Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ! Posiadam rower Giant Talon 29er 2LTD. Mam problem z regulacją amortyzatora, które w nim jest zamontowany seryjnie. Podobno nie da się go w ogóle ustawić bo pokrętło na górze jak i na dole widelca nie reaguje na przestawianie. Nie wiem czy mam się w to bawić czy też nie. Prosiłbym o poradę i ewentualną pomoc co do ustawienia amora :)

Napisano (edytowane)

Chodzi ci o ten rower? https://www.giant-bicycles.com/int/talon-29er-2-ltd

 

Taki działanie pokrętła (na górze prawej goleni) a raczej jego brak jest niestety normą w amortyzatorach sprężynowych..

Jeśli masz amortyzator sprężynowy to wyregulować jego twardość można tylko wymieniając sprężynę.. 

Napisz do @@ACTIVIA, powinien pomóc ci dobrać odpowiednią sprężynę do twojej wagi

 

Przekręć pokrętło na dole najpierw w jedną a potem w drugą stronę do końca i sprawdź czy się praca zmienia jeśli nie to mogło coś się stać z tłumkem

Edytowane przez Marcin9
Napisano

Tak, to ten rower. Rower mam może 2 miesiące więc amor raczej się nie skończył i chciałem jakoś poprawić pracę tego amora, aby był bardziej czuły. Nie wiem po prostu czy ja nie potrafię go wyregulować czy nadzwyczajnie w świecie jest do dupy ;/

Napisano (edytowane)

Jeśli chcesz to możesz zrobić podstawowy serwis na pewno poprawi on pracę. Producenci niestety żałują smarów i nowe amortyzatory często są praktycznie suche w środku.

Możesz też zrobić kąpiel olejową ale zapytaj się najpierw o to @@ACTIVIA, bo nie jestem pewnie czy to bezpieczne w przypadku tego amortyzatora.

 

Zapomniałem jeszcze w poprzednim poście zapytać o wagę. Waga też ma spory wpływ na pracę amortyzatora.

 

 

PS. Edytowałem pierwsze zdanie w poprzednim poście bo trochę źle napisałem.

Edytowane przez Marcin9
Napisano (edytowane)

Moja waga to 65-68 kg. Myślałem właśnie czy nasmarowanie go porządnie czymś specjalnym do amortyzatorów nie byłoby tu rozwiązaniem :D A co do pokrętła na górze to nawet nim nie kręciłem bo ktoś mi kiedyś opowiadał, że do tego są specjalne klucze i można spierdzielić ;x więc wolałem to zostawić i dać do serwisu.

Edytowane przez Kirk13
Napisano

 

 

A co do pokrętła na górze to nawet nim nie kręciłem bo ktoś mi kiedyś opowiadał, że do tego są specjalne klucze i można spierdzielić ;x więc wolałem to zostawić i dać do serwisu.
Ktoś cie w błąd wprowadził...

Jeśli masz takie pokrętło to do niego nie jest potrzeby żaden specjalny klucz

maxresdefault.jpg 

Napisano

To pokrętło to atrapa o ile mi wiadomo ;) (kiedyś rozkręciłem starego, a nowego testowałem w decathlon- różnicy żadnej nie odczuwam przy kręceniu więc pewnie nadal atrapa ;)

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Napisano

Łeee to widzę, że trzeba ten obecny amor przeboleć i powoli odkładać na coś, co ma ręce i nogi :D Dzięki wielkie i pewnie za jakiś czas podpytam jaki amor pasuje do mojego rowerku ;)

Napisano

Najpierw trzeba go dotrzeć. Jak zrobisz na nim z 1000km to można dobrać sprężyny (Activia coś  na pewno dobierze) i przy okazji dobrze nasmarować. Kąpiel olejowa to w dłuższej perspektywie zabójstwo tłumika także pozostałbym przy smarach.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...