Skocz do zawartości

[amortyzator] Malowanie Marzocchi 888 VF2 / 2006 - malowanie lag


Rekomendowane odpowiedzi

 
Witam wszystkich zainteresowanych, jak i tych mniej zainteresowanych. Wpadłem na pomysł, nie ja jeden, pomalowania lag. Jest to mój pierwszy post na tym forum, jak i gdziekolwiek indziej na ten temat. Zakładając temat oczekuje od Was kobiecego: niepoprawnego optymizmu. Także posty typu: "Po co to?", "Nie opłaca się.", "Kup sobie inny model." itp. odpuście.
 
Amor dostanie drugie życie. Na podstawie linku umieszczonego na początku, wiem że: rura sterowa jest alloy, lagi są alloy i coś tam jest z monolitu magnezu, zakładam że autor miał na myśli golenie. Alloy to nic innego jak stop metalu, czyli wg. mnie po prostu stal. Pytanie do Was: z czego mogą być lagi jak nie ze stali, a golenie jak nie z magnezu, czy karbonu?
Co myślicie o pomalowaniu natryskowym goleni? I poddaniu anodowaniu lagów? I tu kolejna niejasność. Dolna półka jest koroną? Jak ją zdjąć, bez większych szkód?
 
I jeszcze jedno: gdzieś, kiedyś wpadłem na temat, że laga jest pokryta teflonem o.O Jest, czy nie jest?
 
Temat spędza mi sen z powiek. Spędziłem już tyle czasu w poszukiwaniu odpowiedzi na ww. pytania, że nie wiem kiedy odeszła ode mnie dziewczyna.
 
Pomocy!

 

W załączniku coś fajnego ^^

post-198913-0-94181800-1470056298_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wypadałoby sobie kilka rzeczy usystematyzować.

 

Metale to wszystkie te pierwiastki zaznaczone na beżowo: http://goo.gl/yKZ9Td Żelazo to wyłącznie jeden, drobny, przykład. Choć faktycznie najpopularniejszy.

Alloy oznacza stop. Stopów jest nieporównywalnie więcej niż metali. Samych stali jest od groma. W rowerze możesz spotkać też stopy aluminium, magnezu, tytanu. Jedyny "czysty" metal jaki znajdziesz w rowerze to miedź w elektronice.

Elementów konstrukcyjnych nie wykonuje się z "czystych" metali. Pisząc "magnesium" autor ma na myśli jakiś stop magnezu. Wszędzie, gdzie ktoś pisze o aluminium także mowa o stopie tego pierwiastka. I jest tak z każdym innym metalem. Przyjęło się też w nomenklaturze rowerowej, że "alloy" oznacza stopy aluminium.

Magnesium monolite oznacza zapewne, że jest to element odlany w całości. 

Stali co do zasady się nie anoduje. Anoduje się aluminium, tytan, stali jedynie nieliczne gatunki.

 

Lagi poza stalą wykonuje się ze stopów aluminium. A właściwie wykonuje się je przede wszystkim ze stopów alu. Stąd i kolory, które można uzyskać na ich powierzchni. Dla stali wybór ogranicza się w zasadzie do koloru srebrnego lub czarnego. Dolne golenie mogą też być wykonane z aluminium.

 

O teflonie nie chcę się wypowiadać. Nie czuję się osobą kompetentną.

 

Lakier na dolnych goleniach czy półkach można położyć w zasadzie w dowolny sposób. Zdzieranie anody z lag to bardzo głupi pomysł. Tu jest niestety tak, że jak już są uszkodzone, to trzeba z tym żyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...