Skocz do zawartości

[wybór opony] źle dobrana opona


acon

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Rower kupiłem Cross bo wydawało mi się, że będę jeździł po asfalcie i ścieżkach rowerowych, jak się teraz okazuje dojeżdżam gdzieś asfaltem i śmigam po leśnych drogach np: wypad na grzyby...

 

Opona jaka mam obecnie jest to Traveller Cross All Season Coumpound 40-622 (700x38c) ,  w lesie nie ma na tym jazdy,

 co chwila staje bokiem... tragedia

 

Na co to zmienić, aby swobodnie jechać po asfalcie/ścieżce rowerowej, a przy tym "JECHAĆ" w lesie, jechać/poruszać się, nie mam na myśli żadnych sportów ekstremalnych tylko swobodna jazdę ?  nie mówmy tu może tyle o firmie itd. a o rodzaju i rozmiarze

 

Moj rower to cross rama 21" kolo 28"  hamulce v-ki

Napisano

Potrzebujesz jakiegoś semi-slicka, czyli na środku gładko, a na bokach klocki. Najlepiej im szerszy tym lepszy. Z opon w rozmiarach crossowych to najszersze co dostaniesz to 700x45C np. tanio i dobrze to Kenda Khan.

Oczywiście możesz poszukać czegoś droższego i lżejszego np. Continetal Speed Ride lub Schwalbe Marathon Cross.

 

Jeśli taka szerokość to jeszcze dla Ciebie za mało to zmierz szerokość swoich widełek w ramie i przedniego widelca i poszukaj sobie opony 29' (to jest ta sama obręcz co 28' tylko balon robi różnicę). Zwykle do przeciętnego crossa spokojnie wchodzą opony 29x2.0.

Napisano

obecnie mam cos takiego ze po srodku jest gladko na po brzegach kostka do tego maja kierunek. ok zeby za bardzo nie kombinowac to ograniczyc sie tylko do zmiany szerokosci? zostajac przy typie opony czyli gladki srodek a kostka na bokach?  tak z pamieci przychodzi ci cos konkretnego teraz do glowy ?

Napisano

Jeśli masz opony CST to to jest zupełny slick i da się tym wjechać w teren tylko jak jest sucho i twardo co najwyżej. Te klocki na boku to żadne klocki.

Chodzi mi o coś takiego: Kenda Khan. Są też droższe wersje z wkładką antyprzebiciową. 

Napisano

cena nie jest tu wyznacznikiem, wole raz zaplacic i byc zadowolonym dluzej. te wkladki sprawdzaja sie w zyciu czy tylko pic na wode ?  i rozmiar 700x45c rozwiaze moj problem ?

Napisano

Wkładki działają jak najbardziej. Na oponach Schwalbe Marathon z wkładką KevlarGuard zrobiłem 6000 km bez żadnego kapcia, a zdarzyło mi się po szkłach przejechać, aż strzelało.

 

Czy 45C to wystarczająca szerokość tego nie wiem i nikt Ci nie powiem dopóki nie sprawdzisz. Tak jak pisałem wyżej możesz pomierzyć widełki i strzelić sobie terenową oponę np http://www.imp-rowery.pl/opona-continental-raceking-29x2-0.html?SID=d98jnfng97u9uhvkklb19m8qs1. Nie używałem, ale podobno jest całkiem szybka na twardym, a tu już masz balon 50 mm. 

Ewentualnie Schwalbe Smart Sam w wersji crossowej - bardzo popularna opona na mieszane warunki i chyba jest wersja z wkładką nawet.

Napisano

teraz jade na wycieczke, jak wroce to pomierze, napisze tu na forum wymiary i poprosze o pomoc w interpretacji. puki co dziekuje za zxainteresowanie moim pytaniem.

Napisano

Jeśli z taką oponą masz problem w lesie, to albo kup oponę z bardziej konkretnym bieżnikiem (kompromisowa Smart Sam, albo typowa MTB wspomniana Race king),  albo poćwicz technikę jazdy. Zależy gdzie jeździsz, las lasowi nierówny.

 

Jeśli masz opony CST to to jest zupełny slick i da się tym wjechać w teren tylko jak jest sucho i twardo co najwyżej. Te klocki na boku to żadne klocki.

Chodzi mi o coś takiego: Kenda Khan. Są też droższe wersje z wkładką antyprzebiciową. 

Opony autora:

1259359690_100_8708.JPG

 

Kenda Khan

DSCN26021024x768.jpg

 

Jeśli ta pierwsza to zupełny slick, Kenda jest nim również...

 

 

 

Napisano

 A swoją drogą dwie identycznie opisane opony  CST Traveller cross all season compound - jeśli tak się różnią (przy założeniu że rozmiar jest identyczny)  to jest to czysta paranoja ...

 

Chyba że inne oznaczenia dodatkowe występują jeszcze :)

Napisano

ta moja opona wyglada dokladnie tak . a to ze jest slick to nie jest efekt stylu jazdy, przejechane ma zaledwie okolo 100km.

 

o jaki teren mi chodzi, ta opona sobie nieradzi na sciezce lesnej na ktorej jest suchy piasek o glebokosci  10cm. Mi nie chodzi o niewiadomo jaka jazde w terenie, chce poprostu jechac


opona Schwalbe Land Cruiser nie wystepuje w rozmiarze 700x45c jak mi radzono w odpowiedziach w tym temacie

 

post-198916-0-31625000-1469977155_thumb.jpg

Napisano

Przez 10 cm warstwe suchego piasku to stabilnie chyba da się przejechać tylko Fatbike'iem :whistling: Rowerem MTB da się, ale dalekie to od stabilności, a crossem to jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić...

  • Mod Team
Napisano

Można kupić rocket rona, powinien trzymać na głupi, jednak będzie drogi a i w polsce nigdzie nie widzę ..., można by założyć conti speed ride, top contact, to są dość fajne kapcie.

Napisano

@acon,

Kolega powyżej podał linki do wąskich opon przełajowych, w piachu liczy się maksymalna szerokość balona. Jesli koszty nie grają roli najlepszą oponą dla Ciebie będzie Schwalbe Marathon Mondial w wersji Evolution. Na tym modelu większość ekstremalnych podróżników wybiera się dookoła świata. Uniwersalny bieżnik, bardzo wytrzymałe na przebicie i ścieranie. W wersji zwijanej są też w miarę lekkie jak na swoją pancerność. Myślę, że najlepszy rozmiar to będzie 1.75 cala, 2 cale będą trochę wolne na asfalcie. 

Napisano

Po piasku najlepiej jeździło mi się na oponach schwalbe hurricane 2.0" i bontrager xr0 (1.9" - tu niestety - drogo), obie posiadają drobny i dość gęsty bieżnik oraz profil, który z lekka się wypłaszcza w stronę, którą opona styka się z nawierzchnią. Ale na takim piachu i tak nie wróżę sukcesu - https://lh3.googleusercontent.com/-k41crxnNi3k/V4vS2oYxreI/AAAAAAAAj8g/ouSJinR6vXw3pdRNzjJ5NpwyVHcLtuwfwCCo/s1440/Powolne%2Bwycieczki%2B-%2Bwersja%2BMarysi%2B-%2B1

 

 

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...