MartinH Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 Powrót po 4 miesiącach do Maxxisa, po krótkiej przygodzie z Vittorią Barzo wracam definitywnie do produktów Maxxisa Tym razem zamiast zestawu 2x Ardent Race wybrałem na przód "tłustego" Ardenta w wersji 2.4 EXO/TR, któremy z tyłu towarzyszy wersja Race EXO/TR. Sama opona swoje waży, katalogowo jest to 775 g więc kawał gumy, wersja EXO bo tylko w takiej występuje, a wzmocnienie ścianek w górach się przydaje. TR bo jeżdżę na mleku, a taka opona to bezproblemowy montaż i eksploatacja. Jak już jestem przy montażu, zakładanie i pompowanie Maxxisa w wersji EXO/TR to sama przyjemność, pod warunkiem że ma się dobre łyżki, ja mam Maxxis'owe i jest to moment. Kilka machnięć pompką stacjonarną i opona jest w rancie obręczy oraz trzyma ciśnienie bez mleka. Jednak jazda bez mleka to ryzyko więc zalewam po 70 ml Opona na obręczy DT XM401 wygląda poważnie, balon jest duży, a klocki wysokie i szeroko rozstawione. Zrobiłem na niej dopiero 80 km, na asfalcie toczy się miło, jest głośna Jednak nie z myślą o asfalcie ją montowałem tylko na ciężkie techniczne trasy XC oraz górskie. Zaliczyłem już lokalną pętlę XC i górski wypad i pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Opona daje więcej pewności niż Barzo czy Ardent Race, choć muszę jeszcze poeksperymentować z ciśnieniem, obecnie mam 1,5 bara i czuję że jeszcze mogę trochę zejść nie tracąc stabilności. Ale to co mnie zachwyciło najbardziej to trzymanie na mokrych kamieniach. Zjeżdżając wczoraj w kamiennej rynnie po wilgotnych kamieniach byłem aż zaskoczony, że opona tak trzyma. A tak wygląda w komplecie z Race'em Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 16 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 Ardent ma już najechane kilkaset kilometrów po górach i mogę powiedzieć, że lepszej opony z przodu nie miałem Ta opona nawet na bardzo niskim ciśnieniu rzędu 1 bar jest nadal przewidywalna w terenie, bo na asfalcie raz bym wyrżnął chcąc za szybko skręcić, ale standardowo śmigam na 1.3 i wtedy jest git Zjeżdżając w Tatrach z Zielonego Stawu Kieżmarskiego gdzie jest milion luźnych kamieni byłem zachwycony prędkościami przy których ta opona dawała nadal maksimum pewności, do tego EXO powoduje, że nie trzeba się martwić bocznym ocierkami Jednym słowem świetna opona na przód do ostrego XC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 2 Października 2016 Udostępnij Napisano 2 Października 2016 Co możesz powiedzieć o jej zachowaniu w błocie? Widziałem narzekania, że się oblepia i słabo czyści. To jest wersja dual compound jak mniemam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 2 Października 2016 Udostępnij Napisano 2 Października 2016 Jaka jest realna szerokość tej opony (bez bieżnika) i na jakiej obręczy? Maxxis mocno kłamie pisząc na oponach 2,25, więc sądzę że 2.4 to będzie akurat 2,25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymku Napisano 3 Października 2016 Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Co możesz powiedzieć o jej zachowaniu w błocie? Widziałem narzekania, że się oblepia i słabo czyści. To jest wersja dual compound jak mniemam? Od kilku miesięcy także użytkuję te opony, konkretnie 27.5X2.40 61-584 60 FOLDABLE 775 DUAL 60 EXO/TR Black Opona wyjątkowo pancerna, tak jak pisze MartinH. Przejechała kilkaset km po ostrych skałach Dolomitów i Chorwacji. Sporo przeszła a gdy byłem już pewien, że na pewno będzie rozcięta - ona jechała dalej bez uszczerbku. W Beskidach oczywiście także spisuje się przyzwoicie - nie mogę narzekać. Odnośnie błota, to jej "samooczyszczanie" nieco trwa. Ale umówmy się - nic nie robi się samo i jak sporo jedzie się po grząskim czy lepkim, to nie ma siły by nie była zalepiona. Ot, coś za coś. Błota, które na NN czy MK II (ale modele 2,25 i 2,2) przejeżdżałem, to na tych też się jechało. Przy czym MKII lepiej sobie radziły. Nota bene MKII wg mnie mają świetny bieżnik na beskidzkie traile i wdzięcznie służą swym użytkownikom. Jedynie ich trwałość boczna jest słabsza (ale i tak o niebo lepsza niż w NN). A wracając do Ardenta. Szerokość wydaje się rzeczywista, jak podaje producent bo na kole widać kawał gumy (mam założone na obręczach Inferno 27). Jeżdżę na ciśnieniu przód 1,5-1,6, tył 1.7-1,9 (z dętką). Przez ok. 2 tys km złapałem tylko 2x snake, przebić brak. Czy polecam tę oponę? Jako najbardziej uniwersalną - do niedługich dojazdów i całodniowej wyrypki - jak najbardziej. Dobrze się toczy i nie jest głośna na asfalcie. W terenie spisuje się prawidłowo, bez szaleństw (tu uważam, że MKII lepsza była). Trzyma się w górę i dół, nie zawodzi w prowadzeniu. Ardentowi dużo daje szerokość, dzięki czemu dobrze się klei niemal wszystkiego. Jedynie mokre im nie do końca służy . Sz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 5 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2016 Co możesz powiedzieć o jej zachowaniu w błocie? Widziałem narzekania, że się oblepia i słabo czyści. To nie jest opona na błoto, ale daje radę, na błocie to i da się jechać na Ikonie, pytanie jaką masz technikę i jakie jest to błoto Tak jest to dual compound. Jaka jest realna szerokość tej opony (bez bieżnika) i na jakiej obręczy? Z tego co mierzyłem to wyszło blisko 58-59 mm, więc realnie jest jakieś 2.3, obręcz 22,5 mm wewnątrz. Ja z Maxxisa jestem mega zadowolony, aktualnie śmigam na ciśnieniu 0.9-1 bar i opona daje radę. Niejednokrotnie udało mi się zahaczyć o korzeń, przelecieć po kamieniach ratując się i ścianki boczne są nienaruszone, stabilność i kierowanie są świetne, ta opona powoduje, że na HT można iść jak na fullu, na mokrym daje również radę, problem ma jedynie gdy oblepi się piaskiem i trafi się na wymyte kamienie Ktoś tutaj pisał o głośności, przy moim ciśnieniu i mleku jest głośna, nawet bardzo W przyszłym roku przesiadam się na fulla i prawdopodobnie zmienię oponę na Ardenta Race'a 3C (który cały czas leży w piwnicy), a Ardent 2.4 wpadnie na tył do fulla do współy z High Rollerem 2.4 3C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Czyli nic specjalnego te gumki jak rozumiem Tak BTW Ikona i podobnych wynalazków kijem bym nie tknął jeśli chodzi o jazdę w mieszanych warunkach, w tym błoto. No ale to nie do tego opony, tyle że ludzie traktują je jak uniwersalne bo się miło toczą po płaskim i twardym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi