provayder Napisano 29 Lipca 2016 Napisano 29 Lipca 2016 Witam Mam pytanie na temat użytkowania opon, czy zamieniacie miejscami przód - tył tak aby jednakowo się zużywały, czy zużyte wymieniacie na nowe?
seraph Napisano 29 Lipca 2016 Napisano 29 Lipca 2016 Zużyję tylną to wymieniam tylną. Zużyję przednią to wymieniam przednią. Wg mnie przednia opona jest ważniejsza, więc szkoda zakładać coś gorszego niż na tyle. Przednia opona przeżywa u mnie 2 tylne mniej więcej z tym, że tylne się zwyczajnie wycierają, a przednie zaczynają rozpadać ze starości - parcieją i robią się kruche. No chyba, że jakąś rozerwę
Ychu Napisano 29 Lipca 2016 Napisano 29 Lipca 2016 Ja zamieniam , bo to się bardziej opłaca według mnie. Jak przełożysz tak , aby potem obie w tym samym czasie były zjechane to wyjdziesz na tym lepiej , bo jak masz dobry przód , zmienisz tył na nowy to obie zejdą równo , ale masz już 3 opony łącznie a zamieniając masz 2.
Yassey Napisano 29 Lipca 2016 Napisano 29 Lipca 2016 Zależy w jakim stanie jest tylna, która ma iść na przód. Jeśli dość łysa to chyba nie warto się w taką zamianę bawić i lepiej kupić nową. Według mnie taki sposób jak podaje seraph jest dobry, ja np. zajeżdżam opony do łysości i bałbym się z taką poźniej jeździć z przodu.
jakac93 Napisano 29 Lipca 2016 Napisano 29 Lipca 2016 Ja w większości jeżdżę po twardych drogach więc zamieniam opony miejscami, ale w teren trochę bym się cykał
vpablov Napisano 29 Lipca 2016 Napisano 29 Lipca 2016 Zależy od sposobu użytkowania, do jazdy rekreacyjnej bez szaleństw można zamienić tył z przodem. Mowa oczywiście o akceptowalnym zużyciu. Przy mocniejszej jeździe nie warto , przód powinien mieć lepszą przyczepność.
Sansei6 Napisano 29 Lipca 2016 Napisano 29 Lipca 2016 Kiedyś się zaminiało... ale obecnie tego nie robię... ale i staram sie nie zajeżdżac tylnej opony nieodpowiednim hamowaniem i w sumie... obecnie wygląda jakby obie zuzywały się podobnie.
jakac93 Napisano 29 Lipca 2016 Napisano 29 Lipca 2016 Niby nie hamuję tyłem, aż do zablokowania koła, a mimo wszystko szybciej bieżnik schodzi niż z przodu. Obciążenie ma na to wpływ? Inne czynniki?
Yassey Napisano 29 Lipca 2016 Napisano 29 Lipca 2016 Przednie koło tylko się swobodnie toczy,a na tylne działa też siła przenoszona z twoich nóg. Nawet jeśli nie palisz laczka spod świateł, to i tak po dłuższym czasie tylna będzie bardziej zużyta niż przednia. Plus czynniki, które wymieniłeś też mają wpływ.
Sansei6 Napisano 29 Lipca 2016 Napisano 29 Lipca 2016 Jeszcze zależy w jakim terenie i jak jeździsz, tył moze być "tylko" napędzany (nie liczę blokowania na hamowaniu", a prżód... skęca - tarcie, wbijanie się w teren gdy zmienia kierunek, tarcie przy hamowaniu (hamowanie przodem, nawet zdarza się blokowanie).. moze nie będę rozpisywał zie w szczególach...ale takie coś mi się jeszcze przypomnia w F1 (oczywiscie zależy sporo od toru ale to tak jak i u nas od stylu i terenu jazy) bardzo częśto widać jak przednie opona jest już mocno zuzyta, a co swobodnei się toczy?! Bo tył jest napędzany?!
provayder Napisano 29 Lipca 2016 Autor Napisano 29 Lipca 2016 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Moja jazda w 70% to asfalt lub kostka brukowa. Reszta to ścieżki polne i las. Jeżdżąc staram się hamować bez blokowania kola, choć są sytuacje, że tak się dzieje. Gdybym pewnie wcześniej pomyślał o zamianie byłoby ok. Teraz tylna opona to już prawie semi-slick. Lamele po środku opony juz są mocno starte choć jeszcze widoczne. Mam nadzieję, że opona wytrwałości do końca sezonu i na nowy kupię nową. Ponieważ rowerowanie zaczęło mnie wciągać to nie wykluczam również zmiany na nowy sezon roweru z moich 26" na 29". Ale to jest jeszcze temat do przemyslenia. Jeszcze raz dzięki za pomoc
cervandes Napisano 30 Lipca 2016 Napisano 30 Lipca 2016 Ja jak zmieniam to nową daję na przód, bo jest tam ważniejsza i wolniej się zużywa. A starą przednią daję na tył. Jak się tył skończy to znów przekładka na tył przednią a na przód nową.
ironman2015 Napisano 30 Lipca 2016 Napisano 30 Lipca 2016 Jak myślicie czy ta opona jest oryginalna?Pytam bo normalnie ta opona kosztuje 99zł a tu z tego linka tylko 49 zł,pYtam bo chcę ją kupić NOWE OPONY SCHWALBE MARATHON SUPREME 26x1.6 (6306123855) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
artfal Napisano 30 Lipca 2016 Napisano 30 Lipca 2016 Pamiętam czasy zamieniania opon z tyłu na przód. Niby przy spokojnej jeździe można tak zrobić ale gdy nawierzchnia robi się śliska i zahamuje się przednim to różnie bywa.
provayder Napisano 30 Lipca 2016 Autor Napisano 30 Lipca 2016 @cervandes to całkiem dobry pomysł. Czy kupujesz zawsze ten sam model opony czy co zakup to nowy model?
cervandes Napisano 31 Lipca 2016 Napisano 31 Lipca 2016 Jestem póki co wierny modelowi. Jak jechałem na jednej oponie to miałem jej kilka sztuk pod rząd. Teraz na innej śmigam i już kolejna na półeczce czeka na założenie w zimie (mam zwyczaj robienia zakupów na zaś, jak jest jakaś promocja to kupuję i sprzęt czeka na montaż.
SovaLTD Napisano 10 Sierpnia 2016 Napisano 10 Sierpnia 2016 Ja jak zmieniam to nową daję na przód, bo jest tam ważniejsza i wolniej się zużywa. A starą przednią daję na tył. Jak się tył skończy to znów przekładka na tył przednią a na przód now O tym nie pomyślałem, a jest to chyba najlepsza opcja. Myślałem o zamianie opon miejscami, ale chyba faktycznie zajedę tył prawie do końca i zrobię tak jak piszesz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.