierpnia 2016 Napisano 5 Sierpnia 2016 Sprawdź Czeskiego Remerxa lub Polskie Saiko ja już w drugim rowerze śmigam na obręczach Remerx i mogę je polecić.
Zindo Napisano 8 Sierpnia 2016 Napisano 8 Sierpnia 2016 @@Bajkownik, też się przymierzam do obręczy na 26 pod v-ki. Myślałem nad Alexrims DH19 lub DM24. Chyba że coś z Saiko lub Remerx. Wybór niestety jest słaby.
Bajkownik Napisano 8 Sierpnia 2016 Autor Napisano 8 Sierpnia 2016 Mavic mx 317 kuszą też wagą 440g kontra 580g w przypadku Alexrims DH19. Przyznam, że długo jeździłem na tych Mavicach i nieraz dość ostro i nigdy nie uległy scentrowaniu. W rowerze brata również mam 317. Niestety u siebie przywaliłem tylnym kołem przy przeskakiwaniu przeszkody i źle mi tylne koło siadło i to spowodowało scentrowanie i lekki niewidoczny ale wyczuwalny pod palcami ślad na obręczy, który objawia się biciem hamulca v-brake przy hamowaniu. Być może dobry fachowiec od kół wyprowadziłby ten problem jakimiś narzędziami ale samo centrowanie nie rozwiązuje problemu bicia. Szkoda bo w głupi sposób załatwiłem sobie obręcz i pojawił się koszt. Przyznam, że na niskiej wadze mi zależy, a pod v-brake jest coraz mniejszy wybór obręczy. Ostatnio mam też tendencję do jazdy ulicami co za tym idzie opony raczej wąskie. Czyli i obręcz zbyt szeroka być nie może.
Zindo Napisano 9 Sierpnia 2016 Napisano 9 Sierpnia 2016 Niestety u siebie przywaliłem tylnym kołem przy przeskakiwaniu przeszkody i źle mi tylne koło siadło i to spowodowało scentrowanie i lekki niewidoczny ale wyczuwalny pod palcami ślad na obręczy, który objawia się biciem hamulca v-brake przy hamowaniu. Też swego czasu źle wskoczyłem na krawężnik i koło oprócz bicia bocznego dostało też w pionie - skutek, obręcz do śmietnika. Po tym zdarzeniu zmieniłem na cięższe Vuelty Airline 3 (2001 r. dość pancerne - wagi niestety nie znam) i od tamtej pory do dziś czyli jakieś 15 lat nic się z nimi nie dzieje. Mój rower nie jest super lekki więc odrobina większa waga mi nie zaszkodzi tym bardziej chciałbym mieć sprzęt mocniejszy nawet kosztem wagi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.